TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co zrobić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerów?

2019-05-13

Rezerwujesz lot, a system automatycznie wprowadza zapamiętane wcześniej dane? Wygoda, a może kłopot? Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło przyjrzeć się rezerwacyjnym formularzom linii lotniczych.

r e k l a m a


Do ECK coraz częściej zgłaszają się konsumenci, którym system rezerwacyjny linii lotniczych automatycznie zmienił dane pasażera, mimo że wprowadzili poprawnie imię i nazwisko.

Na czym polega problem?

Kupujesz bilet lotniczy innej osobie za pomocą swojego konta na stronie internetowej przewoźnika, wpisujesz poprawnie dane pasażera, po zakończeniu przychodzi potwierdzenie, na którym widnieje Twoje imię i nazwisko.

W ostatnim kwartale do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło kilkanaście zgłoszeń dotyczących automatycznie zmienionych danych podróżującego.

System pobiera błędne dane z:

  • wcześniej zapamiętanej karty kredytowej
  • kont na innych portalach
  • lub automatycznie wybiera właściciela konta, w czasie rezerwacji należy odznaczyć pole "ja podróżuję"

    Jak zapobiec automatycznemu uzupełnianiu?
  • Nie wiąż kont (unikaj logowania się za pomocą innego portalu społecznościowego lub serwisu pocztowego)
  • Nie podawaj hasła do swojego e-maila (zdarza się, ze serwisy internetowe o nie proszą)
  • Po wprowadzeniu danych karty, upewnij się, czy nie zmieniono danych pasażera
  • Nie gódź się na podpowiedzi systemu (np. po wpisaniu pierwszej litery, system sugeruje imię, po jego wyborze uzupełnia pozostałe pola samodzielnie)
  • Usuwaj pliki cookie w przeglądarce internetowej
  • Zweryfikuj dane rezerwacji od razu po otrzymaniu e-mailowego potwierdzenia
    Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia, dlatego należy zachować ostrożność w procesie rezerwacji.

    Co zrobić, gdy zauważysz błąd?

    Niektóre linie lotnicze umożliwiają bezpłatną zmianę imienia i nazwiska zaraz po wykonaniu rezerwacji. Jeżeli przewoźnik nie oferuje takiej możliwości, a doszło do automatycznej zamiany danych, w pierwszej kolejności zgłoś pisemną skargę. Warto do niej dołączyć np. samodzielnie nagrany filmik/ pokazujący, jak zmieniają się rekordy w okienkach. Z punktu postępowań polubownych, im więcej dowodów przemawiających za wykazaniem błędu strony internetowej, a nie osoby dokonującej rezerwacji, tym lepiej. Co więcej, warto zadbać o dowody w tym samym dniu, w którym wystąpił problem.

    Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, a linia lotnicza zarejestrowana jest w innym kraju UE, należy zgłosić skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.



  •  
         

    Komentarze

    (kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

    (akceptacja regulaminu)


    Tagi:
    ECK dane pasażer przewoźnik Europejskie Centrum Konsumenckie




    Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
      Akceptuję