Zapał Europejczyków do podróży nie słabnie
Europejczycy chcą podróżować także w sezonie zimowym - wynika z danych European Travel Commision.
73% Europejczyków planuje podróż między październikiem 2024 a marcem 2025, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Chęć podróżowania deklarują najczęściej osoby w wieku 35-44 lat (78%) Zdaniem ETC, podróżni wydają się być szczególnie zainteresowani odkrywaniem mniej znanych miejsc, w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, czy Francja.
Zgodnie z najnowszym raportem "Monitoring Sentiment for Intra-European Trave", respondenci z największych rynków źródłowych Europy wykazują silną chęć podróżowania. Wielka Brytania prowadzi, 84% respondentów wyraziło chęć podróżowania, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z rokiem 2023. Tuż za nimi plasują się Niemcy z 79% (wzrost o 16%) i Francja z 78% (wzrost o 15%).
Nowe dane ujawniają rosnący entuzjazm dla podróży we wszystkich grupach wiekowych w Europie, przy czym najbardziej zauważalny wzrost odnotowano wśród młodszych Europejczyków. Zamiar podróżowania wśród grupy wiekowej 25-34 wzrósł do 75%, co oznacza wzrost o 9% w ujęciu rok do roku. Podobnie, 64% osób w wieku 18-24 lat planuje teraz podróż, co oznacza wzrost o 8%, podczas gdy 78% osób w wieku 35-44 lat wykazuje wzrost o 7%. Młodsi podróżnicy planują częściej wyruszać w drogę, preferując city-breaki i relaksujące wakacje na słońcu i plaży.
Starsi podróżnicy w Europie również chętnie podróżują, a 75% osób w wieku 55 lat i więcej wyraża chęć podróżowania, co oznacza wzrost ich planów o 4%. Prawie połowa (45%) planuje wyjazdy trwające dłużej niż siedem nocy, w szczególności poszukując doświadczeń bogatych w kulturę i dziedzictwo lub naturę i plener. Ci starsi podróżnicy zazwyczaj preferują znane miejsca z niezawodną infrastrukturą turystyczną.i
Najpopularniejsze miejsca podróży w Europie nadal dominują w rankingach Europejczyków planujących podróże tej jesieni i zimy. Na szczycie listy znajdują się Hiszpania i Francja, wybrane przez 7% respondentów, a zaraz za nimi Włochy z 6%. Niemcy. Austria i Grecja również znajdują się wśród preferowanych destynacji, wybranych przez 5% ankietowanych.
Raport ujawnia również, po raz pierwszy, rodzaje destynacji, które Europejczycy chcą eksplorować w wybranych przez siebie krajach. Dane pokazują, że 51% respondentów przenosi swoją uwagę na mniej znane miejsca, prawdopodobnie w celu uniknięcia tłoku w popularnych miejscach. Konkretnie, 38% szuka mniej turystycznych lokalizacji, podczas gdy 18% planuje eksplorować odległe, "nowe" obszary z minimalną infrastrukturą.
Młodsze pokolenia przewodzą temu trendowi, wykazując wyraźną preferencję dla doświadczeń z dala od utartych szlaków. Wśród Europejczyków, Polacy (50%), Hiszpanie (45%) i Holendrzy (44%) podróżujący wybierają szczególnie cichsze, mniej uczęszczane miejsca, co prowadzi do zmiany w kierunku ukrytych perełek.
Pod koniec 2024 roku europejscy podróżni wykazują coraz mniejsze obawy dotyczące kosztów podróży podczas planowania wakacji. Obecnie 19% wyraża obawy dotyczące wydatków na podróż, co oznacza spadek o 3% w porównaniu z poprzednim rokiem. Najczęstszy budżet, wybierany przez 27% podróżnych, wynosi 500-1000 euro na osobę na podróż. Tuż za nimi 26% planuje wydać większą kwotę, od 1500 do 2500 euro, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Pomimo zmniejszenia obaw dotyczących kosztów podróży i inflacji, 15% respondentów nadal martwi się o swoją ogólną sytuację finansową. Inne istotne obawy obejmują trwającą wojnę rosyjsko-ukraińską, która niepokoi 13% respondentów, oraz napięcia na Bliskim Wschodzie, które niepokoją 9%. Podczas gdy obawy dotyczące ekstremalnych zjawisk pogodowych zmniejszyły się o 4% w porównaniu z ubiegłym rokiem, 10% nadal wyraża obawy. Dodatkowo 9% obawia się potencjalnych zakłóceń w podróży spowodowanych strajkami lub niedoborami kadrowymi, a kolejne 9% obawia się przeludnienia w wybranych przez siebie miejscach docelowych.
Jeśli chodzi o wybór miejsc na wakacje, bezpieczeństwo jest najważniejszym kryterium dla 18% Europejczyków, a następnie stabilna pogoda i okazje, oba na poziomie 12%. Przyjaźni, gościnni mieszkańcy są również priorytetem dla 10% podróżnych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Zapał Europejczyków do podróży nie
Ostatni lot czeskiego
Arłamów gościł działaczy
Niemiecka turystyka ma się
Niemiecki workshop
Baza noclegowa na delikatnym
Itaka podpisuje nową umowę z
Rada Przemysłu Spotkań i i Wydarzeń: nie wyszliśmy jeszcze z pierwszego lockdownu
PLL LOT podsumowują akcję Lot do domu
Holandia: nowa funkcja byłego pałacu królewskiego Soestdijk
Silver tsunami zmieni także turystykę
Ryanair zapowiedział nowe, letnie połączenia z polskich lotnisk
13 mln pasażerów na polskich lotniskach w pierwszych trzech kwartałach roku
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadza płatności mobilne
Egipt droższy do Grecji i Turcji
TSUE: Kiedy nie przysługuje prawo do odstąpienia od zakupu biletów na wydarzenia?
Grecja z nowym planem dla turystyki
Wzrost dochodów z turystyki w Tunezji
Zaskakujący pomysł na przyciągnięcie turystów
Zimowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku
IGGP uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej odwołany
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
Nowe kierunki w Air France KLM