Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Wyniki badania klientów
Według badania przeprowadzonego wśród klientów FREENOW aż 7 na 10 mieszkańców polskich miast spędza lato w kraju.
Choć sezon urlopowy trwa w najlepsze, to tegoroczne wakacje ponad 70% klientów Freenow planuje spędzić lato w kraju, przy czym niemal połowa stawia na wypoczynek w mieście. Już co 4 klientów Freenow odkłada swój urlop na wrzesień motywując to niższymi cenami poza sezonem. Badanie FREENOW, wśród jej europejskich użytkowników, ujawnia plany wakacyjne na 2023 rok wśród mieszkańców miast oraz ich ulubione sposoby spędzania czasu w mieście.
Jak wynika z ankiety zrealizowanej przez FREENOW na grupie użytkowników z 9 europejskich państw, w tym z Polski, te wakacje klienci Freenow spędzą głównie w kraju (74%) i poza jego granicami (39%). Co cieszy, tylko 1 na 10 ankietowanych w tym roku w ogóle nie planuje urlopu.
Podobnie wyniki przedstawiają się w pozostałych krajach europejskich. Niewiele mniej, bo 37% klientów z Europy, planuje zagraniczny urlop, a co ciekawe - 1 na 10 Europejczyków odwiedzi w tym czasie nasz kraj. Największą popularnością wśród ankietowanych cieszą się kierunki takie, jak Włochy, Hiszpania oraz Grecja. Sierpień jest najpopularniejszym miesiącem urlopowym - niemal połowa wszystkich klientów z Europy, w tym Polski planuje wtedy swoje wakacje. Sporo osób także decyduje się na odpoczynek poza sezonem - w Polsce już 1 na 4 badanych.
Według badania FREENOW klienci lubią zwiedzać europejskie miasta również podczas weekendowych wyjazdów, tzw. city breaks. Stolice, które Polacy najbardziej chcieliby odwiedzić jeszcze w tym roku to: Rzym (39%), Madryt (35%), Paryż (32%). Nie różnimy się pod tym względem od respondentów z innych krajów, którzy również wskazali te miasta jako najbardziej interesujące destynacje. Co ciekawe, 12% ankietowanych zza granicy planuje odwiedzić Warszawę.
Badanie FREENOW wykazało również, że dla niemal 70% badanych ich miasto jest bardziej atrakcyjne w okresie wakacyjnym. Jak zatem mieszkańcy spędzają lato w mieście? Chętnie korzystają z licznych aktywności na świeżym powietrzu. Wśród ulubionych aktywności co drugiego ankietowanego Polaka znalazł się udział w festiwalach muzycznych oraz spędzanie czasu w restauracyjnych ogródkach lub barach z widokiem na miasto. Co trzeci mieszkaniec polskiego miasta lubi spotkania przy grillu w plenerze miejskim lub odpoczynek w parku. Co ciekawe, spędzanie czasu nad wodą w plenerze jest bardziej powszechne w południowej Europie, zwłaszcza w Grecji, niż w Polsce (39% vs. 22%). Za to Polacy chętniej niż w innych krajach spędzają wolne chwile na grillowaniu w przestrzeni miejskiej (39% vs. 31%).
FREENOW sprawdziło również, jak przemieszczają się osoby, które zdecydowały się na zagraniczne wakacje. Choć wiele europejskich lotnisk jest doskonale skomunikowanych z centrami miast, przed każdą podróżą samolotem warto dobrze zaplanować swój transfer. Jak wskazali polscy ankietowani - najwięcej osób, bo ponad 70% - wybiera wówczas komfortowy środek transportu z lotniska, jakim jest taksówka. Taką samą odpowiedź zaznaczyło niewiele mniej, bo 65% klientów z Europy. Blisko połowa wszystkich respondentów decyduje się na komunikację miejską z lotniska (metro, tramwaj, autobus), a co piąta stawia na poruszanie się własnym samochodem. Będąc za granicą, ankietowani równie chętnie decydują się na taksówkę jako codzienny środek transportu do poruszania się po nieznanym mieście. Ponad 80% badanych wskazało także, że woli korzystać z jednej aplikacji do zamawiania różnych opcji transportu w mieście podczas zagranicznych podróży.
Ankieta została przeprowadzona na ponad 40 tys. użytkowników (w tym kilka tysięcy z Polski) FREENOW w czerwcu 2023 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Konferencja Turysta 2020 w nowym terminie
Płatności bonami turystycznymi przekroczyły 100 mln zł
Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: Część przedsiębiorców wykluczona z tarczy PFR
Wstępne porozumienie pomiędzy PAŻP a kontrolerami
WTTC: sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje turystykę
Pracodawca wyśle pracownika na testy na COVID-19? Przedsiębiorcy sceptyczni
Jakie ubezpieczenie samochodu jest niezbędne przy wakacyjnym wyjeździe?
Niektóre czeskie banknoty wkrótce stracą ważność
ICAO stworzyła funkcjonalność, która ma pomóc w weryfikacji certyfikatów zdrowotnych
Merigo zaprasza na kolejną edycję cyklu szkoleń
Rosną przychody sieci Focus Hotels
PKP Intercity: nowe połączenie z Ukrainą
Krakowskie lotnisko bliżej drugiego pasa
AirHelp porównuje ceny parkingów przy lotniskach
Kolejne hotele należące do PHH pomagają w walce z koronawirusem
Rozstrzyganie sporów z klientami - Brytyjczycy wdrażają nowy system
Wyjazd na narty z biurem Olimp z Krakowa