Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki B2B
- Pilot na wycieczkę do Międzyzdrojów i Oceanarium...
- PRACA W TURCJI- SEZON 2025
- praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. turystyki
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- Lider działu turystyka - sklep sportowy Sportano...
- Koordynator Procesów Franczyzowych
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- SPECJALISTA DS OBSŁUGI KLIENTA

Na co skarżyli się pasażerowie kolei?
2019-02-08W 2018 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły 1384 zgłoszenia od pasażerów. To o ponad 200 więcej niż rok wcześniej - poinformował urząd.
r e k l a m a
Najczęściej skarżono się na niedogodny rozkład jazdy czy powtarzające się opóźnienia pociągów. W mniejszym stopniu problemy stwarzał brak higieny i komfortu, niewystarczająca jakość obsługi i brak właściwej informacji pasażerskiej.
Pasażerowie chętnie korzystają z usług kolei. W 2018 roku pociągami podróżowało ponad 310 mln osób. W minionym roku podróżni poskarżyli się na działanie systemu kolejowego 1384 razy. Pasażerowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Wiedzą czego mogą oczekiwać w ramach usług oferowanych przez kolej. Większą świadomość przysługujących praw pokazuje wzrastająca liczba skarg składanych do Urzędu - podkreśla Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego
W 2018 r. blisko 25 % korespondencji od pasażerów do Prezesa UTK stanowiły skargi dotyczące rozkładu jazdy. W tej kategorii mieszczą się m.in. przypadki odwoływania pociągów i uruchamiania komunikacji zastępczej, niskiej punktualności wybranych składów, utraty skomunikowania na stacjach węzłowych czy zbyt długiego czasu przejazdu.
Niewiele mniej zgłoszeń (22 %) dotyczyło problemów z odpowiednimi warunkami podróży. Pasażerowie zgłaszali przede wszystkim awarie klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, awarie toalet, a także niewłaściwe zachowanie drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.
18 % pasażerów, którzy skontaktowali się z urzędem skarżyło się na niesatysfakcjonujące decyzje reklamacyjne. Najczęściej dotyczyło to odmowy wypłaty odszkodowania za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołania od wezwań do zapłaty za brak biletu.
Problemy z zakupem biletów, niewłaściwym działaniem biletomatów czy zbyt długie kolejki do kas biletowych były tematem 12 % skarg pasażerów. Tyle samo skarg dotyczyło nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony a wyświetlanymi na tablicach. Podróżni zgłaszali również błędy lub nieaktualną treść na tablicach kierunkowych pociągów. Skargi dotyczące innych zagadnień stanowiły ok. 11 % wpływającej korespondencji.
W 2018 roku UTK otrzymał 53 skargi dotyczące nieprawidłowej obsługi osób z niepełnosprawnością. Zgłoszenia dotyczyły braku pomocy lub urządzeń umożliwiających samodzielne przedostanie się na peron, niezapewnienia pasażerom bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu oraz niewłaściwego zachowania obsługi pociągu.
Najczęściej wybieraną formą komunikacji jest poczta elektroniczna. W 2018 r. tą drogą przesłano 1061 zgłoszeń. Popularny był również formularz kontaktowy zamieszczony na stronie internetowej Urzędu - 205 zgłoszeń. Pocztą tradycyjną dotarło do Urzędu 67 skarg, za pośrednictwem e-PUAP - 12, a trzy osoby wniosły skargę osobiście.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
PARP: KPO dla turystyki jest
Zachodniopomorscy hotelarze liczą na najlepszy weekend
Wyrok dla pasażera, który zakłócił lot
Dział dla turystów:
Żeglarze sprawdzają czystość mazurskich
Wyrok dla pasażera, który zakłócił lot
IGGP: Żadna z sił politycznych nie dba o branżę
Starsze aktualności:
Gdzie Polacy latali sami na
Jak Polacy jeżdżą na
Nowa trasa z łódzkiego
Air France z bezpłatnym
OLX zachęca do turystycznej pomocy
Booking.com nie może żądać najniższych
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie
GUS: ponad 30 mln turystów skorzystało z miejsc noclegowych w 2018 roku
Kto wykupi upadającą Alitalię?
Travelist: niskie zainteresowanie rezerwacjami na Boże Ciało
Słowacka granica zostanie otwarta dla Polaków
ECK organizuje darmowy webinar poświęcony opóźnieniom samolotów
Polski i bułgarski rząd podpisały porozumienie o współpracy turystycznej
LATO 2019: czy sprzedaż u agentów odżyje?
Egipt przedłużył program bezpłatnych wiz tranzytowych
Aerofłot ogranicza możliwości płacenia kartami kredytowymi przez agentów
ECK: prawie 1/4 zgłoszeń dotyczyła transportu
Ponad 11 tys. osób na Dniach Twierdzy Poznań
Augustów zadba o turystów wprowadzając system zniżek
Wyjazdy do Egiptu tańsze niż przed rokiem
Macedonia zaprasza do aktywnego kontaktu z przyrodą
Więcej turystów w Grecji, nawet przed sezonem
Thomas Cook prezentuje swój nowy koncept hoteli
Potrzeba determinacji, żeby skorzystać z praw pasażera
VIVA TOURS - JESTEM ZADOWOLONA ZA NISKĄ CENE WYJECHAŁAM DO E
[KRAKÓW] Kurs na ANIMATORA CZASU WOLNEGO!