Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Kontrola w hotelu ważna, nawet bez wejścia do pokojów
W jednym z hoteli przeprowadzono kontrolę, dotyczącą rejestracji odbiorników telewizyjnych. Była ona prowadzona w obecności recepcjonistki.
Podczas kontroli, kontroler nie wszedł do pokoju, opierając się na oświadczeniu recepcjonistki, które dołączono do protokołu. Owo oświadczenie potwierdziło, że spółka użytkuje 3 odbiorniki, włączone w trakcie kontroli i odbierające program "TVN", a także 24 inne odbiorniki telewizyjne, które umożliwiały natychmiastowy odbiór programu, znajdujące się w pokojach. Uruchomienie odbiorników telewizyjnych znajdujących się w pokojach w celu stwierdzenia technicznej możliwości dostosowania do odbioru programu nie było możliwe z powodu rezerwacji pokoi hotelowych. W związku z przeprowadzoną kontrolą Poczta Polska nałożyła na hotel karę w wysokości ponad 15 tys. zł, za używanie 27 niezarejestrowanych odbiorników telewizyjnych.
Spółka zarządzająca obiektem złożyła odwołanie zarzucając kontrolerowi, że oparł swoje rozstrzygnięcie na ustaleniach faktycznych, które z uwagi na nierzetelną kontrolę oraz niezweryfikowanie prawidłowości treści protokołu w ogóle nie mogą być uznane za udowodnione i nie mogą stanowić podstawy faktycznej decyzji. Podnosił, że kontrolowany obiekt posiada tylko 22 pokoje, natomiast w dniu kontroli zajętych było tylko 8 pokoi, zaś kontrolerzy nie dokonali sprawdzenia pokoi. Dołączył także zaświadczenie sprzedawcy odbiorników, że w pokojach znajdowały się jedynie monitory, które nie umożliwiały odbioru telewizji naziemnej.Odwołanie zostało odrzucone przez Ministra Administracji i Cyfryzacji, który ówcześnie był upoważniony do rozstrzygania takich kwestii. Zdaniem ministerialnych urzędników, recepcjonistka była zorientowana w przedmiocie kontroli, skoro w tym zakresie udzieliła stosownych wyjaśnień i protokół z kontroli podpisała bez zastrzeżeń. Jej oświadczenie w zakresie liczby odbiorników w hotelu nie zostało przez nią zmienione ani odwołane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego. Ministerstwo uznało, iż hotelarz nie przedstawił żadnych dowodów podważających ustalenia kontroli, a zaświadczenie sprzedawcy i instalatora monitorów w miejscu kontroli, było datowane kilka miesięcy po przeprowadzonej kontroli i w żaden sposób nie stanowiło potwierdzenia, że odbiorniki w dniu kontroli nie były w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu.
Następnie hotelarz złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który także uznał, że jednoznaczne i szczegółowe oświadczenie wiedzy pracownika hotelu obrazujące stan liczbowy posiadanych przez stronę skarżącą odbiorników telewizyjnych i radiofonicznych było źródłem dowodowym, którego wartość trudno zakwestionować, ponieważ precyzyjnie opisywało stan faktyczny.
Sprawa trafiła do Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zarządca hotelu złożył skargę kasacyjną wskazując na brak upoważnienia recepcjonistki do składania oświadczeń i podnosząc, że nie miała ona dostatecznych informacji w przedmiocie złożonego oświadczenia, a także zarzucił WSA nie przeprowadzenie wszystkich czynności mających na celu wyjaśnienie sytuacji. NSA uznał, że zarzuty nie były uzasadnione i postanowił nie uwzględniać skargi. Nie są w szczególności uzasadnione zarzuty dotyczące ustaleń w zakresie stanu faktycznego sprawy, stanowiących podstawę wydania decyzji nakazującej rejestrację odbiorników telewizyjnych oraz ustalającej opłatę za używanie tych niezarejestrowanych odbiorników. Organ dokonał tych ustaleń przede wszystkim w oparciu o wyniki kontroli przedstawione w protokole kontroli, oraz w załączonym do protokołu oświadczeniu recepcjonistki hotelu, w którym przeprowadzono kontrolę. Zarzuty wnoszącej skargę kasacyjną, że recepcjonistka hotelu nie była osobą przez nią upoważnioną i nie miała dostatecznych informacji w przedmiocie złożonego oświadczenia - nie są przekonywujące. Po pierwsze - do złożenia tego rodzaju wyjaśnień, stanowiących oświadczenie wiedzy, a nie oświadczenie woli, dotyczących urządzeń (telewizorów) znajdujących się w hotelu - nie potrzeba żadnego upoważnienia. Po drugie nie sposób dać wiarę stwierdzeniom, że recepcjonistka nie wie o tym, ile i jakie telewizory znajdują się w hotelu. Można tylko dodać, że te informacje udzielone przez recepcjonistkę znajdują potwierdzenie w załączonym do akt sprawy wydruku ze strony Internetowej Hotelu [...] z którego wynika, że "W każdym pokoju są najwyższej jakości telewizory LCD firmy LOEWE z nieograniczoną ilością kanałów telewizyjnych z całego świata" - uznał Naczelny Sąd Administracyjny w uzasadnieniu orzeczenia. Z pełną treścią uzasadnienia można zapoznać się pod adresem www.orzeczenia-nsa.pl
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kara dla hotelarza
[2017-11-14 12:30 83.19.45.*]
Kontrole poczty w tym zakresie bazują na liczbie pokoi deklarowanych w dostępnym publicznie CWOH i wymogach kategoryzacyjnych. To hotel musi udowodnić, że jest tylko instalacja umożliwiająca odbiór (tak brzmi wymóg) a nie telewizory umożliwiające natychmiastowy odbiór programu. odpowiedz »
Kontrola w hotelu ważna, nawet bez wejścia do pokojów
[2017-11-16 08:59 193.254.246.*]
Hotele, żeby działały sprawnie i były poważnie traktowane powinny być poddawane kontrolom. Nie mogą dopuszczać się czynności nielegalnych, choć posiadanie niezarejestrowanego sprzętu elektronicznego nie wydaje mi się tak wielkim uchybieniem ze strony właściciela. Wolę się trzymać z dala od przepychu droższych lokalizacji, bo zwyczajnie mnie nie stać na takie wydatki. Zamiast tego lepiej poszukać miłej i przytulnej noclegowni w rozsądnej cenie, jak choćby http://www.noclegiuanety.pl/ w Modlinie. odpowiedz »
Kontrola w hotelu ważna, nawet bez wejścia do pokojów
[2017-11-23 09:35 193.109.239.*]
banialuki, kontrolerzy nie mają umocowania prawnego do kontroli a decyzja trybunału unii europejskiej jednoznacznie wskazuje, że gość płacui za nocleg a nie za odbiornik. odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Wakacje.pl: Turyści wracają do rezerwowania z wyprzedzeniem
Powstało zrzeszenie pracodawców z branży gastronomicznej i hotelarskiej
Hotel Stay Inn pod skrzydłami fundacji Polskie Hotele Niezależne
Ostrzeżenie MSZ dotyczące kolejnego kraju w Afryce
KLM przygotował nowy gadżet dla pasażerów
Dojazd do Dubrownika będzie łatwiejszy
Sfinks wprowadza nowe koncepty na rynek
Linie lotnicze Air France testują nowy system rozrywki pokładowej
Branża rozwija się lepiej niż się wydaje?
Zawalił się dach rzymskiego kościoła
PIG: Dramatyczna sytuacja w gastronomii
Solidne wyniki finansowe Orbisu w pierwszym półroczu 2018 roku
IGHP i Fundacja Harmony Hotels zacieśniają współpracę
Wigilie firmowe cennym źródłem zarobku dla restauratorów
I półrocze 2017 r. okresem dynamicznego rozwoju marki Focus Hotels?
LOT dyscyplinarnie zwalnia strajkujących