Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Zobacz także
Ubezpieczenia przydatne dla turystów
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co wybierają?
Czeskie wyciągi przygotowują się na wyzwania pogodowe
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000 roku
Turyści odwołali wyjazdy i starali się o zwroty z gwarancji po upadku touroperatora
Na co skarżą się turyści w związku z epidemią?
Do tej pory Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) odnotowała ponad 5000 zapytań związanych z epidemią koronawiurusa. Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się konsumenci.
60% skarg, które trafiło do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce dotyczyło umów zawartych z włoskim przedsiębiorcą bądź usług realizowanych we Włoszech (najczęściej wyjazdy na narty).
Europejskie Centrum Konsumenckie we Włoszech przekazało informacje dotyczące wprowadzenia w tym kraju specjalnego prawa: konsument ma prawo do zwrotu poniesionych kosztów za rezerwacje hotelu lub otrzymania vouchera (ważny 1 rok od momentu wydania) - przedsiębiorca decyduje jednak, którą opcje wybierze, pieniądze za zakup biletów na usługi rekreacyjne i kulturalne (takie jak dostęp do muzeów) zostają konsumentom zwrócone za pomocą vouchera.
Skargi, które wpłynęły do ECC-Net dotyczyły:
- 2138 (41 %) zapytań - usługi transportowe (z czego 2024 zapytań dotyczyła transportu lotniczego),
- 1236 (24 %) zapytań - wycieczki zorganizowane,
- 1013 (19 %) zapytań - usługi zakwaterowania,
- 78 zapytań - wydarzenia kulturalno-sportowe,
- 25 zapytań - wypożyczalnie samochodów,
Charakter reklamacji:
- większość zapytań w zakresie transportu lotniczego dotyczyła: rezygnacji z lotu przez pasażera (808 zapytań) oraz odwołania lotu przez linię (533 zapytań),
- 1832 (35 %) - rozwiązanie umowy oraz odstąpienia od umowy,
- 798 zapytań - uzyskanie informacji,
- 186 zapytań - problemy z dostawą (w tym 164 - brak dostawy),
- 165 zapytań - inne.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział hotele, pensjonaty:
POT promuje Polskę w Europie i
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Jakie trendy mają obowiązywać w gastronomii w tym roku?
Nadchodzą zmiany w branży zorganizowanej turystyki wyjazdowej
Chorwację odwiedza coraz więcej turystów
PKP Intercity blokuje sprzedaż biletów w przypadku braku miejsc siedzących?
Jak tanio wypożyczyć samochód?
Listopadowe długie weekendy szansą
Niektóre czeskie banknoty wkrótce stracą ważność
Air France skonsultuje się z pracownikami
Too Good To Go będzie walczyć z marnowaniem jedzenia w Polsce
Polacy będą kupować w biurach podróży...
Wybrano najpopularniejsze zamki w Polsce
Korzystny dla Ryanair wyrok sądowy
Rosną przychody sieci Focus Hotels