Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Rozstrzyganie sporów z klientami - Brytyjczycy wdrażają nowy system
Turystyczny samorząd gospodarczy w Wielkiej Brytanii chce rozstrzygać spory zamiast sądów. Zrzeszająca organizatorów turystyki ABTA wdraża nowy system pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy biurami podróży a ich klientami.
Jak informuje stowarzyszenie, nowy system ADR ma dotyczyć sporów dotyczących szkód na zdrowiu, jakich turyści doświadczyli w trakcie podróży. Dzięki niemu mają być rozpatrywane reklamacje z roszczeniami do kwoty 10 tys. funtów. Nowy system ma być prosty, a cały proces rozwiązywania sporu ma trwać nie dłużej niż osiem tygodni.
Od czasu wprowadzenia zmian w prawie w 2013 r. w Wielkiej Brytanii zanotowano znaczący wzrost reklamacji, w których klienci uskarżali się na zatrucia pokarmowe. Z danych hoteli wynika jednak, że liczba zatruć od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Reklamacje dotyczące to około 90% wszystkich skarg, jakie otrzymują członkowie ABTA, odsetek ten w 2013 roku wynosił około 60%. Ze względu na lukę w prawie, na rynku pojawiły się firmy zachęcające do składania reklamacji, dotyczących najczęściej problemów żołądkowych, za swoim pośrednictwem,
Z pośrednictwa ABTA mogą skorzystać turyści, którzy znajdują się w sporze z firmą będącą członkiem stowarzyszenia. Skorzystanie z systemu jest dobrowolne i obie strony muszą wyrazić na to zgodę System dotyczy sporów dotyczących szkód na zdrowiu lub chorób, o które klient obwinia organizatora wyjazdu lub jednego z dostawców,w przypadku wakacji pakietowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Jakie ubezpieczenie samochodu jest niezbędne przy wakacyjnym wyjeździe?
Ryanair uznaje niemiecki związek zawodowy
Otwarcie kin przyspieszone, gastronomii już nie
Lufthansa przejmie udziały w ITA Airways?
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w Niemczech
Małopolscy kwaterodawcy i przewoźnicy z wyróżnieniami
Gdzie Polacy wypoczywają lecąc z Ryanair
Rzecznik MŚP apeluje o otwarcie basenów
Kolejne obciążenia dla organizatorów turystyki
Ceny w biurach stabilizują się?
Marek Andryszak odchodzi z TUI Deutschland
Północna Izba Gospodarcza: inflacja groźniejsza dla turystyki niż COVID
Ryanair wprowadza nową politykę ochrony środowiska
Jakie festiwale wybierają Polacy?
Karta stałego pobytu zwalnia z obowiązku wizowego?
Nowy terminal na lotnisku w Hurghadzie
Sprzedaż lata nieco lepsza, ale nadal słaba
KLM wprowadza nową usługę dla pasażerów