Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Polacy wracają do polskiej kuchni
To zmiana w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy to kuchnia włoska była przed polską. Z raportu "Polska na Talerzu 2018" firmy MAKRO Polska wynika, że najwięcej badanych internautów (28%) stołuje się w lokalach gastronomicznych dwa, trzy razy w miesiącu. Codziennie lub prawie codziennie robi to tylko 2% osób.
94% internautów korzysta z lokali gastronomicznych. Osoby, które z tego rezygnują, najczęściej robią to dlatego, że preferują jedzenie domowe (62%), jedzenie poza domem jest dla nich za drogie (55%) bądź po prostu nie lubią chodzić do lokali gastronomicznych (46%).
Najmniejszy odsetek [87%] osób korzystających z lokali gastronomicznych obserwujemy w grupie najstarszej, w której pewnie są jeszcze nawyki z minionych lat, kiedy restauracje nie były tak popularne ani nie było ich tyle, co teraz. Ludzie ci są bardziej przyzwyczajeni do tego, że gotują sobie w domu- mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marta Filipek, research manager z firmy IQS.
Najczęściej chodzimy do pizzerii (69%) i fast foodów (59%). Dlaczego jadamy poza domem? Dla 42% respondentów jest to możliwość spotkania ze znajomymi. W przypadku 37% - liczy się poznawanie nowych, nieznanych smaków. Co ciekawe, tylko 5% badanych jako powód podaje niechęć do gotowania.
Co decyduje o tym, że Polacy wracają do danych lokali gastronomicznych? Według respondentów trzy najważniejsze czynniki to smak potraw (66%), ceny (49%), a także lokalizacja (29%). Stajemy się dzisiaj kimś w rodzaju łowców smaku. Wystarczy spojrzeć na Warszawę. Jest ona takim gastronomicznym safari, a my jak łowcy przechodzimy z jednej restauracji do drugiej, poznajemy, smakujemy i dzielimy się tą wiedzą w portalach społecznościowych- zauważa Patrycja Siwiec, dziennikarka, współautorka książki "Gościnność".
Jeśli chodzi o preferowane kuchnie, badani najchętniej wybierają polską (79%), włoską (56%) i regionalną (48%). Jak stwierdza Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster, prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni: Polacy lubią polskie smaki i wracają do kuchni polskiej w różnych nowych odsłonach [ ]. Szukamy z powrotem tego, co jest z nami zawsze. Oczywiście zachwyciliśmy się - i to fajne - różnymi kuchniami [ ], ale nic nie przebije kuchni polskiej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Udany początek roku dla greckiej turystyki
Egipski MSZ ostrzega przed pośrednikiem w załatwianiu wiz
Accor i Visa wydadzą wspólną kartę płatniczą
PolskiBus.com wprowadza rezerwację miejsc
Malta zacznie wymagać testów PCR od przylatujących z dwóch polskich lotnisk
Ryanair zapowiada 4 nowe trasy z Polski
Rada Przedsiębiorczości: ratujmy miejsca pracy
Avis ogłasza współpracę z Bidroom
Grecki rząd zapowiada, że sezon turystyczny nie będzie kompletnie stracony
Jakie przychody osiąga AmRest?
SITE Poland wchodzi w Nowy Rok z nowym zarządem i planami
Ubezpieczyciel kwestionował czy zachorowanie było nagłe - sąd wydał wyrok
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok temu
Brussels Airlines prezentuje nowe logo i malowanie samolotów
Uzbekistan zapowiada zniesienie wiz dla Polaków