Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Turcja walczy o lidera sprzedaży
Nie Grecja a Turcja liderem wczesnych rezerwacji na przyszłe lato. Wzrosły one ogółem o ok. 35 proc., co pokazuje że zmiana sposobu kupowania wakacji z last na first minute jest trwała - wynika z danych Travelplanet.pl. Zdaniem analityków multiagenta, turyści uznali, że wyjątkowe obniżki cen w mijającym sezonie to jednorazowe zdarzenie.
Najistotniejsze zjawisko to duży wzrost rezerwacji już jesienią 2018 na lato przyszłego roku. Ze statystyk multiagenta wynika, że do 20 października klienci biur podróży kupili o blisko 35 proc. więcej imprez turystycznych na przyszłoroczne lato (wyjazdy od 1 czerwca do 30 września 2019).
Skala wzrostu jest zbliżona do tych, jakie miały miejsce w 2017 i pierwszej połowie 2018 roku. Klienci radykalnie zmienili zachowania i decydowali się kupować wakacje znacznie wcześniej niż w ubiegłych latach. Przesądzające znaczenie ma przekonanie o stabilności branży turystycznej, ale przede wszystkim o stabilności ceny, za którą polecimy na wakacje. Gwarancja Najniższej Ceny, którą touroperatorzy dają na dużą część swojej oferty, spowodowała że znikł ostatni z powodów, by zakupy odkładać na ostatnią chwilę.
Obecny wzrost rezerwacji może być o tyle zaskoczeniem, że oferty last minute na lato 2018 były wyjątkowo korzystne cenowo, bowiem touroperatorzy ostro rywalizowali cenowo a oskarżenia o dumpung były głośne. Ale najwidoczniej klienci biur podróży lepiej zapamiętali lato 2017, gdy oferta last minute była wyjątkowo niekorzystna cenowo a najpopularniejsze kierunki były zawczasu wyprzedane.
Turcja wiedzie prym
Inny niż dotychczas jest ranking najchętniej rezerwowanych kierunków. Grecja z pozycji lidera spadła na 3. miejsce. To zaledwie nieco ponad 13 proc. wszystkich rezerwacji wobec prawie 25 proc. w analogicznym okresie 2017 roku.
Symptomy przesytu Grecją widoczne były już w statystykach rezerwacyjnych dotyczących 2018 roku, choć wciąż pozostawała ona liderem popularności. Ale przyszłego lata będzie musiała stoczyć ostrą walkę o prymat z Turcją (wzrost z z niecałych 18 proc. do prawie 29 proc. rezerwacji) , a po drodze przeskoczyć jeszcze Bułgarię, wicelidera wczesnych rezerwacji na lato 2019 (wzrost z 16 proc. do ponad 18 proc. rezerwacji). Grecji nie pomaga jednak fakt, że koszt wypoczynku nieco zdrożał w porównaniu do rezerwacji na lato 2018, podczas gdy wakacje w Turcji i Bułgarii zapowiadają się na tańsze o odpowiednio ok 70 zł i ok. 120 zł. Na dodatek wypoczynek nad Morzem Czarnym to raptem nieco ponad 1600 zł od osoby, a więc bardzo konkurencyjny wobec krajowych ofert nad Bałtykiem - tłumaczy Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl.
Warte odnotowania jest wzrastające zainteresowanie Tunezją - z dwukrotnym odsetkiem wszystkich rezerwacji (jesienią 2017 było to nieco ponad 3 proc.) jest szósta, skok o 2 miejsca do góry Bardzo duży spadek średniego kosztu wakacji w Portugalii (ok. 600 zł), który zbliżył się do wakacji w Hiszpanii, spowodował zauważalny wzrost zainteresowania turystów letnim wypoczynkiem w tym kraju.
Efekt tańszych kierunków
Kupowana obecnie przyszłoroczna oferta jest niższa cenowo w porównaniu do jesiennych rezerwacji na lato 2018 - przeciętny koszt kupowanych do połowy października wakacji spadł z 2335 do 2300 zł.
I, co ciekawe, preferowany standard wypoczynku jest zdecydowanie wyższy, niż kupowany poprzedniej jesieni. O ile nieco więcej niż połowa zarezerwowanych hoteli to obiekty czterogwiazdkowe (52 wobec 54 proc. jesienią 2017) to duże różnice widać w wypadku hoteli 5* . Tej jesieni wypoczynek w najwyższym standardzie kupiło blisko 30 proc. klientów biur podróży (ubiegłej jesieni - 20 proc.) natomiast na wakacje w hotelach 3* zdecydowało się obecnie 17,5 proc. wobec 23,5 proc. którzy dokonali takiego wyboru jesienią 2017.
Efekt dużego popytu na wakacje w Turcji i Bułgarii przekłada się zarówno na przeciętny koszt wakacji z biurami podróży, jak i na ich standard. Polscy turyści tradycyjnie już wyjeżdżając do Turcji wybierają przede wszystkim hotele o najwyższym standardzie, które są tańsze niż podobne obiekty w krajach europejskich, natomiast wakacje w Bułgarii tradycyjnie należą do najtańszych. Warto przy tym zauważyć, że w obu tych wypadkach średni koszt wypoczynku w tych krajach spadł o kilka procent.
Chętniej w większym gronie, niekoniecznie z dziećmi
Liczba turystów, przypadająca na jedną rezerwację wzrosła do 3 wobec 2,85 na lato 2018 ale to nie oznacza, że kryje się za tym wzrost wyjazdów rodzin z dziećmi. Liczba tych ostatnich w rezerwacjach jest niemal identyczna w porównaniu z latem 2018. Ale mając na uwadze bardzo duży wzrost rezerwacji ogółem oznacza, że odsetek dzieci wyjeżdżających na imprezy organizowane przez biura podróży spadł z 16 proc. do nieco ponad 10 proc.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wzrasta zainteresowanie wyjazdami do Turcji
[2018-11-08 11:49 178.245.148.*]
Byłam z rodzicami w Turcji, w Marmaris i Turcjanie okazali się bardzo sympatyczni. Pozdrawiam, Wioletka odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Rainbow wskazał, które rozwiązania tarczy antykryzysowej najbardziej mu pomogą
Rainbow ruszył ze sprzedażą ofert Egzotyka 2018/2019
Niemcy w 2024 stawiają na turystykę zrównoważoną
KLM współtworzy fabrykę zrównoważonego paliwa lotniczego
USA ostrzegają obywateli przed podróżami do Europy
Emirates reaguje na amerykańskie przepisy dotyczące transportu elektroniki w bagażu podręcznym
Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?
Gdzie latali Polacy w te wakacje?
Grupy turystyczne będą mogły wjechać do Izraela bez przypominającej dawki szczepionki
Optymistyczna końcówka sezonu letniego
Kraków wyróżniony przez New York Timesa
Nowa atrakcja turystyczna w Wielkopolsce
Turystyka głównym filarem ecommerce
W Krakowie dyskutowano o usprawnieniu ruchu turystycznego
UNWTO: turystyka zdrowotna na fali wznoszącej
Egipska turystyka będzie rosnąć?
Podrożały noclegi w obiektach nieskategoryzowanych?
Silny tegoroczny popyt przyczyną wzrostu cen wycieczek
RAINBOW TOURS czy MEDITERRANEUM???