Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy Schengen
Wszystko, co musisz wiedzieć o roamingu w Unii Europejskiej. Sprawdź!
ECTAA krytykuje Pakiet Mobilności
Turysta może pozwać organizatora przed sąd właściwy dla swojego miejsca zamieszkania?
Turyści odwołali wyjazdy i starali się o zwroty z gwarancji po upadku touroperatora
EASA i ECDC przestają rekomendować noszenie maseczek w samolotach
Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) oraz Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) rezygnują z zalecenia obowiązkowego noszenia masek medycznych na lotniskach i na pokładzie samolotu, zaznaczając jednakże maska jest nadal jednym z najlepszych zabezpieczeń przed przenoszeniem wirusa COVID-19.
Aktualizacja wspólnego protokołu bezpieczeństwa w zakresie zdrowia lotniczego uwzględnia najnowsze wydarzenia związane z pandemią, w szczególności poziom szczepień i naturalnie nabytej odporności, a także towarzyszące im zniesienie ograniczeń w coraz większej liczbie krajów europejskich. Oprócz zmian dotyczących masek, zalecenia obejmują złagodzenie bardziej rygorystycznych środków dotyczących operacji lotniczych, co pomoże odciążyć branżę, przy jednoczesnym utrzymaniu odpowiednich środków.
Od przyszłego tygodnia maski na twarz nie będą już obowiązkowe w podróżach lotniczych we wszystkich przypadkach, co zasadniczo dostosowuje się do zmieniających się wymagań władz krajowych w całej Europie w zakresie transportu publicznego. Dla pasażerów i załóg lotniczych jest to duży krok naprzód w normalizacji podróży lotniczych. Pasażerowie powinni jednak zachowywać się odpowiedzialnie i szanować wybory innych osób z ich otoczenia. Pasażer, który kaszle i kicha, powinien rozważyć założenie maseczki na twarz, aby uspokoić osoby siedzące w pobliżu.- powiedział dyrektor wykonawczy EASA Patrick Ky.
Opracowanie i ciągłe aktualizacje Protokołu Bezpieczeństwa Zdrowotnego w Lotnictwie w świetle trwającej pandemii COVID-19 dały podróżnym i personelowi lotniczemu lepszą wiedzę na temat ryzyka przenoszenia SARS-CoV-2 i jego wariantów. Chociaż ryzyko nadal istnieje, przekonaliśmy się, że niefarmakologiczne środki i szczepionki pozwoliły nam wrócić do normalności. Chociaż nie zaleca się już obowiązkowego noszenia masek w każdej sytuacji, należy pamiętać, że wraz z fizycznym dystansem i właściwą higieną rąk jest to jedna z najlepszych metod ograniczania przenoszenia choroby. Należy przestrzegać i konsekwentnie stosować zasady i wymagania obowiązujące w państwach wyjazdu i przeznaczenia, a organizatorzy podróży powinni zadbać o terminowe informowanie pasażerów o wszelkich wymaganych środkach. O znaczeniu tych środków należy nadal skutecznie informować pasażerów dla ich bezpieczeństwa, a ECDC będzie nadal współpracować z naszymi kolegami z EASA w celu regularnej oceny i zmiany zaleceń w razie potrzeby. - powiedziała dyrektor ECDC Andrea Ammon.
Nowe zalecenia dotyczące noszenia masek na twarz mają wejść w życie od 16 maja 2022 roku. Jednak po tej dacie zasady dotyczące w szczególności masek będą się nadal różnić w zależności od linii lotniczych. Pasażerowie szczególnie narażeni powinni nadal nosić maskę na twarz niezależnie od przepisów, najlepiej maskę typu FFP2/N95/KN95, która zapewnia wyższy poziom ochrony niż standardowa maska chirurgiczna.
Pasażerów zachęca się także do przestrzegania środków dystansowych w pomieszczeniach zamkniętych, w tym na lotnisku, jeśli tylko jest to możliwe. Jak podkreśla EASA, zarządzający portami lotniczymi powinni jednak podchodzić do tego pragmatycznie: na przykład powinni unikać narzucania wymogów dotyczących zachowania odległości, jeśli z dużym prawdopodobieństwem doprowadzą one do powstania wąskiego gardła w innym miejscu podróży pasażera, zwłaszcza jeśli nie są one wymagane na poziomie krajowym lub regionalnym w innych podobnych miejscach.
Chociaż wiele państw nie wymaga już od pasażerów przekazywania danych za pomocą formularza lokalizacji pasażera, linie lotnicze powinny utrzymywać swoje systemy gromadzenia danych w stanie gotowości, aby w razie potrzeby mogły udostępnić te informacje organom zdrowia publicznego, na przykład w przypadku pojawienia się nowego wariantu zagrożenia, który został uznany za potencjalnie bardziej niebezpieczny.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Zbiórka na rzecz uchodźców w krakowskich hotelach
Ceny w biurach znowu niższe niż przed tygodniem
Zapał Europejczyków do podróży nie słabnie
Zimowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku
IGGP uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej odwołany
Wrześniowe wyjazdy nie drożeją
Ceny wycieczek w październiku znów bardziej korzystne dla organizatorów
Turecka atrakcja z turystycznym rekordem
Rada Przemysłu Spotkań i i Wydarzeń: nie wyszliśmy jeszcze z pierwszego lockdownu
PLL LOT podsumowują akcję Lot do domu
Holandia: nowa funkcja byłego pałacu królewskiego Soestdijk
Obiekty noclegowe zanotowały wzrost liczby gości w pierwszym półroczu
Portal rezerwacyjny przejęty przez Szallas.hu
Sfinks Polska ujawnia nową strategię
13 mln pasażerów na polskich lotniskach w pierwszych trzech kwartałach roku
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadza płatności mobilne
Egipt droższy do Grecji i Turcji