Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
ETC: turyści wciąż sceptyczni do dalekich podróży, ale widać progres
COVID-19 nadal odstrasza od podróżowania na długich trasach, perspektywy poprawiły się jednak od jesieni 2020 r- wynika z badania przeprowadzonego przez European Travel Commission.
Jak wynika z badania, skuteczność walki wirusem wywołującym COVID-19 będzie miała wpływ na wybór miejsca docelowego przez podróżnych w nadchodzących miesiącach. Miejsca o niskiej liczbie zachorowań będą traktowane priorytetowo.Ponieważ liczba szczepień nadal rośnie, ETC apeluje o bardziej zharmonizowane zasady podróżowania i większą jasność dla podróżujących na długich trasach
Według najnowszego Barometru Podróży Długodystansowych, w okresie od września do grudnia 2021 r., chęci do podróży do Europy pozostają słabe na kluczowych rynkach zagranicznych. Wyniki sugerują, że dopóki utrzymują się obawy związane z bezpieczeństwem epidemicznym, wiele osób pozostanie ostrożnych w odwiedzaniu europejskich destynacji. Jednak w związku z tym, że wskaźniki szczepień na całym świecie nadal się poprawiają, wśród podróżujących na długich trasach jest większy apetyt na odwiedzenie Europy niż w tym czasie w zeszłym roku.
Badanie prowadzone przez ETC i Eurail BV dotyczy krótkoterminowych chęci podróżowania na pięciu rynkach zagranicznych - w Kanadzie, Chinach, Japonii, Rosji i Stanach Zjednoczonych. Zamiar podróżowania jest mierzony za pomocą indeksu, który odzwierciedla dominujący sentyment wyrażany przez dany rynek, pozytywny lub negatywny. Wartości powyżej 100 wskazują na pozytywny rozwój sytuacji, podczas gdy wartości poniżej 100 wskazują na negatywne nastawienie do podróży w danym okresie.
Choć cieszy pewien wzrost chęci do podróżowania za granicę i odwiedzania Europy, te najnowsze wyniki wyraźnie pokazują, że trzeba zrobić jeszcze więcej, aby pobudzić turystykę do Europy z kluczowych rynków zagranicznych. Obecnie turyści nadal niechętnie wybierają Europę jako cel podróży. W perspektywie 2022 r. musimy dążyć do wdrożenia bardziej zharmonizowanych przepisów dotyczących podróży w Europie i na świecie oraz do zapewnienia większej jasności podróżującym na długich trasach. W miarę postępu kampanii szczepień nadszedł czas, aby przenieść punkt ciężkości z ryzykownego kraju na ryzykownego podróżnika - powiedział Luis Araujo, prezes ETC.
Nastroje wśród podróżujących po Chinach znacznie się poprawiły w porównaniu z sytuacją sprzed roku
Chociaż nastroje dotyczące podróży długodystansowych pozostają słabe, indeks chęci do podróży do Europy w Chinach wzrósł z 69 we wrześniu 2020 r. do 92 we wrześniu 2021 r. Jednak państwowe zalecenia dotyczące unikania podróży poza granice Chin mogą znacznie ograniczyć zaufanie i chęci podróżowania w kolejnych miesiącach.
Kraje Europy Zachodniej i Środkowej pozostają najbardziej popularnymi destynacjami wśród chińskich turystów planujących odwiedzić Europę. Tak długo, jak kraje te będą skutecznie radzić sobie z pandemią COVID-19, osoby podróżujące z Chin będą chciały przyjeżdżać. W międzyczasie utrzymuje się zainteresowanie wyjazdami do wielu krajów, co podkreśla potrzebę większej harmonizacji zasad podróżowania w całej Europie.
Chęć podróżowania Amerykanów rośnie, ale plany jesiennych wyjazdów do Europy nie są już tak silne
W Stanach Zjednoczonych wskaźnik nastrojów dotyczących podróży długodystansowych jest pozytywny (125), ale Amerykanie są mniej pewni siebie, gdy celem podróży jest Europa (97) ze względu na ciągłe spekulacje dotyczące wprowadzania zmian w ograniczeniach dotyczących podróży w ostatniej chwili. Chociaż niektóre europejskie destynacje pozostają w pełni otwarte dla Amerykanów, usunięcie USA z unijnej listy bezpiecznych podróży wywołało wahania.
Amerykańscy respondenci, którzy zamierzają podróżować do Europy, prawdopodobnie wybiorą kraje, które wykazały się dobrym zarządzaniem pandemią, a także miejsca mniej zatłoczone. Listopad i grudzień są postrzegane jako bardziej realne miesiące na realizację planów podróży.
Ograniczenia w podróżowaniu i koszty odstraszają Rosjan
Ciągłe ograniczenia w podróżowaniu związane z COVID-19 oraz brak wzajemnego uznawania szczepionki Sputnik V w wielu krajach europejskich nadal hamują chęć Rosjan do podróżowania w ten region ( indeks 100), przy jednoczesnym wzroście zainteresowania wyjazdami w inne miejsca (indeks 151).
W porównaniu z innymi analizowanymi rynkami, Rosjanie przyznali, że COVID-19 nie wpłynął na ich decyzję (22% vs 42% na wszystkich rynkach) w takim samym stopniu jak koszty związane z podróżą (19% vs 11% na wszystkich rynkach) oraz dostępność usług i doświadczeń (9% vs 5% na wszystkich rynkach). Zapytani o plany na przyszłość, rosyjscy respondenci byli optymistycznie nastawieni do odwiedzenia Europy w ciągu najbliższych dwóch lat (39%), a kolejne 38% nie było zdecydowanych.
Rosjanie, którzy zamierzają odwiedzić Europę w ostatnich miesiącach 2021 roku, poszukują mniej zatłoczonych miejsc, z łagodniejszą pogodą i bardziej przystępnymi cenami usług. Turcja i Włochy (obie 18%); Grecja i Cypr (obie 15%); oraz Francja (12%) to pięć najchętniej wybieranych kierunków przez rosyjskich respondentów.
Japonia i Kanada są najbardziej ostrożne w podróżowaniu do Europy
W Japonii wartości indeksu nastrojów pozostają negatywne - 62 dla podróży długodystansowych i 94 dla podróży długodystansowych do Europy. Tylko 28% japońskich respondentów zadeklarowało chęć podróży do Europy w najbliższych miesiącach. Stwierdzili oni, że przystępne ceny usług i dostępność popularnych atrakcji mają coraz większe znaczenie przy wyborze kierunku podróży, ale najważniejszymi kryteriami pozostają skuteczny system higieny i niski wskaźnik infekcji.
Także Kanadyjczycy wahają się co do dalekich podróży - tylko 28% respondentów wyraziło pozytywny zamiar wyjazdu do Europy w okresie wrzesień-grudzień 2021 roku. Prawie połowa (46%) ankietowanych pesymistycznie nastawionych do podróży stwierdziła, że ich głównym zmartwieniem są kwestie zdrowia i bezpieczeństwa, a 33% nigdy nie zamierzało podróżować jesienią.
Kanadyjczycy wybierający się do Europy preferują wyjazdy do miast w listopadzie i grudniu i są szczególnie zainteresowani dziedzictwem historycznym Europy. Ponad połowa z badanych w tym kraju, wybierając miejsce wyjazdu, weźmie pod uwagę bezpieczeństwo, dostępność, przystępne ceny oraz wysiłki podejmowane przez destynacje w celu zachowania dziedzictwa naturalnego i kulturowego.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Turcja przygotuje krajowy plan zrównoważonego rozwoju turystyki
Kłopoty linii czarterowych mogą szkodzić opinii touroperatorów
Sri Lanka Tourism przekonuje, że sytuacja w kraju wraca do normy
Branża przedstawiła w ministerstwie swoje postulaty
Jak minęły wakacje na europejskich lotniskach?
Enter Air zyskuje finansowanie dwóch Boeingów
Tragiczne trzęsienie ziemi w Meksyku
Enoturystyka rozwija się w Polsce
Zatrzymania i przeszukania w hotelach
Kolejka na Kasprowy Wierch będzie czasowo zamknięta
SITE Poland partnerem targów branży incentive