Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Nastroje wśród kwaterodawców nie najlepsze
Rok 2024 zmierza ku końcowi. Nie był on łatwy, szczególnie dla branży turystycznej, która odczuwa pewnego rodzaju niedosyt - głównie z powodu sezonu letniego. Co dalej? Nastroje rodzimej branży turystycznej na koniec roku postanowił zbadać portal noclegowy Nocowanie.pl.
Nastroje nie są dobre, ale jest nadzieja na lepszą przyszłość. W ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 100 właścicieli obiektów przez serwis Nocowanie.pl zapytano ich o to, czy są zadowoleni z ruchu turystycznego w ich obiekcie w 2024 roku. Ponad połowa respondentów - 61% - odpowiedziała, że nie. Zaledwie 3% ankietowanych odnotowała w całym roku wysokie obłożenie obiektu na poziomie 76-100%. Obłożenie na poziomie 51-75% odnotowało z kolei blisko 45% respondentów.
Jaki to był rok dla polskiej branży turystycznej? Z jednej strony rosnące koszty utrzymania obiektu, z drugiej - rosnąca konkurencja, a z trzeciej - wzrost popularności zagranicznych wyjazdów - to główne czynniki, które powodują, że rok 2024 należy uznać za nie do końca satysfakcjonujący.
Należy pamiętać, że dość trudnym momentem, praktycznie dla całej branży noclegowej, była powódź, która nawiedziła Polskę we wrześniu. Mimo, że kataklizmem zostało dotkniętych tylko kilka regionów, to tak naprawdę turyści odwoływali swoje rezerwacje również w regionach nie dotkniętych powodzią zaznacza Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Mimo, że jesień 2024 należy uznać za niezadowalającą, to nieco lepiej wygląda sytuacja, gdy weźmiemy pod uwagę tylko i wyłącznie sezon letni 2024. W tym przypadku, wysokim obłożeniem mogło pochwalić się 12% ankietowanych, a średnim - około 57%.
A czy koniec roku będzie dobry? Wszystko na to wskazuje, szczególnie, że widać spory ruch w rezerwacjach na okres świąteczno-noworoczny, zarówno w górach, jak i nad morzem. Powody do radości, powinni mieć w szczególności gospodarze z Zakopanego, gdzie na sylwestra zostało już mniej niż 5% wolnych miejsc. Widać też nieco większe zainteresowanie kierunkami nadmorskimi. A pamiętajmy, że polscy turyści lubią rezerwować noclegi na ostatnią chwilę, więc na pewno te statystyki będą dużo lepsze dodaje Agnieszka Rzeszutek.
Mimo słabego sezonu letniego i jesieni, większa część przedstawicieli polskiej branży turystycznej, z optymizmem patrzy w przyszłość. Ponad połowa z nich nie zamierza rezygnować z prowadzenia działalności. Natomiast 15% z nich rozważa taką opcję. Warto dodać, że 33% właścicieli, którzy mają pracowników, rozważają redukcję zatrudnienia.
Widać dość liczną liczbę gospodarzy, którzy zamierzają podjąć wyzwanie, by walczyć z przeciwnościami rynku. W ich opinii, za czynniki, które najbardziej zagrażają ich hotelarskiemu biznesowi, należy uznać rosnące koszty utrzymania obiektu. Odpowiedź tę zaznaczyło aż 59% respondentów. Kolejne 37% zauważa konkurencję ze strony innych obiektów turystycznych. O popularności wyjazdów zagranicznych mówi z kolei 37% ankietowanych, przy czym wskazują, że nie zawsze jest to konkurencja uczciwa.
Największy problem stanowią przede wszystkim rosnące koszty energii elektrycznej i gazu. Jak dobrze wiemy, funkcjonowanie obiektów opiera się na nich w bardzo dużym stopniu. Z uwagi na obawy o popyt, mimo prognozowanych podwyżek energii, aż 72% gospodarzy nie planuje podwyżek cen w stosunku do 2024 roku.
Co czwarty z gospodarzy zamierza przeprowadzić remont lub modernizację obiektu. Widać też zwiększone zaangażowanie w działania reklamowe, co rozważa blisko 23% respondentów. Znaczna część ankietowanych - 21% - zamierza zwiększyć widoczność w sieci poprzez media społecznościowe czy działania SEO, a 19% chce rozwinąć programy lojalnościowe dla stałych gości.
Z punktu widzenia polskiego właściciela obiektu noclegowego, ważne jest przyciąganie turystów z zagranicy. Pomocne mają być w tym przede wszystkim tłumaczenia na języki obce ofert i internetowych witryn obiektów, nawiązanie współpracy z portalami, organizacjami i agencjami zagranicznymi, czy działania reklamowe w social media nastawione na gości z zagranicy.
Mimo pomysłów i perspektyw na lepszy rok, polska branża turystyczna w dalszym ciągu podkreśla konieczność rządowego wsparcia. Taką potrzebę dostrzega blisko 55% ankietowanych. Wśród pomysłów ponownie pojawia się bon turystyczny, czy też dopłata do wczasów dla rodzin wielodzietnych.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Jakie trendy w europejskich
Skąd Polacy przylecą na
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Sindbad wdraża technologię Salesforce
Samolot zapalił się podczas lądowania.
Więcej pasażerów korzysta z tureckich lotnisk
Akcja wsparcia dla restauratorów w dobie koronawirusa powraca
Niebezpieczne pomysły na obniżenie kosztów
Nepalski rząd realizuje plany budowy megalotniska
Nowy dyrektor operacyjny Brussels Airlines
Trzysetny franczyzowy salon Wakacje.pl
Spór Ryanaira z węgierskim rządem
Wojna, wojną, a biznes turystyczny się kręci
Linie Emirates zmieniają strategię obsługi pasażerów
Konferencja nt. miast historycznych w Krakowie
Hilton zapowiada nowe standardy sanitarne
Sprzedaż lata 2019 dalej poniżej oczekiwań organizatorów
Minister powołał nową Społeczną Radę Turystyki
Marka stworzona przez Air France zapowiada nowe kierunki
Tajlandia przywraca kwarantannę dla turystów
Komisja Europejska: wydłużenie terminu na zwroty narusza dyrektywę turystyczną