Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Solidne wyniki finansowe Orbisu w pierwszym półroczu 2018 roku
Patrząc w przyszłość, jestem przekonany, że Orbis będzie podążał ścieżką wzrostu i generował dalsze zyski dla swoich akcjonariuszy - komentuje Gilles Clavie, Prezes i Dyrektor Operacyjny Orbis SA.
Wyniki finansowe Orbisu:
- Znaczący wzrost wskaźników operacyjnych (wzrost RevPAR w regionie o +5,3%)
- Solidność strategii Orbisu - wskaźnik EBITDA operacyjna na poziomie 205 mln zł (wzrost o +4,0% w ujęciu like-for-like)
- Przyspieszenie projektów rozwojowych w asset light - 12 hoteli (prawie 1 500 nowych pokoi)
- 5 hoteli własnych w budowie (ponad 800 nowych pokoi)
- Aon Hewitt wyróżnia Orbis mianem "Najlepszego pracodawcy w Polsce"
W pierwszym półroczu 2018 r. nasza działalność osiągnęła dużą dynamikę. Pomimo wysokiej bazy z roku 2017 Orbis może pochwalić się wzrostem wskaźnika RevPar o +5,3%. Na dobre wyniki wpłynął przede wszystkim poziom średniej ceny, który wzrósł o +5,2% w porównaniu z pierwszą połową 2017 r. Wskaźnik frekwencji utrzymuje się na stabilnym poziomie. Pragnę podkreślić, że dzięki odpornym gospodarkom krajów regionu Europy Wschodniej, w dalszym ciągu odnotowujemy silny wzrost poziomu wskaźnika RevPAR na wszystkich naszych kluczowych rynkach: w Polsce (+4,6%), na Węgrzech (+8,4%) oraz w Czechach (+4,8%).- powiedział Gilles Clavie, Prezes i Dyrektor Operacyjny Orbis SA.
Solidne wskaźniki operacyjne w pierwszej połowie 2018 roku przełożyły się na dobre wyniki finansowe. Z pewnością jednym z czynników wpływających na osiągane wyniki jest odczuwalny w całym regionie wzrost kosztów pracy, wynikający z rekordowo niskich stóp bezrobocia. W związku z powyższym Orbis wzmacnia swoje działania koncentrując się na maksymalizacji przychodów ze sprzedaży.
Te starania przynoszą efekty w postaci wzrostu przychodów o +4,8% w ujęciu like-for-like (do poziomu 690 mln zł). Wskaźnik EBITDA operacyjna kształtuje się na poziomie 205 mln zł, co oznacza wzrost o 4,0% w ujęciu like-for-like w stosunku do roku ubiegłego. W oparciu o wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu 2018 r. i prognozy na kolejne miesiące Spółka szacuje, że wskaźnik EBITDA operacyjna za cały rok 2018 będzie się mieścił w przedziale 465-480 mln zł.
Portfolio
Orbis nadal rozwija sieć hoteli w szybkim tempie. W pierwszej połowie 2018 roku Grupa podpisała 12 nowych umów (w modelu asset light) w 6 krajach regionu. Dzięki nowym umowom franczyzy i zarządzania, od września br. 1500 nowych pokoi dołączy do sieci. Dzięki temu Grupa będzie bardziej zrównoważona pod względem modeli działalności
i lepiej zdywersyfikowana geograficznie. Wśród tych umów na szczególną uwagę zasługuje pierwsza umowa dotycząca hotelu pod nową marką Adagio, który zostanie wybudowany w Krakowie.
Ponadto w pierwszym półroczu 2018 roku Orbis otworzył 5 nowych hoteli na podstawie wcześniej podpisanych umów franczyzy i zarządzania, powiększając sieć o ponad 600 nowych pokoi w 4 państwach regionu: w Polsce, na Węgrzech, w Słowenii i Macedonii. Jednocześnie Spółka kontynuuje inwestycję w 5 nowych, własnych hoteli (łącznie ponad 800 pokoi), z których dwa - ibis Styles Warszawa Centrum (179 pokoi) i ibis Vilnius Centre (164 pokoje) - zostaną otwarte w drugiej połowie tego roku. W sumie w przygotowaniu są 44 projekty inwestycyjne, co oznacza przyrost 6 000 pokoi. Plan rozwojowy zapewni Spółce silną pozycję rynkową w nadchodzących latach. W zakresie zarządzania aktywami Grupa sfinalizowała transakcję sprzedaży i zarządzania zwrotnego hoteli Sofitel Budapest Chain Bridge i Novotel Szeged. Zgodnie ze strategią i planem inwestycyjnym na lata 2018-2022, Orbis przeznaczy pozyskane środki finansowe na przynoszące zyski projekty M&A w celu dalszego podnoszenia poziomu wskaźnika EBITDA i wartości Spółki w przyszłości, np. nabycie hotelu Mercure Bucharest Unirii na początku lipca br.
Patrząc w przyszłość, jestem przekonany, że Orbis będzie podążał ścieżką wzrostu i generował dalsze zyski dla swoich akcjonariuszy. W dłuższej perspektywie dostrzegam szereg czynników napędzających wzrost spółki - z jednej strony intensywny organiczny rozwój dzięki doskonałości operacyjnej i efektywnemu zarządzaniu kosztami, a z drugiej strony dalszą rozbudowę sieci poprzez projekty rozwojowe oraz projekty M&A. Orbis ma odpowiednie środki na realizację swoich ambicji, dzięki czemu wspiera dalsze umacnianie Grupy w jej kluczowych obszarach: Wyniki, Portfolio i Ludzie.- Podsumował Gilles Clavie.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Powstało zrzeszenie pracodawców z branży gastronomicznej i hotelarskiej
Hotel Stay Inn pod skrzydłami fundacji Polskie Hotele Niezależne
Ostrzeżenie MSZ dotyczące kolejnego kraju w Afryce
KLM przygotował nowy gadżet dla pasażerów
Dojazd do Dubrownika będzie łatwiejszy
Niemiecki paszport otwiera najwięcej granic
Linie lotnicze Air France testują nowy system rozrywki pokładowej
Branża rozwija się lepiej niż się wydaje?
Zawalił się dach rzymskiego kościoła
PIG: Dramatyczna sytuacja w gastronomii
Linie Emirates będą promować saudyjską turystykę
Przedsiębiorcy turystyczni mogą ubiegać się o dodatkowe wsparcie
IGHP i Fundacja Harmony Hotels zacieśniają współpracę
Wigilie firmowe cennym źródłem zarobku dla restauratorów
I półrocze 2017 r. okresem dynamicznego rozwoju marki Focus Hotels?
LOT dyscyplinarnie zwalnia strajkujących
Itaka zaczyna pukać do pierwszej dziesiątki największych organizatorów w Europie?