Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
ETC: Jak pandemia zmieniła sposób podróżowania?
W miarę łagodzenia ograniczeń w podróżowaniu i odradzania się europejskiej branży turystycznej, kraje wreszcie odnotowują znaczny wzrost liczby przyjazdów turystów.
Aby poradzić sobie z procesem odbudowy, ważne jest zrozumienie, w jaki sposób pandemia wpłynęła na konsumentów, a także ich postawy i oczekiwania wobec przyszłości. Mając to na uwadze, a także w obliczu zbliżającego się sezonu letniego 2022, Europejska Komisja Turystyki opublikowała badanie rynku zatytułowane: "Exploring Consumer Travel Attitudes and Expectations to Drive Tourism Recovery".
Raport ten składa się z pierwszej części dwuetapowego badania. Opiera się ono na wywiadach pogłębionych z konsumentami z rynków europejskich (Francja, Niemcy, Włochy, Holandia i Wielka Brytania) oraz z rynków dalekich(Australia i USA) i dotyczy wpływu COVID-19 na doświadczenia z podróży i zachowania turystów, nastawienia podróżnych do podróży do Europy oraz ich oczekiwań na lato 2022. Drugi etap dostarczy informacji na temat oczekiwań konsumentów w zakresie podróży zimą 2022 r. i w 2023 r., analizując nowe wydarzenia i opierając się na głównych wnioskach z obecnego raportu.
Doświadczenia z podróży w czasie pandemii
Z badania wynika, że osoby, które podróżowały w czasie pandemii, były ogólnie zadowolone ze swoich doświadczeń. Przeszkody pojawiały się głównie podczas podróży do miejsca docelowego, zwłaszcza samolotem. Szczególnie trudne były dla podróżnych ograniczenia i wymogi sanitarne dotyczące wjazdu na teren kraju. Równie frustrujące było wydłużenie czasu odpraw na lotniskach. Spośród inicjatyw, które zostały wprowadzone w czasie pandemii, podróżni chcieliby, aby branża turystyczna nadal oferowała elastyczne zasady anulowania rezerwacji i zwiększone środki higieny.
Wpływ COVID-19 na zachowania podróżnych
COVID-19 wpłynął przede wszystkim na zachowania konsumentów, sprawiając, że podróżni stali się bardziej ostrożni. Takie podejście obejmuje nierezerwowanie wakacji ze zbyt dużym wyprzedzeniem, staranniejsze i bardziej szczegółowe planowanie podróży oraz przestrzeganie wytycznych sanitarnych podczas podróży. Ponadto respondenci wspomnieli, że są bardziej otwarci na wykupienie ubezpieczenia podróżnego w celu ograniczenia potencjalnych strat finansowych oraz na odwiedzanie miejsc znajdujących się w pobliżu, aby w razie nagłego wypadku łatwiej było wrócić do domu.
Postawy wobec podróży do miejsc w Europie
Badanie wskazuje na pozytywne postrzeganie Europy jako celu podróży, co zadeklarowało 94 proc. badanych. Podróżni byli najbardziej zainteresowani odwiedzeniem Hiszpanii, Francji, Włoch i Grecji. Niektórzy ankietowani zostali dotknięci wojną na Ukrainie, ale konflikt ten nie wpłynął negatywnie na ich ogólne postrzeganie Europy. Podróżni wydają się być jednak bardziej ostrożni, jeśli chodzi o odwiedzanie środkowo-wschodniej Europy, co nie jest dobrą wiadomością dla polskiej branży turystycznej.
Oczekiwania dotyczące podróży w sezonie letnim 2022
Prawdopodobieństwo, że respondenci zarezerwują wakacje w jednym z europejskich krajów jest bardzo wysokie - 80% ankietowanych prawdopodobnie lub bardzo prawdopodobnie to zrobi. Ankietowani turyści chcieliby, aby europejskie destynacje zachowały podwyższone standardy higieny - np. poprzez udostępnienie gościom środków do dezynfekcji rąk, oraz aby nadal oferowały elastyczne zasady anulowania rezerwacji.
Raport można znaleźć na stronie etc-corporate.org
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Czechy wprowadzają stan wyjątkowy
Światowa Organizacja Zdrowia nie popiera paszportów szczepionkowych
Ponad milionowa kara dla wakacje.pl
Chińscy touroperatorzy na spotkaniu w Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Majowe obłożenie zapowiada się dobrze
Oferta zimowa w Rainbow sprzedaje się lepiej niż w 2019 r.
Marriott International rezygnuje z jednorazowych przyborów toaletowych
W Słowenii powstanie nowy przewoźnik lotniczy?
Hotelarze czekają na werdykt Trybunału Sprawiedliwości
Pasażer chciał odszkodowanie za przylot na inne lotnisko w tym samym mieście
Koleją na wakacje nad Adriatyk?
IATA: Ryzyko zakażenia koronawirusem w samolocie znikome
Postępowanie antymonopolowe przeciwko PKP Polskie Linie Kolejowe
Przeważają spadki w cenach zimowych imprez turystycznych
Lotnisko w Modlinie szuka możliwości rozwoju
Coraz więcej osób spędza czas pod żaglami
Wyżywienie na urlopie, czyli co warto wiedzieć
POT przedłuża nabór do sztandarowego projektu
GUS: 1,7 mln turystów spędziło wakacje nad Bałtykiem
bilety lotnicze do anglii najtaniej jest www.jetservice.pl
Paszport polski przy wyjeździe z zagranicznego biura podróży.