Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TUI Specjalista ds. turystyki Wrocław
- Specjalista/ka ds. turystyki
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross


Lotnisko w Modlinie odpowiada PLL LOT
2018-01-22Władze Portu Lotniczego Warszawa-Modlin odpowiedziały na zarzuty sformułowane przez Polskie Linie Lotnicze LOT w doniesieniu do UOKiK. Sprostowały także niektóre doniesienia medialne, zwłaszcza te dotyczące strat przynoszonych przez spółkę.
r e k l a m a
Odnosząc się do informacji medialnych dot. zawiadomienia PLL LOT skierowanego do UOKiK odnośnie możliwości nadużycia pozycji dominującej, Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o. oświadcza, co następuje:
- Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o.(dalej: "MPL") jest spółką prawa handlowego, a nie przedsiębiorstwem państwowym. MPL nie jest także jednostką sektora finansów publicznych.
- MPL w żaden sposób nie jest dotowany ze środków budżetu państwa. Bieżąca działalność finansowana jest z posiadanego kapitału, środków własnych oraz środków obcych pozyskanych na warunkach konkurencyjnych (rynkowych).
- Otrzymane dotacje na rozbudowę i modernizację lotniska pochodziły ze środków finansowych Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Wkład własny jaki musiała Spółka wnieść do realizacji projektu wyniósł 266.728.352,82zł (63% wartości całego projektu).
- Wartość - 95 mln. zł - jaka pojawia się w doniesieniach medialnych określona jako wartość "dotacji państwowych" nie jest Spółce znana. Być może informacja ta dotyczy kwoty pomocy publicznej otrzymanej ze środków europejskich (wartość ta wyniosła w rzeczywistości 93,5 mln. zł - w ramach EFRR 79,5 mln. zł , a z budżetu państwa 14 mln. zł).
- Podawane informacje dotyczące wysokości straty MPL na koniec 2016 r. są nieścisłe. Wskazywana kwota straty jest łączną kwotą w ujęciu narastającym za lata 2005-2016, czyli w całym okresie istnienia MPL, uwzględniającym okres, kiedy lotnisko nie prowadziło działalności. Istotne jest, że od ponownego pełnego uruchomienia lotniska w roku 2013, wynik Spółki jest coraz lepszy. W roku 2016 był już dziesięciokrotnie lepszy niż w roku 2013. Zaznaczenia wymaga również osiągnięcie w roku 2015 zysku netto w kwocie 2,2 mln. zł oraz fakt, że wyniki realizowane przez MPL są lepsze niż zakładane w planach.
- Wskazywana kwota 816 mln. zł straty MPL na koniec trzeciego kwartału 2017 r. jest nieprawdziwa.
- Wskaźnik EBITDA (wartość zysku, bez odpisu amortyzacyjnego i przez opodatkowaniem) jaki spółka osiąga na poziomie 10 mln. zł., wzrósł od 2015 roku o 40 %.
- Umowa zawarta przez MPL z Ryanair nie daje temu przewoźnikowi żadnych preferencyjnych warunków w stosunku do innych użytkowników lotniska. Na lotnisku obowiązuje jeden, opublikowany cennik opłat lotniskowych. Natomiast umowa z Ryanair umożliwia stały rozwój liczby obsłużonych pasażerów i liczby połączeń. Jest to standardowa umowa stosowana na wielu lotniskach.
- Obecnie Port Lotniczy Warszawa/Modlin rozpoczął procedury mające na celu zmianę cennika, na nowy, który będzie jeszcze atrakcyjniejszy dla nowych przewoźników. Nowy cennik powinien zostać ogłoszony w sezonie letnim 2018 r.
- W ocenie MPL zawiadomienie PLL LOT skierowane do UOKiK jest nieuzasadnione, tym bardziej w kontekście, że linia ta nigdy nie prowadziła regularnej działalności przewozowej z MPL Warszawa/Modlin.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Modlin odpowiada LOT-owi
[2018-01-23 10:52 80.52.137.*]
inaczej mówiąc jest zysk, ale fakty są takie, że to polski i europejski podatnik finansuje i dopłaca do Ryanaira, który ostro się tuczy na naszych dopłatach i zachowuje pozycję monopolisty! niskie opłaty lotniskowe to kilkanaście złoty, ale Ryanair bez preferencji płaci podobno 6 zł (ciekawe dlaczego władze lotniska wyliczyły taką stawkę)! i dopiero teraz przymierzają się do nowego cennika !!!, odpowiedz »
r e k l a m a
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Dział dla turystów:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Nowa siatka połączeń z Katowice
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Starsze aktualności:
Rośnie zainteresowanie małymi obiektami
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Florencja znów przeciw biwakującym turystom
Jest szansa na powrót B737 MAX do lotów
Ryanair zamyka połączenia z Warszawy
Thomas Cook z półroczną stratą
Turyści zabierają coraz więcej elektronicznych gadżetów
Lotnisko w Hurghadzie zostanie przebudowane
Priorytety Rady UE dla transportu i turystyki
Gault&Millau wybrał najlepszych szefów kuchni z południa Polski
Costa Cruises ogłasza nowe rejsy
Rusza sprzedaż w inwestycji Radisson Blu Mountain Resort
Airbnb na lato 2023 - powrót do korzeni
Turcja, Ukraina i Macedonia Północna dołączyły do systemu unijnych certyfikatów COVID
Emirates wznawia loty do Stambułu
Organizatorka strajku w LOT do zwolnienia
Przyznano Nagrody World`s Best 50 Restaurants 2017
Dolnośląska Organizacja Turystyczna uruchamia portal z wycieczkami po regionie
Skrócona ważność certyfikatów szczepień