Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Zobacz także
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu biletu
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem UE
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do bezpieczeństwa
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla restauracji?
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
TSUE zakwestionował nawiązujący do mafii znak towarowy restauracji
W 2006 r. hiszpańska firma La Honorable Hermandad (zastąpiona przez La Mafia Franchises) złożyła wniosek do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) o rejestrację znaku towarowego, między innymi w odniesieniu do usług gastronomicznych. Nazwa rejestrowanego znaku to "La Mafia se sienta a la mesa".
W 2015 r. Włochy złożyły do wniosek o unieważnienie tego znaku towarowego w odniesieniu do powołując się na sprzeczność z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. EUIPO uznał, że znak towarowy "La Mafia se sienta a la mesa" wyraźnie promuje organizację przestępczą znaną jako mafia, a ponadto, że znak ten jest wyrazem błahości i trywializuje element słowny "la mafia", a tym samym zniekształcając poważne konotacje tego słowa.
Ponieważ decyzja EUIPO nie usatysfakcjonowała La Mafia Franchises, wniosła ona skargę mającą na celu stwierdzenie nieważności tej decyzji przed sądem. W swoim wyroku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej oddalił skargę hiszpańskiej firmy i potwierdził decyzję EUIPO.
Sąd podkreślił, że element słowny "la mafia" jest elementem dominującym znaku hiszpańskiej firmy i jest znany na całym świecie jako odnoszący się do organizacji przestępczej, która ucieka się, m.in. do zastraszania, przemocy fizycznej i zabójstw, handlu narkotykami, bronią, czy prania brudnych pieniędzy. Według Trybunału Sprawiedliwości, te działania przestępcze naruszają wartości, na których opiera się UE, a w szczególności niepodzielne wartości poszanowania godności i wolności człowieka.
Sąd dodał, że słowo "la mafia" ma we Włoszech głęboko negatywne konotacje, z powodu poważnych krzywd wyrządzanych przez tę organizację przestępczą. Trybunał potwierdził zatem, że słowo "la mafia" w sposób oczywisty większości ludzi przywodzi na myśl nazwę organizacji przestępczej odpowiedzialnej za szczególnie poważne naruszenia porządku publicznego.
Sąd stwierdził ponadto, po pierwsze, że okoliczność, iż La Mafia Franchises zamierzała dokonać rejestracji znaku towarowego "La Mafia se sienta a la mesa" w nawiązaniu do serii filmów "Ojciec chrzestny", a nie celu zaszokowania czy przyciągnięcia rozgłosu, nie ma znaczenia dla negatywnego postrzegania znaku towarowego przez odbiorców.Zdaniem sądu, to czy nazwa nawiązuje do słynnego film, czy do prawdziwej organizacji przestępczej jest nieistotne przy ocenie, czy znak towarowy jest sprzeczny z porządkiem publicznym. Okoliczność, że istnieje wiele książek i filmów na temat mafii w żaden sposób nie zmienia percepcji szkody wyrządzonej przez tę organizację.
Wreszcie, Sąd zgodził się z twierdzeniem EUIPO i włoskich władz, że analiza związku elementu słownego "la mafia" ze zdaniem "se sienta a la mesa".
(co oznacza "zajmuje miejsce przy stole" w języku hiszpańskim), i czerwona róża może oznaczać tworzenie pozytywnych skojarzeń z działalnością mafijną i prowadzić do trywializowania postrzegania działalności przestępczej prowadzonej przez tę organizację.
Sąd doszedł do wniosku, że znak towarowy "La Mafia se sienta a la mesa" odnosi się do prawa karnego, buduje globalny pozytywny wizerunek tej organizacji i banalizuje poważne szkody, jakie organizacja ta wyrządza podstawowym wartościom UE.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Nowy samolot we flocie Enter Air
Eco Active Resort Pieniny dołącza do Polskich Hoteli Niezależnych
Koleje Dolnośląskie zakupiły wagony do przewozu rowerów
Enter Air na minusie za pierwsze półrocze
HOTREC włącza się do dyskusji o nierównościach płacowych
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni turyści
Skutki pomocy dla TUI już są widoczne
XIX Ogólnopolskie Regaty Hotelarzy odbędą się w Mikołajkach
Drezno i Kraina Łaby przygotowują się do powrotu ruchu turystycznego
Prezes POT: Turystyka wciąż niedoceniana
Nowa atrakcja na zamku w Chęcinach
Polska głównym zagranicznym rynkiem źródłowym dla Drezna i Krainy Łaby
Blogerzy zainspirują do wykorzystania bonu turystycznego?