Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


ETC: Jak pandemia zmieniła sposób podróżowania?
W miarę łagodzenia ograniczeń w podróżowaniu i odradzania się europejskiej branży turystycznej, kraje wreszcie odnotowują znaczny wzrost liczby przyjazdów turystów.
Aby poradzić sobie z procesem odbudowy, ważne jest zrozumienie, w jaki sposób pandemia wpłynęła na konsumentów, a także ich postawy i oczekiwania wobec przyszłości. Mając to na uwadze, a także w obliczu zbliżającego się sezonu letniego 2022, Europejska Komisja Turystyki opublikowała badanie rynku zatytułowane: "Exploring Consumer Travel Attitudes and Expectations to Drive Tourism Recovery".
Raport ten składa się z pierwszej części dwuetapowego badania. Opiera się ono na wywiadach pogłębionych z konsumentami z rynków europejskich (Francja, Niemcy, Włochy, Holandia i Wielka Brytania) oraz z rynków dalekich(Australia i USA) i dotyczy wpływu COVID-19 na doświadczenia z podróży i zachowania turystów, nastawienia podróżnych do podróży do Europy oraz ich oczekiwań na lato 2022. Drugi etap dostarczy informacji na temat oczekiwań konsumentów w zakresie podróży zimą 2022 r. i w 2023 r., analizując nowe wydarzenia i opierając się na głównych wnioskach z obecnego raportu.
Doświadczenia z podróży w czasie pandemii
Z badania wynika, że osoby, które podróżowały w czasie pandemii, były ogólnie zadowolone ze swoich doświadczeń. Przeszkody pojawiały się głównie podczas podróży do miejsca docelowego, zwłaszcza samolotem. Szczególnie trudne były dla podróżnych ograniczenia i wymogi sanitarne dotyczące wjazdu na teren kraju. Równie frustrujące było wydłużenie czasu odpraw na lotniskach. Spośród inicjatyw, które zostały wprowadzone w czasie pandemii, podróżni chcieliby, aby branża turystyczna nadal oferowała elastyczne zasady anulowania rezerwacji i zwiększone środki higieny.
Wpływ COVID-19 na zachowania podróżnych
COVID-19 wpłynął przede wszystkim na zachowania konsumentów, sprawiając, że podróżni stali się bardziej ostrożni. Takie podejście obejmuje nierezerwowanie wakacji ze zbyt dużym wyprzedzeniem, staranniejsze i bardziej szczegółowe planowanie podróży oraz przestrzeganie wytycznych sanitarnych podczas podróży. Ponadto respondenci wspomnieli, że są bardziej otwarci na wykupienie ubezpieczenia podróżnego w celu ograniczenia potencjalnych strat finansowych oraz na odwiedzanie miejsc znajdujących się w pobliżu, aby w razie nagłego wypadku łatwiej było wrócić do domu.
Postawy wobec podróży do miejsc w Europie
Badanie wskazuje na pozytywne postrzeganie Europy jako celu podróży, co zadeklarowało 94 proc. badanych. Podróżni byli najbardziej zainteresowani odwiedzeniem Hiszpanii, Francji, Włoch i Grecji. Niektórzy ankietowani zostali dotknięci wojną na Ukrainie, ale konflikt ten nie wpłynął negatywnie na ich ogólne postrzeganie Europy. Podróżni wydają się być jednak bardziej ostrożni, jeśli chodzi o odwiedzanie środkowo-wschodniej Europy, co nie jest dobrą wiadomością dla polskiej branży turystycznej.
Oczekiwania dotyczące podróży w sezonie letnim 2022
Prawdopodobieństwo, że respondenci zarezerwują wakacje w jednym z europejskich krajów jest bardzo wysokie - 80% ankietowanych prawdopodobnie lub bardzo prawdopodobnie to zrobi. Ankietowani turyści chcieliby, aby europejskie destynacje zachowały podwyższone standardy higieny - np. poprzez udostępnienie gościom środków do dezynfekcji rąk, oraz aby nadal oferowały elastyczne zasady anulowania rezerwacji.
Raport można znaleźć na stronie etc-corporate.org
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Czechy wprowadzają stan wyjątkowy
Światowa Organizacja Zdrowia nie popiera paszportów szczepionkowych
Ponad milionowa kara dla wakacje.pl
Chińscy touroperatorzy na spotkaniu w Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Majowe obłożenie zapowiada się dobrze
Oferta zimowa w Rainbow sprzedaje się lepiej niż w 2019 r.
Marriott International rezygnuje z jednorazowych przyborów toaletowych
W Słowenii powstanie nowy przewoźnik lotniczy?
Hotelarze czekają na werdykt Trybunału Sprawiedliwości
Pasażer chciał odszkodowanie za przylot na inne lotnisko w tym samym mieście
Koleją na wakacje nad Adriatyk?
IATA: Ryzyko zakażenia koronawirusem w samolocie znikome
Postępowanie antymonopolowe przeciwko PKP Polskie Linie Kolejowe
Przeważają spadki w cenach zimowych imprez turystycznych
Lotnisko w Modlinie szuka możliwości rozwoju
Coraz więcej osób spędza czas pod żaglami
Wyżywienie na urlopie, czyli co warto wiedzieć
POT przedłuża nabór do sztandarowego projektu
GUS: 1,7 mln turystów spędziło wakacje nad Bałtykiem
bilety lotnicze do anglii najtaniej jest www.jetservice.pl
Paszport polski przy wyjeździe z zagranicznego biura podróży.