Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Turysta może pozwać organizatora przed sąd właściwy dla swojego miejsca zamieszkania?
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju UE?
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
W 2021 r. lot z Kolonii-Bonn (Niemcy) na grecką wyspę Kos, obsługiwany przez przewoźnika TAS, doznał opóźnieniawynoszącego 3 godziny i 49 minut. Opóźnienie to wynikało z wielu przyczyn, ale głównie z braku personelu portu lotniczego Kolonia-Bonn do załadunku bagaży do samolotu.
Pewna liczba pasażerów, których dotyczyło to opóźnienie, scedowała swoje ewentualne prawa do odszkodowania na Flightright. Przedsiębiorstwo to wniosło skargę przeciwko TAS do sądów niemieckich, podnosząc, że opóźnienie to można przypisać TAS i nie może być ono uzasadnione nadzwyczajnymi okolicznościami.
Zgodnie z prawem UE przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty odszkodowania za duże opóźnienie wynoszące ponad trzy godziny, jeżeli jest w stanie dowieść, że opóźnienie to jest spowodowane zaistnieniem "nadzwyczajnych okoliczności", których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.
Sąd niemiecki, przed którym toczy się spór, zwrócił się do Trybunału Sprawiedliwości z pytaniem, czy niewystarczająca liczba personelu operatora portu lotniczego odpowiedzialnego za załadunek bagaży do samolotów może stanowić "nadzwyczajną okoliczność".
Trybunał udzielił odpowiedzi twierdzącej na to pytanie: okoliczność, iż liczba członków personelu operatora portu lotniczego odpowiedzialnego za załadunek bagaży do samolotów jest niewystarczająca, może stanowić "nadzwyczajną okoliczność".
"Nadzwyczajna okoliczność" występuje wówczas, gdy, po pierwsze, dane zdarzenie - ani ze względu na swój charakter, ani ze względu na swoje źródło - nie jest właściwe dla normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego, a po drugie, pozostaje poza zakresem jego skutecznej kontroli.
Do sądu niemieckiego należy ocena, czy te dwie przesłanki zostały spełnione. W związku z tym sąd ten będzie musiał, po pierwsze, ocenić, czy w niniejszej sprawie nieprawidłowości stwierdzone w czynnościach załadunku bagaży należy uznać za uogólnione. Gdyby tak było, owe nieprawidłowości nie mogłyby stanowić zdarzenia, które wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego. Po drugie, będzie musiał ocenić, czy nieprawidłowości te nie pozwalają TAS na skuteczne nad nimi panowanie. Nie miałoby to miejsca w szczególności, gdyby przewoźnik był uprawniony do sprawowania rzeczywistej kontroli nad operatorem tego portu lotniczego.
Nawet gdyby sąd niemiecki stwierdził, że rozpatrywany brak personelu stanowi "nadzwyczajną okoliczność", TAS będzie musiał jeszcze - aby uwolnić się od ciążącego na nim obowiązku wypłaty odszkodowania pasażerom - wykazać, po pierwsze, że okoliczności tej nie można było uniknąć, nawet gdyby podjęto wszelkie racjonalne środki oraz, po drugie, że podjął on dostosowane do sytuacji środki zmierzające do uniknięcia jej następstw.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Nocne zwiedzanie dla każdego - weekendowa Noc Muzeów
Startuje sezon narciarski na Podhalu
Lankijski minister turystyki zapowiada przywrócenie turystyki na właściwe tory
Czy eSky ma szanse konkurować z organizatorami?
Charytatywny bal w wielkopolskim hotelu
Letnia oferta lotów Air France KLM
Gdańska Organizacja Turystyczna zachęca mieszkańców do odkrywania swojego miasta
Jak koronawirus wpłynął na działalność Rainbow?
Rząd wycofuje się z pomysłu kwarantanny dla zaszczepionych po kontakcie z mutacją delta
Parlament Europejski przyjął rezolucję w sprawie turystyki
Air France zmieni wygląd kabin
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
UIA kasuje połączenie Kraków-Kijów
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę Ryanair
Czym kuszą przewoźnicy na majówkę w Polsce?
Grecja 7+7-hotel Aleksandros palace