TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny bran¿y turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Lotnisko w Modlinie odpowiada PLL LOT

W³adze Portu Lotniczego Warszawa-Modlin odpowiedzia³y na zarzuty sformu³owane przez Polskie Linie Lotnicze LOT w doniesieniu do UOKiK. Sprostowa³y tak¿e niektóre doniesienia medialne, zw³aszcza te dotycz±ce strat przynoszonych przez spó³kê.


Odnosz±c siê do informacji medialnych dot. zawiadomienia PLL LOT skierowanego do UOKiK odno¶nie mo¿liwo¶ci nadu¿ycia pozycji dominuj±cej, Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o. o¶wiadcza, co nastêpuje:

  1. Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o.(dalej: "MPL") jest spó³k± prawa handlowego, a nie przedsiêbiorstwem pañstwowym. MPL nie jest tak¿e jednostk± sektora finansów publicznych.
  2. MPL w ¿aden sposób nie jest dotowany ze ¶rodków bud¿etu pañstwa. Bie¿±ca dzia³alno¶æ finansowana jest z posiadanego kapita³u, ¶rodków w³asnych oraz ¶rodków obcych pozyskanych na warunkach konkurencyjnych (rynkowych).
  3. Otrzymane dotacje na rozbudowê i modernizacjê lotniska pochodzi³y ze ¶rodków finansowych Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Wk³ad w³asny jaki musia³a Spó³ka wnie¶æ do realizacji projektu wyniós³ 266.728.352,82z³ (63% warto¶ci ca³ego projektu).
  4. Warto¶æ - 95 mln. z³ - jaka pojawia siê w doniesieniach medialnych okre¶lona jako warto¶æ "dotacji pañstwowych" nie jest Spó³ce znana. Byæ mo¿e informacja ta dotyczy kwoty pomocy publicznej otrzymanej ze ¶rodków europejskich (warto¶æ ta wynios³a w rzeczywisto¶ci 93,5 mln. z³ - w ramach EFRR 79,5 mln. z³ , a z bud¿etu pañstwa 14 mln. z³).
  5. Podawane informacje dotycz±ce wysoko¶ci straty MPL na koniec 2016 r. s± nie¶cis³e. Wskazywana kwota straty jest ³±czn± kwot± w ujêciu narastaj±cym za lata 2005-2016, czyli w ca³ym okresie istnienia MPL, uwzglêdniaj±cym okres, kiedy lotnisko nie prowadzi³o dzia³alno¶ci. Istotne jest, ¿e od ponownego pe³nego uruchomienia lotniska w roku 2013, wynik Spó³ki jest coraz lepszy. W roku 2016 by³ ju¿ dziesiêciokrotnie lepszy ni¿ w roku 2013. Zaznaczenia wymaga równie¿ osi±gniêcie w roku 2015 zysku netto w kwocie 2,2 mln. z³ oraz fakt, ¿e wyniki realizowane przez MPL s± lepsze ni¿ zak³adane w planach.
  6. Wskazywana kwota 816 mln. z³ straty MPL na koniec trzeciego kwarta³u 2017 r. jest nieprawdziwa.
  7. Wska¼nik EBITDA (warto¶æ zysku, bez odpisu amortyzacyjnego i przez opodatkowaniem) jaki spó³ka osi±ga na poziomie 10 mln. z³., wzrós³ od 2015 roku o 40 %.
  8. Umowa zawarta przez MPL z Ryanair nie daje temu przewo¼nikowi ¿adnych preferencyjnych warunków w stosunku do innych u¿ytkowników lotniska. Na lotnisku obowi±zuje jeden, opublikowany cennik op³at lotniskowych. Natomiast umowa z Ryanair umo¿liwia sta³y rozwój liczby obs³u¿onych pasa¿erów i liczby po³±czeñ. Jest to standardowa umowa stosowana na wielu lotniskach.
  9. Obecnie Port Lotniczy Warszawa/Modlin rozpocz±³ procedury maj±ce na celu zmianê cennika, na nowy, który bêdzie jeszcze atrakcyjniejszy dla nowych przewo¼ników. Nowy cennik powinien zostaæ og³oszony w sezonie letnim 2018 r.
  10. W ocenie MPL zawiadomienie PLL LOT skierowane do UOKiK jest nieuzasadnione, tym bardziej w kontek¶cie, ¿e linia ta nigdy nie prowadzi³a regularnej dzia³alno¶ci przewozowej z MPL Warszawa/Modlin.




Komentarze

(kiedy jest to mo¿liwe, sugerujemy podpisanie siê)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko modlin port lotniczy pll lot


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz u¿ywa COOKIES. Szczegó³y przetwarzania danych osobowych s± opisane w polityce prywatno¶ci. Korzystaj±c z tej strony wyra¿asz zgodê na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl±darki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegó³y w regulaminie, polityce prywatno¶ci oraz polityce cookies.
  Akceptujê