Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
WTTC przewiduje znaczny wzrost wydatków na turystykę w 2022 r.
Światowa Rada Turystyki i Podróży (WTTC) i Grupa Trip.com opublikowały nowy raport "Trending in Travel", który pokazuje najnowsze trendy w zachowaniach podróżnych i przyszłych wzorcach rezerwacji.
Najnowsze prognozy WTTC wskazują na silny wzrost wydatków na podróże międzynarodowe w 2022 roku i później, które według prognoz, w 2022 r. mają przewyższyć wydatki na podróże krajowe, w miarę łagodzenia ograniczeń i postępu programu szczepień w poszczególnych destynacjach.
Po spadku o 69,4%, jaki miał miejsce w 2020 r., wydatki na podróże zagraniczne mają wzrosnąć o 9,3% w 2021 roku, a w 2022 roku aż o 93,8%.
Raport ujawnia również, jak ograniczenia w podróżowaniu na całym świecie napędzały znaczny wzrost turystyki krajowej, z gwałtownym wzrostem rezerwacji hoteli krajowych o ponad 200% na platformie Trip.com, w porównaniu do 2019 roku.
Od początku pandemii ograniczenia mobilności utrudniały podróże międzynarodowe i chociaż podróże krajowe będą stanowiły bardzo potrzebny impuls dla sektora, WTTC twierdzi, że powrót podróży międzynarodowych ma kluczowe znaczenie dla ponownego uruchomienia światowej gospodarki.
Raport pokazuje, w jaki sposób COVID-19 zmienił sposób podróżowania: jako pierwsze wracają do podróżowania osoby młode, zwiększa się popyt na dłuższe pobyty, rośnie znaczenie bezpłatnych anulacji oraz zapotrzebowanie na wysoki poziom kontroli zdrowia i bezpieczeństwa.
Aby uniknąć ograniczeń w podróżowaniu, podróżni szukają miejsc, z dala od tradycyjnych kurortów wakacyjnych, jako miejsca docelowego. Takie preferencje mają pozytywny wpływ na lokalne społeczności i źródła utrzymania. Według danych Trip.com dotyczących rezerwacji hotelowych, Abu Zabi (ZEA), Chiang Mai (Tajlandia), Doha (Katar), Florencja (Włochy) i Frankfurt (Niemcy) były najpopularniejszymi mniej oczywistymi celami podróży w swoich krajach w 2021 roku.
Raport pokazuje również, że zgodnie z danymi Ctrip, rezerwacje na pobyty w dość ustronnych miejscach będą dominować w krótkim i średnim okresie. W Chinach - jednym z największych rynków turystycznych na świecie - rezerwacje atrakcji związanych z naturą wzrosły o 265% w pierwszej połowie tego roku w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Przerwa w podróżowaniu zwiększyła również zapał konsumentów do podróżowania w sposób bardziej zrównoważony - ponad osiem na dziesięć osób (83%) podróżujących po świecie twierdzi, że w przyszłości uczyni podróżowanie w sposób zrównoważony priorytetem. Raport pokazuje, że 68 milionów podróżnych zdecydowało się zarezerwować lot oznaczony etykietą "Greener Choice" na Skyscanner, co stanowi wybór lotu o stosunkowo niższej emisji dwutlenku węgla.
Według raportu, 70% podróżnych w takich krajach jak Stany Zjednoczone, Hiszpania, Wielka Brytania, Kanada i Japonia, planuje wydać więcej na podróże w 2022 roku niż w ciągu ostatnich pięciu lat, w tym w 2019 roku.
Ludzie naprawdę nie mogą się doczekać ponownego podróżowania. Konsumenci są ciekawi, szukają nowych miejsc. Ponieważ turystyka stanowi ponad 10% światowego PKB, jest to dobra wiadomość dla miejsc pracy i gospodarki. Zamknięcie turystyki w niektórych krajach było katastrofalne dla lokalnych społeczności, a ten raport pokazuje, że biznes wraca na poważnie. - powiedziała Julia Simpson, prezes WTTC.
Podróżni na całym świecie pokazali swój zapał do podróżowania, niezależnie od tego, czy ograniczają się do podróży krajowych, czy wyjeżdżają za granicę, widzimy ogromną ilość stłumionego popytu, który ujawnia się w miarę łagodzenia ograniczeń. Aby lepiej rozwijać się wraz z ożywieniem gospodarczym, musimy zrozumieć podróżnych i jako branża dostosować się do pojawiających się trendów - mówi Jane Sun, dyrektor generalny Grupy Trip.com.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Trudny rok dla branży winiarskiej
Jaki jest obecny wzrost branży turystyki wyjazdowej?
Wakacje.pl zachęcają do przedsprzedaży
Chatbot obsłuży klientów Travelplanet.pl
FlixMobility zagrozi taksówkom?
Rośnie popularność wyjazdów pod żagle
Na co zwracać uwagę przy ubezpieczaniu hotelu?
DZT przekonuje krakowian do wyjazdów na city break
Wyjazdy turystyczne nieco tańsze niż przed tygodniem
Wielkopolska stawia na zwierzęta
Pasażer pozwany za niewykorzystany bilet
Cypr aktualizuje zasady wjazdu
Rekordy na rynku condo w polskich miastach
IGHP: luty lepszy od stycznia, ale dalej niesatysfakcjonujący
Pracownik ds. Odpraw Lotniskowych
Nowe przepisy dla przewoźników - kierowcy będą mogli pracować dłużej
Jadwiga Emilewicz wicepremierem
Ile pozostało do wzięcia w bonach turystycznych?
Tanieje Sardynia, drożeje Maroko i Kalabria
Turystyka vs Skarb Państwa - komentarze prawników
Turyści w Chorwacji zapłacą wyższy podatek
Dwie gwiazdki Michelin w Polsce