Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Coffeedesk pozyskał 2,7 mln zł z II rundy crowdfundingu
All Good SA, właściciel Coffeedesk - kawowego omnichannelu z Kołobrzegu - zakończył drugą emisję akcji w modelu crowdfundingu udziałowego.
Inwestorzy społecznościowi dokonali 535 inwestycji na łączną kwotę 2,7 mln zł, obejmując 73,1 tys. akcji spółki. Z pozyskanych środków Coffeedesk zatowaruje e-sklepy, hurtownię B2B i kawiarnie oraz otworzy kolejny showroom na Tamce w Warszawie.
Pod koniec 2021 roku Coffeedesk zakończył drugą w swojej historii kampanię crowdfundingu udziałowego. Łącznie w dwóch emisjach akcji od inwestorów społecznościowych spółka pozyskała ponad 4,7 mln zł i dołączyło do niej blisko 1000 akcjonariuszy.
W drugiej kampanii crowdinvestingu All Good S.A., właściciel Coffeedesk, osiągnął lepszy rezultat niż w kampanii z 2020 r. W tym roku na rynek trafiło 112 tys. akcji spółki. Każdą wyceniono na 37 zł, czyli dwukrotnie wyżej niż wyniosła wycena akcji w trakcie I emisji. Tegoroczni inwestorzy społecznościowi finalnie objęli ponad 72,8 tys. akcji. Spółka pozyskała od nich łącznie 2,7 mln zł, czyli o 700 tys. zł więcej niż w poprzednim roku. Grono akcjonariuszy All Good S.A. powiększyło się o 535 osoby.
Crowdfunding pozwolił nam stworzyć wokół Coffeedesk społeczność liczącą blisko 1000 osób, która chce rozwijać z nami firmę i kulturę picia kawy specialty. Część z zeszłorocznych inwestorów kupiła ponownie nasze akcje w 2021 r. Zainwestowali w nas również partnerzy biznesowi Coffeedesk. To dowód wielkiego zaufania rynku do modelu rozwoju Coffeedesk i naszej misji zmieniania świata kawy na lepsze - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.
Pozyskane w tym roku od inwestorów społecznościowych środki zostały już zainwestowane przez Coffeedesk na realizację priorytetów biznesowych. Spółka przeznaczyła 2 mln zł na poszerzenie oferty produktowej i zwiększenie wolumenu asortymentu omnichannel.
Zaczęliśmy już zatowarowywać magazyny e-sklepu, showroomów oraz hurtownię w najwyższej jakości kawę i akcesoria do jej zaparzania. Zwiększenie dostępności produktów, na które jest największy popyt oraz wprowadzenie nowego asortymentu, pozwolą nam ugruntować pozycję Coffeedesk jako lidera kawowego eCommerce w Polsce. Wzmocnimy relacje z partnerami biznesowymi oraz zwiększymy eksport - wyjaśnia Wichłacz.
Reszta kwoty, czyli 700 tys. zł, zasili budżet otwarcia kolejnego showroomu marki w prestiżowej lokalizacji w Warszawie - na Tamce, tuż nad brzegiem Wisły. Coffeedesk zrekrutował już pracowników do kawiarni i kończy właśnie prace wykończeniowe, już w styczniu będzie można napić się tam kawy i kupić akcesoria. Będzie to trzecia kawiarnia Coffeedesk w Warszawie o wielofunkcyjnym charakterze.
Tamka będzie wyjątkowa, nie tylko pod względem wystroju. Znajdzie się tam największa przestrzeń sklepowa z kawą, herbatą i akcesoriami ze wszystkich naszych lokali. W sumie, kawiarnia z tzw. strefą shop in shop" będzie mieć 126 m kw. - ujawnia współzałożyciel kołobrzeskiego omnichannelu.
Wzrosty sprzedaży kawiarnii Coffeedesk, nawet w czasie lockdownu (+ 16% rdr w 2020 r. oraz +86% I-IIIQ 2021 rdr) skłoniły spółkę do podjęcia decyzji o dalszym rozwoju tego segmentu. W kolejnych latach firma chce wejść do kolejnych miast Polski. O wyborze lokalizacji decydują wyniki sprzedaży e-sklepu. Nowym kierunkiem ma być Wrocław. Pierwszy na Dolnym Śląsku showroom miał zostać sfinansowany z crowdfundingu, jednak zebrana kwota nie wystarczy na realizację tego projektu. W tej chwili Coffeedesk szuka alternatywnych źródeł finansowania.
Spora część nowych inwestorów Coffeedesk pochodzi z Wrocławia. Wiemy, że czekają na naszą kawiarnię w swoim mieście. Jak tylko pozyskamy finansowanie na ten cel, ogłosimy termin otwarcia. Wierzymy, że logo Coffeedesk pojawi się na szyldzie wrocławskiej kawiarni jeszcze w 2022 r. - mówi szef Coffeedesk.
Dla Coffeedesk rok 2020 był rekordowy. Mimo pandemii i lockdownu, obroty firmy sięgnęły 78,7 mln zł. Kończący się właśnie 2021 roku zapowiada się jeszcze bardziej imponująco. Po trzech kwartałach 2021 roku kołobrzeska spółka zanotowała przychód w wysokości 70 487 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału Coffeedesk był bliski przekroczenia wyniku, jaki wygenerował w całym 2020 roku.
Najważniejsze wskaźniki wzrostu 2021
- Przychód 70 487 798 zł za I-IIIQ 2021 - wzrost o 34%
- B2B z największymi przychodami: wzrost o 13 mln zł r/r
- W 2021 r. najszybciej rósł segment kawiarni, o 86% r/r
- O 17% więcej aktywnych klientów B2C niż rok temu
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Przedsiębiorcy turystyczni mogą ubiegać się o dodatkowe wsparcie
Czy kontrola nielegalnych organizatorów jest fikcją?
Problemy turystyki na Kongresie PIT
Od grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów
Uber wchodzi do Europy z nową usługą
Co zrobić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerów?
Jakiej pomocy potrzebowali turyści jeżdżący samochodami?
Majówka nie zaszkodziła sprzedaży w biurach
WTTC: kwarantanna nie jest skutecznym sposobem zwalczania epidemii
Zakończono ważną inwestycję na wrocławskim lotnisku
Katar wyjęty spod zakazu lotów
Hotelowe lobby wizytówką obiektu
Czemu jest tak źle, skoro jest tak dobrze?
Wyłoniono najlepsze produkty turystyczne 2021 roku
Grudzień lepszy niż niektóre tygodnie wakacyjne
Sieć gastronomiczna zapowiada dodatkowe procedury bezpieczeństwa po otwarciu restauracji
czy ktoś może mi powiedzieć coś o mediterraneum- Poznań???
Nie tylko dla singli - www.trip-trick.pl