Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Pasażer pozwany za niewykorzystany bilet
Jedna z największych linii lotniczych na świecie pozwała pasażera, który nie odbył ostatniego etapu podróży.
Jak podaje The Independent, Lufthansa, żąda zapłaty od podróżnego, którego podejrzewa o wykupienie biletu łączonego, bez zamiaru wykonania ostatniego odcinka. W pierwszej instancji wygrał pasażer, ale przewoźnikowi przysługuje prawo do apelacji.
Zasada, zgodnie z którą linie lotnicze pobierają niższe opłaty za większą liczbę lotów, stanowi podstawę strategii cenowych części przewoźników. Dla przykładu rezerwacja testowa, dokonana przez The Independent na podróż z Moskwy do Paryża CDG na wrzesień 2019 r. wykazała cenę 217 funtów. Ale bilet na ten sam lot do stolicy Francji, ale z dalszym połączeniem do Heathrow wynosił tylko 72 funty, mniej niż jedną trzecią ceny.
To normalne, że pasażerowie chcą zapłacić jak najmniej, a przewoźnik chce zarobić jak najwięcej. Dlatego ustalanie taryf lotów przypomina swego rodzaju grę. Nie należy zapominać, że to ostatecznie przewoźnik ustala taryfy, on jest stroną wiodącą w tej grze. Pasażer kupując bilet nie ma obowiązku go wykorzystywać, przewoźnik też nie ma możliwości siłowego wsadzenia na pokład samolotu pasażera, który zrezygnuje z przesiadki. Dla przewoźników są to wymierne straty, zarówno spowodowane tym, że miejsce, które można było sprzedać w lepszej cenie, ostatecznie poleci puste, jak i koniecznością odnalezienia bagażu konkretnego pasażera na lotnisku przesiadkowym. Przewoźnicy starają się przed tym zabezpieczać, wprowadzając dodatkowe opłaty w regulaminach, ale pozywanie pasażera do sądu, wydaje się być przesadą.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pasażer w sądzie za niewykorzystanie całego biletu
[2019-02-14 10:40 83.12.119.*]
Obrzydliwa linia lotnicza ! odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Turystyka vs Skarb Państwa - komentarze prawników
Turyści w Chorwacji zapłacą wyższy podatek
Dwie gwiazdki Michelin w Polsce
Kilkaset nowych pokoi w sieci hotelowej zarządzanej przez Mouzenidis Travel
FlixBus nawiązał współpracę z kolejnymi polskimi spółkami przewozowymi
Rekordowa liczba turystów w Dubaju
Wakacje.pl rozszerzają działalność
FlixMobility zagrozi taksówkom?
Rośnie popularność wyjazdów pod żagle
Na co zwracać uwagę przy ubezpieczaniu hotelu?
Sabre pomoże zoptymalizować siatkę połączeń WizzAir
Chorwacja: pożary lasów zagrożeniem dla turystów
Projekt ustawy o Polskim Bonie Turystycznym trafił do Sejmu