Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Zobacz także
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę hotelarską
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II kwartale
Intercity zadowolone z 2024 roku
Wizz Air rezygnuje z płatnej infolinii
Miasta upominają się o opłatę turystyczną
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie konsultacji
PKP szuka pieniędzy - powrót opłaty peronowej
27 grudnia 2018 roku zarząd PKP PLK poinformował o przywróceniu opłaty "za dostęp do obiektów infrastruktury usługowej (OIU)" - tzw. peronowej. Będzie to dodatkowa opłata poza dworcową i dostępu do torów.
Według opublikowanego przez PLK cennika, opłata peronowa wejdzie w życie 1 lutego 2019 r. Cena jaką trzeba będzie zapłacić waha się d 0,88 zł do 5,69 zł od zatrzymania pociągu. Najtańsza opłata obejmuje 12 obiektów, w tym np. Szczecin Zdunowo i Chorzów Miasto. Najdroższa - 15 stacji: Bydgoszcz (Główna), Częstochowa, Gdańsk Gł., Gdynia Gł., Gliwice, Łódź Kaliska, Kraków Gł., Katowice, Olsztyn Gł., Toruń Gł., Szczecin Gł., Opole Gł., Warszawa Wschodnia i Zachodnia.
"Wprowadzona opłata za zatrzymanie pociągu przy peronie nie będzie stanowiła zysku przedsiębiorstwa, a jedynie pokryje koszty ponoszone na utrzymanie peronów. Opłata obowiązywała także w poprzednich latach z wyjątkiem 2018 roku" powiedział rzecznik prasowy PLK Mirosław Siemieniec. Jak wyjaśnia, w ubiegłym roku koszty utrzymania peronów były pokrywane ze środków własnych spółki. "W roku 2019 nie ma takiej możliwości i koszty utrzymania peronów będą pokrywane z opłaty od przewoźników" - podsumowuje.
Według wyliczeń ekspertów, z którymi rozmawiał "Rynek Kolejowy", przewoźnicy samorządowi mogą zapłacić z tytułu dodatkowej opłaty kilka milionów złotych, a PKP Intercity - kilkanaście. Najmniejsze straty poniesie SKM Trójmiasto, która w większości zatrzymuje się przy własnych peronach, natomiast najbardziej stratna będzie SKM Warszawa, obsługująca wyłącznie ruch aglomeracyjny, co oznacza najczęstsze zatrzymania, do tego w drogiej cennikowo Warszawie.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
FlixBus powiększa siatkę połączeń
ECK uruchamia kampanię promującą prawa pasażerów
Jak się może skończyć kupno wycieczek z niepewnego źródła?
EXIM tours rozpoczyna sprzedaż lata 2025
Rainbow wskazał, które rozwiązania tarczy antykryzysowej najbardziej mu pomogą
Rainbow ruszył ze sprzedażą ofert Egzotyka 2018/2019
Ożywienie ruchu lotniczego w lutym
Tragiczny wypadek autokaru na Filipinach
Przewoźników czekają wzmożone kontrole
Zmiana zasad wstępu dla grup w Bazylice św. Antoniego w Padwie
Wiceprezes PIT-u na czele Rady Polskiej Organizacji Turystycznej
Gdzie latali Polacy w te wakacje?
Grupy turystyczne będą mogły wjechać do Izraela bez przypominającej dawki szczepionki