Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
ETC: Więcej osób niż przed rokiem deklaruje chęć przyjazdu do Europy
Według najnowszego Barometru Podróży Długodystansowych , który zawiera spostrzeżenia na temat nastrojów podróżnych w okresie letnim 2022 r. (maj-sierpień), apetyt na podróże zagraniczne do Europy z kilku rynków źródłowych pozostaje poniżej poziomu sprzed pandemii. Mimo to, w porównaniu z rokiem ubiegłym, nieco się poprawił.
Badanie prowadzone przez Europejską Komisję Turystyki (ETC) i Eurail BV, co cztery miesiące analizuje zamiary podróżowania na sześciu rynkach zagranicznych - w Brazylii, Kanadzie, Chinach, Japonii, Rosji i Stanach Zjednoczonych. Zamiar podróżowania jest mierzony za pomocą indeksu, który odzwierciedla dominujący sentyment wyrażany przez rynek, pozytywny lub negatywny. Wartości powyżej 100 punktów indeksu wskazują na pozytywny rozwój sytuacji, podczas gdy wartości poniżej 100 wskazują na negatywne nastawienie do podróży w danym okresie.
Chociaż konflikt rosyjsko-ukraiński stworzył nowe wyzwania dla europejskiego sektora turystycznego, wydaje się, że miał on ograniczony wpływ na nastroje na większości rynków źródłowych dalekich podróży, z wyjątkiem Chin i Rosji, gdzie większość respondentów (76%) stwierdziła, że konflikt nie wpłynął na ich zamiary dotyczące podróży. Wyniki pokazują, że obawy związane z COVID-19, koszty związane z podróżą oraz brak dogodnych połączeń są głównymi czynnikami zniechęcającymi do podróży długodystansowych tego lata.
ETC z zadowoleniem odnotowuje stopniową poprawę nastrojów w zakresie podróży długodystansowych, ponieważ świat nadal podnosi się po pandemii - choć w powolnym tempie. Cieszy fakt, że trwający konflikt na Ukrainie nie stał się kolejnym czynnikiem zniechęcającym do międzynarodowych podróży do Europy. Europa pozostaje bezpiecznym i atrakcyjnym celem podróży. Niemniej jednak skutki konfliktu, takie jak rosnące koszty utrzymania i koszty związane z podróżami, utrudniają ożywienie w tym sektorze. Promowanie Europy na rynkach zagranicznych i przywrócenie mobilności międzynarodowej będzie miało kluczowe znaczenie dla ożywienia sektora w 2022 roku. - powiedział Luis Araujo, prezes ETC.
Ze względu na trwający konflikt na Ukrainie i wynikające z niego sankcje nałożone na Rosję, chęć odwiedzenia Europy przez rosyjskich podróżnych osiągnęła najniższy poziom w historii (78p). Jest to znacznie niższy poziom niż nastroje wyrażone podczas pierwszej fali COVID-19 (87p w okresie maj-sierpień 2020), kiedy większość krajów europejskich wprowadziła ścisłe blokady.
W perspektywie krótkoterminowej ponad połowa ankietowanych Rosjan (60%) nie planuje podróży poza Wspólnotę Niepodległych Państw. Spośród tych nielicznych Rosjan (20%), którzy planują podróż, ale nie do Europy, 9% stwierdziło, że obecna sytuacja negatywnie wpłynęła na ich zainteresowanie odwiedzeniem Europy w najbliższych miesiącach, podczas gdy 7% nadal uważa ten region za atrakcyjny cel podróży i chętnie odwiedziłoby go w przyszłości.
Jednocześnie trwający konflikt zniechęcił chińskich podróżnych (19%) do odwiedzenia Europy. Wojna nie jest jednak głównym powodem do niepokoju dla chińskich podróżnych unikających ryzyka. Epidemia i rygorystyczne podejście "zero-COVID" utrudniają wyjazdy zagraniczne (30%). Mimo to sentyment do podróży do Europy nieznacznie wzrósł (+6p) w porównaniu z latem ubiegłego roku. Wartość ta może ulec dalszej poprawie pod koniec roku, kiedy to istnieje nadzieja, że Chiny zniosą ograniczenia w podróżach międzynarodowych. Atrakcyjność europejskich miast wzrosła wśród mieszkańców Chin w porównaniu z danymi z 2021 r., przy czym zauważalny jest wzrost apetytu na zwiedzanie różnych typów europejskich miejsc docelowych (np. nadmorskich, miejskich, wiejskich itp.).
Wskaźnik nastrojów turystycznych w Stanach Zjednoczonych pozostał na niezmienionym poziomie w stosunku do lata ubiegłego roku (109p), jednak nastroje dotyczące wyjazdów do Europy nieco się pogorszyły (93p). Zgodnie z wynikami ankiety, trend ten jest związany głównie z obawami dotyczącymi wpływu inflacji na finanse osobiste i zwiększonymi kosztami podróży.
Czerwiec i sierpień będą prawdopodobnie najbardziej popularnymi miesiącami dla Amerykanów planujących wakacje w Europie. Jednak ponad połowa Amerykanów, którzy zadeklarowali zamiar wyjazdu do Europy w sezonie letnim, nie zarezerwowała jeszcze biletów lotniczych, co sugeruje, że rezerwacje w ostatniej chwili będą istotnym czynnikiem na tym rynku ze względu na niepewność zarówno gospodarczą, jak i geopolityczną.
Kanadyjczycy również wahają się, kiedy wybrać się na następne europejskie wakacje - tylko 30% z nich zarezerwowało bilety lotnicze na lato 2022 roku. Respondenci z Kanady chcieliby odwiedzić nadmorskie i wielkomiejskie destynacje, a Francja, Włochy i Wielka Brytania znalazły się w czołówce najpopularniejszych krajów do odwiedzenia.
Brazylijscy respondenci mają najbardziej optymistyczne nastawienie do podróży długodystansowych do Europy (101p). Wznowienie lotów do popularnych europejskich destynacji pozytywnie wpłynęło na nastroje podróżnych, a 1 na 2 Brazylijczyków przygotowuje się do odwiedzenia Europy w ciągu najbliższych czterech miesięcy. Spośród tych osób 45% zarezerwowało już bilety lotnicze, a najpopularniejszymi miesiącami wakacyjnymi są lipiec i sierpień. Brazylijczycy preferują podróże nadmorskie, a także wycieczki w góry. Preferowaną usługą transportową podczas wycieczek po kontynencie jest transport kolejowy.
Pomimo nieznacznego wzrostu nastrojów podróżniczych, nastroje Japończyków w zakresie podróży długodystansowych pozostają niskie (79p). Nastawienie do odwiedzania Europy jest nieco wyższe (93), ale tylko 14% respondentów planuje podróż do tego regionu latem 2022 roku. W szczególności 41% respondentów jako główny powód rezygnacji z podróży do Europy podało słabe połączenia między Europą a Japonią. Można się było tego spodziewać po niedawnym odwołaniu wielu lotów między tymi dwoma kierunkami ze względu na obawy dotyczące korzystania z rosyjskiej przestrzeni powietrznej w następstwie wojny agresji Rosji na Ukrainę. Ci, którzy planują dłuższą podróż do Europy, chcą odwiedzić przede wszystkim takie kraje jak Włochy, Francja, Niemcy i Wielka Brytania.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Wyjazd na własną rękę będzie tańszy od tego z biurem?
Koleje Dolnośląskie wprowadzają internetową sprzedaż biletów do Czech
W czwartek rozpoczynają się targi TT Warsaw
Emirates nagradza członków programu lojalnościowego
DZT przekonuje krakowian do wyjazdów na city break
Wyjazdy turystyczne nieco tańsze niż przed tygodniem
Wielkopolska stawia na zwierzęta
Klient równie dobrze chroniony przed upadkiem krajowego i zagranicznego organizatora?
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę hotelarską
WTTC przewiduje znaczny wzrost wydatków na turystykę w 2022 r.
Jadwiga Emilewicz wicepremierem
Ile pozostało do wzięcia w bonach turystycznych?
Tanieje Sardynia, drożeje Maroko i Kalabria
Szukam Agencji z umowami i MerlinX - wspolpraca
Jarmark świąteczny w Gdańsku wśród najpiękniejszych w Europie
Izabela Stelmańska prezesem Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP apeluje o wykorzystanie uzdrowisk w rehabilitacji po COVID-19
Trudny rok dla branży winiarskiej
Jaki jest obecny wzrost branży turystyki wyjazdowej?
Wakacje.pl zachęcają do przedsprzedaży