Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Niemcy krytykowani za przywrócenie kontroli granicznych
Cateringi dietetyczne w kontroli nie wypadły najlepiej
NIK wątpi w jakość wsparcia turystyki
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie 2024
Flixbus: 55 mln podróżnych w Europie
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu przedsiębiorców
Wyniki kontroli lokali gastronomicznych mogą szokować klientów
Inspekcja Handlowa skontrolowała 160 lokali w miejscowościach turystycznych i wykryła nieprawidłowości w prawie 80 proc. z nich.
Ogólnopolska kontrola odbyła się w III kwartale 2017 r. Inspektorzy sprawdzili 160 restauracji, barów, smażalni ryb, gospód, pizzerii i podobnych lokali położonych w miejscowościach turystycznych lub przy drogach dojazdowych do nich. IH wybrała je na podstawie skarg i ustaleń z poprzednich kontroli, a pozostałe - losowo. Inspektorzy zwracali uwagę m.in. na rzetelność obsługi, jakość potraw i napojów, warunki ich przechowywania oraz sposób informowania o cenach. Nieprawidłowości stwierdzili aż w 127 lokalach (79,4 proc.). Najczęściej dotyczyły zamiany składników oraz niepodawania pełnej informacji o cenach i składnikach.
Kontrola wykazała, że jakość potraw i rzetelność obsługi w restauracjach w miejscowościach wypoczynkowych pozostawiają dużo do życzenia. Zdarza się, że turyści są tam wręcz oszukiwani. Dostają tańsze mięso, ryby lub sery niż obiecano im to w menu, a porcje bywają niedoważone - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W sumie inspektorzy sprawdzili 4018 partii produktów. Różnego rodzaju zastrzeżenia mieli do 1743 partii (43,4 proc.).
Główne nieprawidłowości:
Zamiana składników w 46 lokalach, np.:
- droższe mięso zastępowano innym: kebab z baraniną nie zawierał ani grama baraniny, w pierogach z farszem jagnięco-wołowym było tylko mięso wołowe, a w gyrosie drobiowym - wieprzowina,
- nie zgadzały się gatunki ryb: kucharze serwowali tańszą limandę żółtopłetwą jako droższą solę, a plamiaka jako dorsza,
- zamiast fety i oscypka (które, zgodnie z unijnymi przepisami, są Chronionymi Nazwami Pochodzenia) klienci dostawali tańsze sery, najczęściej odpowiednio ser sałatkowy Favita i roladę ustrzycką,
- napój instant o smaku czekoladowym udawał gorącą czekoladę, a nektar ananasowy - sok.
Zbyt małe porcje w 17 lokalach, np.:
- grillowane mięso indyka ważyło 106 g i 109 g zamiast deklarowanych w menu 160 g,
- w placku po zbójnicku z wołowiną inspektorzy stwierdzili 43 g i 49 g mięsa na deklarowane 120 g,
- porcja okonia zawierała 137 g mięsa ryby zamiast deklarowanych 200 g.
Niewłaściwe przechowywanie potraw, np.:
- w 20 lokalach inspektorzy znaleźli towary przeterminowane, m.in. przyprawy, przetwory mięsne, sery,
- w 10 lokalach w jednej lodówce w odkrytych naczyniach sąsiadowały ze sobą wyroby gotowe (bigos, flaki, surówki) i np. rozmrożona ryba, surowe mięso, twaróg,
- w 10 lokalach były brudne podłogi, urządzenia chłodnicze i sprzęt stykający się z żywnością.
Nieprawidłowe podawanie cen w 50 lokalach - w cenniku brakowało informacji, ile dania lub napoju dostaniemy za daną kwotę.
Złe oznakowanie - 1632 partie produktów na 2284 sprawdzone (71,5 proc.), np.:
- brak wykazu składników, zwłaszcza w przypadku żywności bez opakowania,
- nieinformowanie konsumentów o alergenach.
Inspekcja Handlowa ukarała 25 osób odpowiedzialnych za sprzedaż zafałszowanej lub złej jakości żywności. Kary za to wyniosły w sumie 28,1 tys. zł. Efektem kontroli było też 45 mandatów na łączną kwotę 8,6 tys. zł. Dostali je m.in. właściciele lokali, w których panowały złe warunki sanitarne, były przeterminowane produkty czy niezalegalizowane wagi. IH skierowała też do sądu 13 wniosków o wymierzenie kar za nierzetelną obsługę (oszustwo) lub przygotowywanie potraw z przeterminowanych produktów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
IH kontroluje lokale gastronomiczne
[2018-04-27 08:19 88.220.126.*]
szok.. hahahahaah odpowiedz »
IH kontroluje lokale gastronomiczne
[2018-04-30 13:55 176.111.24.*]
W latach 70-80tych, przychodzili po pieniądze od restauratora i było wszystko dobrze. Teraz restauratorzy nie chcą się dzielić więc znajdą wszystko. Mogę się z tej opinii wytłumaczyć.
H3* odpowiedz »
IH kontroluje lokale gastronomiczne
[2018-04-27 10:22 80.52.226.*]
zapraszamy Polski Sanepid do :
Izraela, Maroka, Egiptu, Turcji, Bułgarii, i innych tak bardzo obleganych przez Polaków, nie mówiąc już o Dalekim Wschodzie!
Zresztą to wszystko jest na życzenie! - gdyby nie beznadzuiejne przepisy podatkowe - wszyscy mieliby czas i pieniądze, aby wynmuskać wedle życzenia Sanepid'u. odpowiedz »
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Grecja chce wesprzeć branżę turystyczną na Samos
Rośnie sprzedaż piwa bez alkoholu
ECTAA wzywa do działań w odpowiedzi na wybuch epidemii koronawirusa
Amerykańska sieć kawiarni otwiera pierwszy lokal we Włoszech
Sejm przyjął wydłużenie bonów turystycznych
Długi rosną w horece, głównie w gastronomii
Rozpoczyna się rejestracja partnerów do Weekendu za pół ceny
Nadmorska turystyka poszkodowana rządowymi wyliczeniami?
Jadwiga Emilewicz wspomniała o możliwym terminie otwarcia granic
Turyści chcieli odszkodowania za opóźniony lot od touroperatora - wyrok sądu
Burger King wprowadził bezmięsnego burgera
Egipska turystyka doczeka się wsparcia
Rzecznik MŚP: Gospodarka musi zostać odmrożona przed 1 lipca
Kolejne miasto dołącza do konkursu AccorHotels
Kto otrzymał Odysy i Penelopy w tym roku?
Gut-Mostowy: pracujemy nad kolejnymi instrumentami wsparcia dla turystyki
Ryanair powiększa swoje centrum serwisowe we Wrocławiu
MAM OGROMNY PROBLEM KTO POMOŻE ??