Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS w TUNEZJI
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Polacy krócej wypoczywają w kraju
Ekonomia i pęd życia są nieubłagane. Zmieniają się zwyczaje Polaków i na wyjazdach krajowych skracanie pobytów weszło już na stałe do zwyczajów wakacyjnych.
Uśredniając oczekiwania turysty krajowego można określić: zarówno z rodziną, jak i we dwoje, jedziemy na krótko, często więcej niż raz i raczej nad morze, na noclegi chcielibyśmy wydać nie więcej niż 200 złotych za osobę za noc. Miejsce pobytu wybieramy starannie, przeglądając uważnie oferty wielu obiektów. Wyjazdowe preferencje rodaków decydujących się na urlop w kraju sprawdził portal Nocowanie.pl.
Jak wynika z jego ankiety przeprowadzonej wśród tysiąca turystów 45,2% z nas wyjedzie rodzinnie, a 37,5% we dwoje. Pozostałe 17,3% wyruszy na wakacje w gronie większej grupy znajomych.
Przy czym mówimy tu o rezerwacjach indywidualnych, które nie obejmują zorganizowanego wypoczynku dzieci w ośrodkach wypoczynkowych czy obiektach kolonijnych podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. Bez względu na to w jakiej konfiguracji wybieramy się na wakacje, jedno jest pewne: dwutygodniowe rodzinne urlopy w kraju przeszły do historii. Utrzymuje się trend krótkich, ale częstszych wyjazdów przedstawia wnioski z badania.
Ponad połowa, bo 54% planujących wypoczynek familijny, wyjedzie na tydzień i jest to wynik zbliżony do zeszłorocznego, gdy Nocowanie.pl przeprowadziło identyczną ankietę. O 10% wzrosła natomiast grupa rodzin skracających pobyt do 4 dni. Teraz to 31% podróżujących rodzinie. Dwutygodniowy lub dłuższy pobyt w kraju zamierza zarezerwować zaledwie 5,7% ankietowanych z tej grupy.
Nieco inaczej rozkładają się odpowiedzi par. Co prawda częściej wybierają one wyjazdy weekendowe - taką odpowiedź zaznaczyło aż 29% par i tylko 9% rodzin - ale też częściej mogą pozwolić sobie na dwa tygodnie, a nawet więcej, urlopu (8,5%).
Rezerwacje są krótkie, ale dobra wiadomość dla gospodarzy jest taka, że 45% rodzin i 41% par planuje więcej niż jeden urlop. Poza tym wszystko wskazuje na to, że wydamy nieco więcej, bo mniej osób liczy na to, że zmieści się w kwocie do 100 złotych - 44% par i 39% rodzin. W zeszłym roku było to odpowiednio: 49% i 44% podaje Rzeszutek.
Na wydatek powyżej 300 złotych za osobę za noc pozwolić sobie może 12% ankietowanych rodzin i 7,8% par. Budżet do 2 tysięcy złotych na noclegi przeznaczyć chce ponad połowa par (52%), kolejne 31% zamierza wydać między 2 a 4 tysiące. Ze względu na większą liczbę osób, w tym drugim przedziale chce zmieścić się 42% wyjeżdżających z rodziną.
Ankietowani odpowiedzieli też na tradycyjne wakacyjne pytanie: nad morze czy w góry? Wygrywa Bałtyk, nad który wybiera się aż 64% podróżujących z dziećmi i 58% urlopujących w parach. Górskie wędrówki przewiduje 30% rodzin i 28% par. Rodziny rzadziej niż pary wybiorą Mazury. Krainę Wielkich Jezior zamierza odwiedzić 14% podróżujących we dwoje.
Po wyborze kierunku i zaplanowaniu budżetu przychodzi moment wyboru konkretnego obiektu, który najlepiej wpisze się w wyobrażenie o udanym wypoczynku. Jak wynika z odpowiedzi ankietowanych na decyzję o wyborze wpływ mają przede wszystkim ostateczna cena bez ukrytych opłat dodatkowych, dobra relacja ceny do jakości, rzetelny opis obiektu, atrakcyjne promocje, parking, dostępne udogodnienia, a także atrakcje na miejscu i w najbliższej okolicy, dostosowane do potrzeb rodzin lub osób spędzających wolny czas we dwoje mówi Agnieszka Rzeszutek. Duże znaczenie ma też opinia innych. Uważnie śledzimy wpisy i komentarze dostępne w internecie, zwracając uwagę na to czy wyglądają na wiarygodne podkreśla.
Przy wyborze szczególnie ostrożni są podróżujący całymi rodzinami. Aż 52% z nich, zanim dokona wyboru tego właściwego, porównuje propozycje więcej niż dziesięciu obiektów. Kolejne 27% szczegółowo przygląda się informacjom o 4-10 obiektach, a 7% przyznaje, że nie porównuje ofert wcale. Nieco mniej czasu na wybór poświęcają osoby podróżujące w parach - 40% sprawdza ofertę od czterech do dziesięciu obiektów, a 12% nie podejmuje analizy ofert.
Przy zestawianiu propozycji ankietowani zwracają uwagę nie tylko na ceny i opinie, ale też na zdjęcia, szczegółowość opisów udogodnień i wskazania możliwości spędzenia wolnego czasu w okolicy. A co turystów zniechęca do wyboru danego miejsca? Brak informacji o wyposażeniu obiektu, niezadowalający stan samego obiektu i jego najbliższej okolicy, a przede wszystkim brak parkingu na miejscu.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Starsze aktualności:
Linie lotnicze Swiss z nowym dyrektorem
Sabre wspiera się AI od
Dokąd polecą Polacy samodzielne na
Polacy krócej wypoczywają w
1/3 Polaków nie pojedzie na wakacje w tym
Wakacyjne nieruchomości - ceny są
Nowe gwiazdki Michelin w
Większość Polaków wybiera All
Jak piloci Emirates ograniczają zużycie paliwa i emisję podczas operacji
Arabia Saudyjska wprowadzi ułatwienia dla turystów
Lufthansa podpisała długoterminowe porozumienie ze związkiem zawodowym pilotów
Wyjazd na własną rękę będzie tańszy od tego z biurem?
Koleje Dolnośląskie wprowadzają internetową sprzedaż biletów do Czech
W czwartek rozpoczynają się targi TT Warsaw
Emirates nagradza członków programu lojalnościowego
DZT przekonuje krakowian do wyjazdów na city break
Minister Gut-Mostowy zapowiada uporządkowanie najmu krótkoterminowego
Europarlament: turystyka potrzebuje większego wsparcia
Klient równie dobrze chroniony przed upadkiem krajowego i zagranicznego organizatora?
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę hotelarską
WTTC przewiduje znaczny wzrost wydatków na turystykę w 2022 r.
System rezerwacyjny integruje się z Home To Go
ETC: Więcej osób niż przed rokiem deklaruje chęć przyjazdu do Europy
Jarmark świąteczny w Gdańsku wśród najpiękniejszych w Europie
Izabela Stelmańska prezesem Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP apeluje o wykorzystanie uzdrowisk w rehabilitacji po COVID-19
Trudny rok dla branży winiarskiej
Sylwester - rezerwacja domku do odstąpienia