Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
Pasażer zarezerwował lot z Fortalezy do Frankfurtu nad Menem z przesiadką zaplanowaną w Lizbonie, obsługiwaną przez przewoźnika TAP Air Portugal (TAP). Ów lot łączony został odwołany.
Aby uzyskać zwrot kosztów odwołanego lotu, TAP oferuje pasażerom alternatywę: albo natychmiastowy zwrot kosztów w formie bonów podróżnych poprzez wypełnienie formularza on-line, albo zwrot w innej formie, na przykład w postaci kwoty pieniężnej, pod warunkiem wcześniejszego skontaktowania się z obsługą klienta, aby ta przystąpiła do oceny sytuacji. Warunki akceptacji TAP stanowią, że jeżeli pasażer wybierze zwrot kosztów w formie bonu podróżnego, wówczas zwrot kosztów biletu w formie kwoty pieniężnej jest wykluczony.
Pasażer złożył wniosek o zwrot kosztów w formie bonu podróżnego, który otrzymał niezwłocznie pocztą elektroniczną. Dwa miesiące później przeniósł swoje prawa na spółkę Cobult, która zażądała od TAP zwrotu w formie kwoty pieniężnej odpowiadającej cenie odwołanego lotu w terminie 14 dni. Ponieważ TAP odmówił dokonania zwrotu, spółka Cobult wszczęła postępowanie przed sądami niemieckimi.
Sąd krajowy we Frankfurcie nad Menem zastanawia się nad wykładnią właściwego rozporządzenia, a dokładniej nad pojęciem "pisemnej zgody pasażera", która jest niezbędna do skorzystania ze zwrotu kosztów w formie bonu podróżnego. Zwrócił się do Trybunału z pytaniem, czy wymóg uzyskania "pisemnej zgody pasażera" stanowi formalny warunek uzyskania zwrotu kosztów w formie bonu podróżnego. W odpowiedzi Trybunał potwierdził, że uznaje się, iż pasażer udzielił "pisemnej zgody", gdy wypełnił formularz on-line na stronie internetowej przewoźnika lotniczego, w którym zdecydował się na tego rodzaju formę zwrotu, wyłączając tym samym zwrot w formie kwoty pieniężnej.
W tym celu konieczne jest, aby pasażer miał możliwość dokonania skutecznego i świadomego wyboru. Powinien zatem mieć możliwość wyrażenia w sposób świadomy zgody na zwrot kosztów biletu w formie bonu podróżnego, a nie w formie kwoty pieniężnej. Wymaga to, by przewoźnik lotniczy udzielił pasażerowi w sposób rzetelny jasnych i wyczerpujących informacji na temat różnych dostępnych mu sposobów zwrotu kosztów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Ryanair zapowiedział nowe, letnie połączenia z polskich lotnisk
Greckie władze wprowadzą nowe ograniczenia dla nieszczepionych
Dolny Śląsk rozpoczyna kampanię promocyjną
Enter Air podpisuje umowę na rynku francuskim i hiszpańskim
Grecja z nowym planem dla turystyki
Wzrost dochodów z turystyki w Tunezji
Zaskakujący pomysł na przyciągnięcie turystów
Północna Izba Gospodarcza: Kolejny lockdown zdziesiątkuje przedsiębiorstwa
Ryanair, Google oraz eDreams informują o osiągnięciu porozumienia