Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Co zrobić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerów?
Rezerwujesz lot, a system automatycznie wprowadza zapamiętane wcześniej dane? Wygoda, a może kłopot? Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło przyjrzeć się rezerwacyjnym formularzom linii lotniczych.
Do ECK coraz częściej zgłaszają się konsumenci, którym system rezerwacyjny linii lotniczych automatycznie zmienił dane pasażera, mimo że wprowadzili poprawnie imię i nazwisko.
Na czym polega problem?
Kupujesz bilet lotniczy innej osobie za pomocą swojego konta na stronie internetowej przewoźnika, wpisujesz poprawnie dane pasażera, po zakończeniu przychodzi potwierdzenie, na którym widnieje Twoje imię i nazwisko.
W ostatnim kwartale do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło kilkanaście zgłoszeń dotyczących automatycznie zmienionych danych podróżującego.
System pobiera błędne dane z:
Jak zapobiec automatycznemu uzupełnianiu?
Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia, dlatego należy zachować ostrożność w procesie rezerwacji.
Co zrobić, gdy zauważysz błąd?
Niektóre linie lotnicze umożliwiają bezpłatną zmianę imienia i nazwiska zaraz po wykonaniu rezerwacji. Jeżeli przewoźnik nie oferuje takiej możliwości, a doszło do automatycznej zamiany danych, w pierwszej kolejności zgłoś pisemną skargę. Warto do niej dołączyć np. samodzielnie nagrany filmik/ pokazujący, jak zmieniają się rekordy w okienkach. Z punktu postępowań polubownych, im więcej dowodów przemawiających za wykazaniem błędu strony internetowej, a nie osoby dokonującej rezerwacji, tym lepiej. Co więcej, warto zadbać o dowody w tym samym dniu, w którym wystąpił problem.
Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, a linia lotnicza zarejestrowana jest w innym kraju UE, należy zgłosić skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Hotelowe lobby wizytówką obiektu
Czemu jest tak źle, skoro jest tak dobrze?
Wyłoniono najlepsze produkty turystyczne 2021 roku
Grudzień lepszy niż niektóre tygodnie wakacyjne
Sieć gastronomiczna zapowiada dodatkowe procedury bezpieczeństwa po otwarciu restauracji
Wenecja: nie dla nowych lokali z jedzeniem na wynos
Czy kontrola nielegalnych organizatorów jest fikcją?
Problemy turystyki na Kongresie PIT
Od grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów
Uber wchodzi do Europy z nową usługą
Zakopiańscy fiakrzy skazani za znęcanie się nad zwierzętami
Nie tylko dla singli - www.trip-trick.pl
Jakiej pomocy potrzebowali turyści jeżdżący samochodami?
Majówka nie zaszkodziła sprzedaży w biurach
WTTC: kwarantanna nie jest skutecznym sposobem zwalczania epidemii
Zakończono ważną inwestycję na wrocławskim lotnisku
Katar wyjęty spod zakazu lotów