TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Miasta próbują działać razem

Organizacje turystyczne reprezentujące miasta metropolitalne w Polsce podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju turystyki miejskiej. Od teraz w wielu kwestiach mają mówić razem.


Gdańsk, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Warszawa i Wrocław - te siedem metropolitalnych Lokalnych Organizacji Turystycznych podjęło decyzję o ścisłej współpracy na rzecz zrównoważonego rozwoju turystyki miejskiej. Porozumienie podpisali prezesi organizacji turystycznych podczas Forum POT-ROT-LOT w Arłamowie 22 października 2024 r. W dokumencie znalazły się zapisy o wzmocnieniu wizerunku polskich miast na arenie międzynarodowej oraz zwiększeniu atrakcyjności ich oferty turystycznej.

W ramach współpracy, organizacje zobowiązały się do realizacji wspólnych kampanii promocyjnych, udziału w międzynarodowych targach oraz organizacji wydarzeń mających na celu promocję miast. Porozumienie zakłada także regularną wymianę danych i analiz turystycznych, partnerskie i podmiotowe współdziałanie z Polską Organizacją Turystyczną, a także wsparcie w realizacji projektów finansowanych z funduszy krajowych i europejskich.

Wspólne działania obejmą także inicjatywy edukacyjne skierowane do pracowników branży turystycznej, mające na celu podnoszenie ich kompetencji zawodowych i promowanie najlepszych praktyk. Porozumienie zostało zawarte na czas nieokreślony, co podkreśla długoterminowe zaangażowanie stron we współpracę na rzecz dynamicznego rozwoju turystyki miejskiej w Polsce.

Porozumienie podpisały:

  • Gdańska Organizacja Turystyczna
  • Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa
  • Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin
  • Łódzka Organizacja Turystyczna
  • Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna
  • Warszawska Organizacja Turystyczna
  • Wrocławska Organizacja Turystyczna


Sam pomysł wydaje się dobry, ale teraz przyjdzie czas na szczegóły. Bowiem wspólny interes łączy, ale wspólny klient dzieli, więc działania promocyjne powinny skupiać się na obszarach na których skorzystają wszyscy członkowie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Metropolie Polskie Miasta porozumienie turystyka promocja Kraków Warszawa Gdańsk Poznań Łódź Wrocław Lublin




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję