Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zasady zdrowotne na Cyprze
Od 15 stycznia obowiązują nowe zasady dla podróżujących na Cypr. Maseczki obowiązkowe w transporcie, zalecane w budynkach. Także zalecane jest zachowanie dystansu społecznego. Przybywający z Chin muszą wykonać test PCR przed odlotem.
A. Wjazd do kraju
1) Jakie są wymagania wjazdowe?
Od 15 stycznia 2023 r., zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej dotyczącymi sytuacji epidemiologicznej COVID-19 w Chinach, wszyscy podróżni w wieku 12 lat i starsi, przybywający z Chin, powinni okazać ujemny wynik testu PCR, wykonany nie wcześniej niż 48 godzin przed wylotem. Dotyczy to zarówno lotów bezpośrednich jak i łączonych/tranzytowych.
Osoby podróżujące z innych krajów nie obowiązują żadne obostrzenia wjazdowe.
2) Jakie dokumenty są wymagane do podróżowania na Cypr?
Wymagane są jedynie zwykłe dokumenty podróży (dokument tożsamości i karta pokładowa).
B. Poruszanie się w miejscu docelowym
3) Czy są jakieś lokalne ograniczenia w przemieszczaniu się?
Obecnie nie ma żadnych ograniczeń w przemieszczaniu się a podróżni mogą korzystać z wszelkiego rodzaju usług i obiektów na miejscu, bez konieczności okazywania zaświadczeń o stanie zdrowia.
C. Procedury bezpieczeństwa na miejscu
4) Ogólnie obowiązujące procedury bezpieczeństwa
a. Opracowano ulepszone procedury dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i higieny dla wszystkich obiektów hotelarskich, obiektów kulturalnych i rozrywkowych, a przed otwarciem kraju dla odwiedzających przeprowadzono intensywne szkolenia personelu.
b. Obowiązują środki mające zapewnić zachowanie dystansu fizycznego, aby osoby nienależące do tej samej grupy wycieczkowej zachowywały rozsądny dystans.
c. Wszystkie miejsca publiczne w pomieszczeniach zamkniętych są odpowiednio wietrzone, w taki sposób, aby oprócz klimatyzacji był zapewniony regularny dopływ świeżego powietrza.
d. We wszystkich obiektach, przy wejściach, na recepcji, w lobby, toaletach publicznych, windach itp. dostępne są żele / płyny antybakteryjne.
e. Zaleca się noszenie maseczek ochronnych w pomieszczeniach zamkniętych na terenie całego kraju, a także podczas wszystkich lotów. Podróżni zawsze powinni sprawdzać na stronie internetowej Visit Cyprus (!https://www.visitcyprus.com) najnowsze informacje na ten temat, ponieważ obowiązujące procedury mogą ulec zmianie w krótkim czasie.
5) Transport autobusami / taksówkami
a. Częste wietrzenie i dezynfekcja.
b. Wszystkie często dotykane powierzchnie (klamki, siedzenia itp.) są dezynfekowane po przewiezieniu każdej grupy pasażerów.
c. Dopuszcza się 100% obłożenia miejsc w autobusach wycieczkowych.
d. Noszenie maseczek jest obowiązkowe.
6) Baseny, plaże i parki wodne
a. Dezynfekcja leżaków, parasoli, skrytek po każdym użyciu.
b. Zasada zachowania dystansu fizycznego nie dotyczy ratowników, wezwanych do podjęcia działań ratowniczych.
7) Obiekty zakwaterowania
a. Wszyscy pracownicy będący w bezpośrednim kontakcie z gośćmi i pracujący na zapleczu mają obowiązek dbania o odpowiednią higienę rąk. Dla personelu sprzątającego obowiązkowe jest także noszenie rękawiczek.
b. Goście są zobowiązani zachować dystans podczas meldowania się w recepcji.
c. Pokoje nie są udostępniane nowym gościom zanim nie zostaną odpowiednio zdezynfekowane, sprzątnięte i wywietrzone po opuszczeniu ich przez poprzednich gości.
d. Karty/klucze do pokojów są dezynfekowane po każdym wymeldowaniu gości.
e. Przy każdym stanowisku z bufetem samoobsługowym są zamontowane odpowiednie osłony ochronne lub są dostępne maseczki ochronne oraz dozowniki płynu do dezynfekcji. Posiłki i napoje mogą być także serwowane bezpośrednio przez obsługę.
8) Restauracje, bary, kawiarnie, puby i nocne kluby
a. Wszyscy pracownicy będący w bezpośrednim kontakcie z gośćmi i pracujący na zapleczu mają obowiązek dbania o odpowiednią higienę rąk.
b. Karty menu są dezynfekowane po każdym użyciu, chyba że są jednorazowego użytku; mogą być także wystawione w różnych, ogólnie dostępnych miejscach w lokalu lub udostępnione elektronicznie.
c. Wszystkie często dotykane powierzchnie są dezynfekowane po każdym użyciu, np. krzesła, stoły, młynki pieprzu/soli, butelki z sosem, elektroniczne terminale płatnicze itp.
d. Przy wejściu jest zamieszczona informacja dot. maksymalnej dozwolonej liczby gości przebywających w lokalu w danym momencie.
D. Przeprowadzanie testów i procedury związane z odbywaniem kwarantanny na miejscu
9) Co z podróżnymi, którzy podczas pobytu na Cyprze uzyskają dodatni wynik testu na koronawirusa? Kto pokryje koszty hospitalizacji i leczenia?
a. Rząd Republiki Cypryjskiej zobowiązał się zaopiekować wszystkimi podróżnymi, którzy uzyskają wynik dodatni testu na koronawirusa podczas pobytu na Cyprze. Rząd cypryjski zapewni tym osobom osobne obiekty hotelarskie i pokryje koszty zakwaterowania, wyżywienia oraz leczenia. Podróżny będzie musiał jedynie ponieść koszt transferu na lotnisko oraz lotu repatriacyjnego, we współpracy z jego biurem podróży i/lub liniami lotniczymi.
b. Dla podróżnych z dodatnim wynikiem testu na koronawirusa udostępniono we wszystkich miastach szpitale covidowe z nadwyżką dostępnych łóżek i oddziałów intensywnej opieki medycznej wyposażonych w respiratory.
c. Osoba, która uzyska dodatni wynik testu na COVID-19, może także pozostać w samoizolacji w prywatnym domu / wynajmowanym mieszkaniu, na własny koszt, pod warunkiem, że nie dzieli pokoju z innymi osobami i nie będzie korzystała z obiektów
publicznych.
10) Jak długo trwa izolacja osób, które uzyskały wynik dodatni testu na COVID-19?
a. Izolacja trwa 7 dni od daty uzyskania pozytywnego wyniku testu. Zwolnienie z izolacji następuje bez konieczności uzyskania negatywnego wyniku testu. Izolacja może ulec skróceniu, jeśli wynik testu na koronawirusa, wykonanego 5. dnia po uzyskaniu
pozytywnego wyniku testu, będzie negatywny (należy wykonać test PCR na własny koszt). Zaznacza się, że podczas izolacji podróżny ma obowiązek samoizolacji w swoim pokoju lub wskazanym miejscu przez cały okres jej trwania.
11) Jak należy definiować osobę z bliskiego kontaktu?
a. Osoba z bliskiego kontaktu jest definiowana jako osoba, która miała bliski kontakt fizyczny z osobą, która uzyskała dodatni wynik testu na koronawirusa np. przebywała w odległości mniejszej niż 2 m przez ponad 15 minut.
b. Śledzenie kontaktów osób zakażonych, odbywających wspólny lot samolotem, dotyczy jedynie pasażerów należących do tej samej rodziny.
c. Zaleca się, aby osoby z bliskiego kontaktu wykonały samodzielnie test 3. i 5. dnia od daty kontaktu.
d. Wykonanie testu 3. i 5. dnia jest obowiązkowe dla osób, które nie ukończyły pełnego cyklu szczepień, nie są ozdrowieńcami oraz w przypadku których upłynęło 7 miesięcy od ukończenia pełnego cyklu szczepień.
e. Osoby z bliskiego kontaktu, które nie zostały zgłoszone przez osoby, które uzyskały dodatni wynik testu na koronawirusa, mogą samodzielnie zgłosić kontakt z osobą zakażoną dzwoniąc pod numer telefonu +357 22421600 (czynny od poniedziałku do
niedzieli w godzinach 8:00 - 20:00) lub przesyłając wiadomość na adres e-mail: contacttracing2@moh.gov.cy.
12) Gdzie osoba z objawami COVID-19 może wykonać test?
a. Testy PCR na obecność COVID-19 można wykonać w laboratoriach podanych w poniższym linku: bit.ly
b. Szybkie testy antygenowe na obecność COVID-19 można wykonać w większości laboratoriów i aptek na Cyprze.
13) Czy podróżni mogą przyjąć szczepionkę przeciw COVID-19 na Cyprze?
Tak. Więcej informacji na ten temat dostępnych jest pod linkiem 11012023--Vaccination of visitors to the Republic of Cyprus against COVID-19.pdf (pio.gov.cy)
E. Dodatkowe informacje
13) Skąd podróżni mogą czerpać na bieżąco informacje na temat aktualnych wydarzeń i procedur
wdrożonych na miejscu?
a. Cypryjskie Ministerstwo Turystyki uruchomiło w tym celu adres e-mail: travel2023@visitcyprus.com.
b. Specjalny zespół ekspertów odpowiada na zapytania podróżnych za pośrednictwem komunikatora Facebook Messenger (www.facebook.com/VisitCyprus.cy).
c. Wszelkie niezbędne informacje są dostępne na stronie internetowej: !https://www.visitcyprus.com
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Airbnb na lato 2023 - powrót do korzeni
Sąd orzekł w sprawie rosyjskich stewardess
Emirates potwierdza duże zamówienie
IGGP: Przedsiębiorcy mają prawo i obowiązek bronić miejsc pracy
Barmani zmierzą się w konkursie World Class
Nowy konkurs dla szkół gastronomicznych
Jakie nowości przygotowała PLOT na Dni Twierdzy Poznań?
Ceny wyjazdów ciągle idą w górę
Inspekcja Handlowa prezentuje wstępne wyniki kontroli lokali gastronomicznych
Wycieczka Bernina Express z Arion Senior.