Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot Wlochy 22-27 września 2025
- Pilot Kazachstan Uzbekistan Tadżykistan
- Pilot na wycieczkę do Międzyzdrojów i Oceanarium...
- PRACA W TURCJI- SEZON 2025
- praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. turystyki
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- Lider działu turystyka - sklep sportowy Sportano...
- Koordynator Procesów Franczyzowych
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki


ECK: prawie 1/4 zgłoszeń dotyczyła transportu
2021-10-18W III kwartale 2021 Europejskie Centrum Konsumenckie Polska otrzymało 1437 zgłoszeń od konsumentów (o 12% więcej niż w II kwartale).
r e k l a m a
Zgłoszenia dotyczyły:
- 24% Transport lotniczy - głównie sprawy dotyczące odwołanych i opóźnionych lotów, a także uszkodzenie bagażu
- 15% Odzież i obuwie - najczęściej problemy dotyczące wady produktu, zwrotu bądź niedostarczenia towaru
- 11% Usługi (blokowanie konta, subskrypcje).
- 7% Wynajem noclegu
Zestawienie przykładowych spraw za okres lipiec - wrzesień 2021 r.
Pani Kamila otrzymała informacje o zmianie terminu lotu od niemieckiej linii lotniczej. Została poinformowana o trzech możliwościach: rezygnacji z podróży i zwrocie kosztów, przebukowaniu biletu na inny dzień lub pozostaniu przy propozycji linii lotniczej. W mobilnej wersji wiadomości nie wyświetlała się jednak czytelnie informacja, że ma na to jedynie 14 dni. Tekst był napisany czarną czcionką na granatowym tle - był niewidoczny.
Myśląc, że ma sporo czasu (podróż miała się odbyć za kilka miesięcy), Pani Kamila skontaktowała się w sprawie zmiany terminu na kilka tygodni przed pierwotną datą. Linia zmiany odmówiła, argumentując, że jest już za późno.
Dzięki pomocy ze ECK Polska i ECK Niemcy, konsumentka dostała całkowity zwrot środków za rezerwację.
Pan Michał wydał blisko 9 tys. zł. na bilety do USA dla dwóch osób. Pandemia uniemożliwiła lot, więc zwrócił się do sprzedawcy - szwedzkiego pośrednika - o zwrot pieniędzy. Pośrednik zgodził się tylko na voucher. Klient łożył więc reklamacje domagając się oddania pieniędzy. Spotkał się odmową, więc swoje dalsze kroki skierował do ECK Polska.
Po wspólnej interwencji ECK Polska i ECK Szwecja firma przystała na zwrot pieniędzy. Konsument dostał jednak przelew za jedną rezerwację. Druga płatność utknęła w systemie. Na życzenie klienta ECK Szwecja znów skontaktowało się ze sprzedawcą i reszta kwoty trafiła na jego konto.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Rodzinne wyjazdy to
PARP: KPO dla turystyki jest
Zachodniopomorscy hotelarze liczą na najlepszy weekend
Dział prawo i podatki:
PARP: KPO dla turystyki jest
Zachodniopomorscy hotelarze liczą na najlepszy weekend
Wyrok dla pasażera, który zakłócił lot
Więcej turystów w Grecji, nawet przed sezonem
Thomas Cook prezentuje swój nowy koncept hoteli
Potrzeba determinacji, żeby skorzystać z praw pasażera
MEN opublikowało listę dofinansowanych wycieczek szkolnych
Nowa formuła narad dyrektorów ZOPOT
Wracają połączenia z Kairu do Moskwy
ETC: turyści wciąż sceptyczni do dalekich podróży, ale widać progres
Słowacka granica zostanie otwarta dla Polaków
ECK organizuje darmowy webinar poświęcony opóźnieniom samolotów
Polski i bułgarski rząd podpisały porozumienie o współpracy turystycznej
W Egipcie spadł balon z turystami
Linie Emirates wznowią serwis pokładowy
Turcja przygotuje krajowy plan zrównoważonego rozwoju turystyki