Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Jakie technologie mogą zmienić linie lotnicze?
Poprawienie poziomu obsługi i zadowolenia klienta, zwiększenie bezpieczeństwa i zapobieganie awariom samolotów, a do tego maksymalny komfort podróży dla pasażera czy łatwy dostęp do kluczowych z punktu widzenia podróżującego danych w każdym miejscu na świecie - to tylko niektóre zastosowania 3 technologii, które mogą zmienić, a częściowo już zmieniają przyszłość linii lotniczych, zgodnie z raportem Sabre Labs 2018 Emerging Technology. Są to: automatyzacja, autentyczność i blockchain.
Wolne ręce obsługi, dobry nastrój pasażera - Automatyzacja
Chatboty to narzędzie coraz popularniejsze we wszelkich obszarach obsługi klienta. Z perspektywy linii lotniczych, mogą przejąć na siebie sporą rolę w ramach obsługi rezerwacji pasażerów. Zapewne jeszcze długo nic nie zastąpi więzi między ludźmi czy empatii, np. w sytuacjach stresu podczas podróży, ale tego typu przejawy automatyzacji mogą usprawnić wiele procesów, a pracę ludzi zoptymalizować i uczynić ją bardziej efektywną.
Automatyzacja to idealna technologia z punktu widzenia kontroli nad przemieszczaniem się obiektów i przedmiotów, takich jak samoloty czy walizki, w tym drugim przypadku bez obciążania pracowników wymagającymi fizycznie zadaniami. To nie wszystko. Już niedługo na każdym lotnisku świata pasażer może stanąć przed szansą na uzyskanie odpowiedzi na podstawowe pytania, za sprawą tłumaczeń głosowych w czasie rzeczywistym zadawanych we własnym języku. Taka asysta sprawi, że problemy z akcentem czy barierą językową pozostaną tylko złym wspomnieniem.
Linie lotnicze będą mogły też z łatwością spełniać potrzeby pasażerów, kiedy ci ostatni zaledwie zdążą o czymś pomyśleć. Zautomatyzowane urządzenia do analizy nastroju na podstawie tego, co podróżujący powie czy napisze, odczytają stres, napięcie, jak również zadowolenie i satysfakcję. Dzięki takim usprawnieniom znacznie łatwiej będzie doprowadzić do tego, by turyści z radością opuszczali pokłady samolotów. To także świetne narzędzie dla menedżerów, by ocenić skuteczność obsługi klienta.
Z kolei strategia "predictive maintenance" (utrzymywania według stanu) pozwoli monitorować stan samolotu, np. szacując prawdopodobieństwo wystąpienia awarii. Bieżący monitoring może zapobiec awariom, zmniejszyć koszty serwisu czy czas przestojów, wydłużając z kolei czas działania urządzeń, a w ogólnym wymiarze po prostu zwiększając bezpieczeństwo.
Rozrywka na pokładzie - Autentyczność
Na dłuższą metę zapewne nic nie zastąpi fizycznej obecności i spotkań z ludźmi. Ale technologie mogą zwiększyć komfort i zmęczenie pasażerów. W najnowszych samolotach dzięki nim możemy dostosować wilgotność powietrza do potrzeb pasażerów, dopasować światło do cyklu dobowego, a co za tym idzie - poprawić komfort podróżowania i zmniejszyć jet lag, zwłaszcza w obliczu długich lotów.
Technologia VR to również furtka dla... zapewnienia pasażerom równych szans. Koniec z widokiem przez okna dla jednej osoby, przy konieczności wpatrywania się w zagłówek poprzedzającego fotela przez podróżującego obok. Korzystanie z urządzeń VR może doprowadzić do dostarczenia każdemu z pasażerów oczekiwanego widoku, uniwersalnego i dostępnego dla wszystkich na całym świecie.
Podstawowa funkcja VR to jednak po prostu rozrywka. Coraz większa dostępność sprzętów w tym zakresie otwiera szerokie możliwości cieszenia się czasem na pokładzie. Kontrola nad doświadczeniem pasażera, a także upraszczając - nad tym gdzie i jak długo powinien patrzeć, by zapewnić sobie maksymalny komfort, to pierwszy krok do budowania wiarygodności i zaufania linii lotniczych dzięki autentyczności.
Koniec ze sprawdzaniem biletów i dokumentów?
Blockchain dotychczas kojarzy się przede wszystkim z Bitcoinem i innymi kryptowalutami. Ale tak naprawdę zastosowanie tego rozwiązania jest i może być wykorzystywane znacznie szerzej. Nawet najprostsza podróż generuje ogromne ilości danych. Ich gromadzenie, indeksowanie oraz zrozumienie i wykorzystanie napędza innowacje w całym ekosystemie podróży. To dzięki takim procesom sformułowanie podróż przyszłości już wkrótce może nabrać nowego znaczenia - mówi Wojciech Gworek, wiceprezes ds. platformy technologicznej Sabre.
I właśnie do bezpiecznego przechowywania różnych jednostek danych: walut, aktów własności, biletów lotniczych, obrazów czy nawet tożsamości biometrycznej może służyć blockchain. To nie magia, a nowe narzędzie do dokonywania transakcji i przechowywania danych. Technologia ta jest jednak jeszcze na dość wczesnym etapie rozwoju. Dwie najpopularniejsze z punktu widzenia inwestowania kapitału ludzkiego, czasu, pomysłów i pieniędzy w skali globalnej są platformy Ethereum i Hyperledger. Zaangażowanie wielu światowych potentatów z różnorodnych branż pozwala na działania i eksperymenty ze wspomnianymi platformami. Takie aktywności mogą doprowadzić na przykład do tego, że pracownicy linii lotniczych nie będą musieli tracić już czasu i energii na sprawdzanie dokumentów i biletów każdego z pasażerów, a dane na lotniskach będą sczytywane automatycznie. Potencjał wysokiego poziomu bezpieczeństwa blockchain może również zapobiec negatywnym zdarzeniom, takim jak choćby ataki terrorystyczne.
Z raportem Sabre można zapoznać się poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20180612_sabrelabs_emerging_tech_report_2018.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Francuskie linie lotnicze po raz kolejny wyróżnione
Wrześniowe wyjazdy nie drożeją
Ceny wycieczek w październiku znów bardziej korzystne dla organizatorów
Turecka atrakcja z turystycznym rekordem
Rada Przemysłu Spotkań i i Wydarzeń: nie wyszliśmy jeszcze z pierwszego lockdownu
PLL LOT podsumowują akcję Lot do domu
Holandia: nowa funkcja byłego pałacu królewskiego Soestdijk
EASA i ECDC przestają rekomendować noszenie maseczek w samolotach
Obiekty noclegowe zanotowały wzrost liczby gości w pierwszym półroczu
Portal rezerwacyjny przejęty przez Szallas.hu
Sfinks Polska ujawnia nową strategię
13 mln pasażerów na polskich lotniskach w pierwszych trzech kwartałach roku
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadza płatności mobilne
Obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Zbiórka na rzecz uchodźców w krakowskich hotelach
Ceny w biurach znowu niższe niż przed tygodniem
Zapał Europejczyków do podróży nie słabnie
Zimowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku
IGGP uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii