Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Czego dotyczyły wakacyjne skargi klientów?
Aż o połowę wzrosła liczba zgłoszeń, które trafiły do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w porównaniu do ubiegłych wakacji. Zdecydowanym liderem są linie lotnicze, za nimi problemy z zakwaterowaniem.
W jednym i drugim wypadku konsumenci najczęściej skarżyli się na trudności z uzyskaniem zwrotu pieniędzy, zmianą terminu wykonania usługi i realizacją voucherów.
W okresie od 1 czerwca do 30 sierpnia odnotowano: w 2020 r. - 1974 zgłoszenia. W 2019 r. ECK odnotowało 1287 zgłoszeń. Większość skarg i zapytań dotyczyła rezerwacji dokonanych jeszcze przed pandemią koronawirusa.
W wielu zgłoszeniach konsumenci wyrażali chęć rezygnacji z umowy na podstawie własnych spekulacji, obaw, związanych z zagrożeniem dla zdrowia w danym miejscu za kilka tygodni lub miesięcy.
Prawie 1/3 zgłoszeń dotyczyła linii lotniczych: w 2020 r. - 643 zgłoszenia w 2019 r. - 371 zgłoszeń.
Przede wszystkim konsumenci skarżyli się na opóźnienia w zwrocie pieniędzy przez przewoźników lotniczych i pośredników w sprzedaży biletów lotniczych. Zdecydowanie mniej skarg było związanych z zagubionym czy zniszczonym bagażem.
ECK przyjęło o 65% więcej zgłoszeń na problemy z zakwaterowaniem niż w roku ubiegłym: w 2020 r - 236 zgłoszeń; w 2019 r. - 78.
Konsumenci donosili głównie o trudnościach z uzyskaniem zwrotów, możliwości bezkosztowych anulacji rezerwacji (zwłaszcza tych dokonanych w opcji bezzwrotnej), a także oferowanymi voucherami.
Ponadto wpłynęło o 70% mniej zgłoszeń na wypożyczalnie samochodów w porównaniu z ubiegłym rokiem: w 2020 r. - 28 zgłoszeń; w 2019 r. - 89.
Jak podkreśla ECK, konsumenci powinni zapoznawać się z treścią ofert i umów szczególnie pod kątem zmieniającej się sytuacji w poszczególnych krajach (wprowadzane i znoszone dynamicznie obostrzenia). To znaczy muszą mieć świadomość, jaką taryfę wybierają, na jakich zasadach mogą anulować rezerwację w sytuacji np. zakazu lotu do danego kraju, ograniczeń w poruszaniu się bądź pojawienia się obowiązków sanitarnych
np. przeprowadzenia testu.
Dokonując rezerwacji warto się upewnić, czy istnieje możliwość rezygnacji z umowy ze względu na osobiste obawy, przy braku konkretnych ograniczeń np. swobody podróżowania, czy obostrzeń nie zezwalających na świadczenie danej usługi - radzi Europejskie Centrum Konsumenckie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Burmistrz Rzymu zachęca turystów do przyjazdu i zapowiada pomoc dla restauratorów
Większe zainteresowanie wyjazdami na majówkę niż przed rokiem
Gdzie Polacy chcą spędzić rodzinne wakacje?
Wyjazdy na Majorkę i Teneryfę tańsze niż tydzień temu
Szef IATA ustąpi ze stanowiska
Turyści wracają do rezerwowania wyjazdów
Hiszpanie skarżą się na zbyt dużą liczbę turystów
KLM podpisuje umowę code-share z włoskim przewoźnikiem
50 lecie marki ważnej dla światowego hotelarstwa
Nad Bałtykiem gotowi na ferie zimowe