Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
ECK uruchamia kampanię promującą prawa pasażerów
We wrześniu rusza kampania Europejskiego Centrum Konsumenckiego (działającego przy UOKiK), promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych polskich lotniskach.
Jej autorzy chcą zasygnalizować, jakie problemy mogą się przytrafić pasażerom podczas podróży, oraz poinformować, gdzie można uzyskać bezpłatną pomoc. Kampania jest realizowana dzięki współpracy Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze". Spoty informacyjne będą wyświetlane na Lotnisku Chopina w Warszawie i w blisko dziesięciu regionalnych portach lotniczych.
Europejskie Centrum Konsumenckie od początku 2021 roku otrzymało 3630 zgłoszeń od konsumentów. Problemy dotyczące podróżowania (opóźnionych i odwołanych lotów, uszkodzenia lub niedostarczenia bagażu, a także problemów z noclegiem) stanowią 30% wszystkich skarg, które odnotowało ECK w bieżącym roku.
Przykładowa sprawa:
Pasażer leciał z Marsa Alam do Warszawy czeskimi liniami lotniczymi. Jego bagaż został uszkodzony w czasie podróży. Zgłosił to na lotnisku, po czym otrzymał raport niezgodności bagażowej tzw. Raport PIR. Następnie pasażer wysłał pisemną reklamację do linii lotniczej, która zaoferowała mu odszkodowanie wysokości 200 zł. Konsument przystał na propozycję linii. Na zwrot pieniędzy czekał 3 miesiące, jednak przelew nie dotarł. Po tym czasie zgłosił sprawę do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Czechy odzyskało rekompensatę za zniszczony bagaż.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Tragiczny wypadek autokaru na Filipinach
Przewoźników czekają wzmożone kontrole
Zmiana zasad wstępu dla grup w Bazylice św. Antoniego w Padwie
Wiceprezes PIT-u na czele Rady Polskiej Organizacji Turystycznej
Gdzie latali Polacy w te wakacje?
Grupy turystyczne będą mogły wjechać do Izraela bez przypominającej dawki szczepionki
Optymistyczna końcówka sezonu letniego
Rozporządzenie zmieniające zasady kwarantanny weszło w życie
Traveldata przewiduje, kiedy klienci wrócą do biur podróży
Turcja walczy o lidera sprzedaży
W Krakowie dyskutowano o usprawnieniu ruchu turystycznego
UNWTO: turystyka zdrowotna na fali wznoszącej
Jak się może skończyć kupno wycieczek z niepewnego źródła?
EXIM tours rozpoczyna sprzedaż lata 2025
Rainbow wskazał, które rozwiązania tarczy antykryzysowej najbardziej mu pomogą
Rainbow ruszył ze sprzedażą ofert Egzotyka 2018/2019
Niemcy w 2024 stawiają na turystykę zrównoważoną