Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Co zrobić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerów?
Rezerwujesz lot, a system automatycznie wprowadza zapamiętane wcześniej dane? Wygoda, a może kłopot? Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło przyjrzeć się rezerwacyjnym formularzom linii lotniczych.
Do ECK coraz częściej zgłaszają się konsumenci, którym system rezerwacyjny linii lotniczych automatycznie zmienił dane pasażera, mimo że wprowadzili poprawnie imię i nazwisko.
Na czym polega problem?
Kupujesz bilet lotniczy innej osobie za pomocą swojego konta na stronie internetowej przewoźnika, wpisujesz poprawnie dane pasażera, po zakończeniu przychodzi potwierdzenie, na którym widnieje Twoje imię i nazwisko.
W ostatnim kwartale do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło kilkanaście zgłoszeń dotyczących automatycznie zmienionych danych podróżującego.
System pobiera błędne dane z:
Jak zapobiec automatycznemu uzupełnianiu?
Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia, dlatego należy zachować ostrożność w procesie rezerwacji.
Co zrobić, gdy zauważysz błąd?
Niektóre linie lotnicze umożliwiają bezpłatną zmianę imienia i nazwiska zaraz po wykonaniu rezerwacji. Jeżeli przewoźnik nie oferuje takiej możliwości, a doszło do automatycznej zamiany danych, w pierwszej kolejności zgłoś pisemną skargę. Warto do niej dołączyć np. samodzielnie nagrany filmik/ pokazujący, jak zmieniają się rekordy w okienkach. Z punktu postępowań polubownych, im więcej dowodów przemawiających za wykazaniem błędu strony internetowej, a nie osoby dokonującej rezerwacji, tym lepiej. Co więcej, warto zadbać o dowody w tym samym dniu, w którym wystąpił problem.
Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, a linia lotnicza zarejestrowana jest w innym kraju UE, należy zgłosić skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział dla turystów:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
LOT wprowadza odroczone
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Hotelowe lobby wizytówką obiektu
Czemu jest tak źle, skoro jest tak dobrze?
Wyłoniono najlepsze produkty turystyczne 2021 roku
Grudzień lepszy niż niektóre tygodnie wakacyjne
Sieć gastronomiczna zapowiada dodatkowe procedury bezpieczeństwa po otwarciu restauracji
Wenecja: nie dla nowych lokali z jedzeniem na wynos
Czy kontrola nielegalnych organizatorów jest fikcją?
Problemy turystyki na Kongresie PIT
Od grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów
Uber wchodzi do Europy z nową usługą
Zakopiańscy fiakrzy skazani za znęcanie się nad zwierzętami
Nie tylko dla singli - www.trip-trick.pl
Jakiej pomocy potrzebowali turyści jeżdżący samochodami?
Majówka nie zaszkodziła sprzedaży w biurach
WTTC: kwarantanna nie jest skutecznym sposobem zwalczania epidemii
Zakończono ważną inwestycję na wrocławskim lotnisku
Katar wyjęty spod zakazu lotów
czy ktoś może mi powiedzieć coś o mediterraneum- Poznań???