TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




City break - jak wybierają Polacy

Dlaczego Polacy jeżdżą na city breaki? Chcą więcej zwiedzać i płacić mniej - pokazuje badanie SW Research na zlecenie Leonardo Hotels. Z badania wynika, że więcej niż co trzecia osoba korzysta z wyjazdów w modelu city break aż kilka razy w roku.


Jakie są motywacje turystów do wyboru takiego wyjazdu? Wyniki badania pokazują jasno: Polacy chcą zwiedzać duże miasta. Chcą także płacić mniej niż za dłuższe wakacje. Tylko około 24% ankietowanych w ogóle nie korzysta z city breaków - pozostali korzystają z tej formy wyjazdu w różnym wymiarze. Ponieważ osoby o odmiennych upodobaniach decydują się na takie wakacje z różną częstotliwością, różni je też motywacja do wybierania się na city break. Może to być ogólny relaks, zwiedzanie konkretnych lokalizacji i zabytków, odkrywanie kultury i atrakcji turystycznych.

Najwięcej ankietowanych wskazało, że ich motywacją jest zwiedzanie, chęć poznania miasta i jego historii oraz zobaczenie zabytków - było to 29%. Na drugim miejscu uplasowała się możliwość poznania kilku różnych miejsc, zamiast spędzania dłuższego czasu w jednym miejscu - na ten czynnik wskazało 21% respondentów. Na trzecim miejscu wymieniono aspekt finansowy, ponieważ city breaki są tańszą i bardziej dopasowaną do pieniężnych możliwości respondentów formą wypoczynku - tak twierdzi 18% ankietowanych. Pozostałe czynniki to: eventy w dużych miastach, koncerty, zakupy, ale również aspekt czasowy, ponieważ 10% ankietowanych wskazało, że nie ma czasu na dłuższe wakacje.

Równie ciekawe są odpowiedzi ankietowanych na pytanie, jaki aspekt decyduje o wyborze miejscowości na city break. Największa grupa - 31% - wskazała na ogólny koszt takiego wyjazdu. Na drugim miejscu - 23% - wskazano na zainteresowanie konkretną, jeszcze niepoznaną destynacją. Dalej wymieniano powrót do ulubionego miejsca, rekomendację znajomych, wygodne połączenia lotnicze i dojazd czy ofertę kulinarną danej miejscowości oraz ofertę miejsca noclegowego. Cena jest też głównym czynnikiem wyboru hotelu, w którym goście spędzą city break - wskazało na nią aż 60% ankietowanych.

Zapytani o najlepsze towarzystwo do wypadu, ankietowani odpowiedzieli jednoznacznie: 43% wskazało na partnera/partnerkę. Tuż za nimi znalazła się rodzina z dziećmi - 28% - oraz znajomi i przyjaciele - 17%. Zaledwie 8% ankietowanych wybrałoby się na city break w pojedynkę.

Badanie potwierdza, że jeżdżący na city breaki skupiają się na zwiedzaniu. Leonardo Hotels to marka, która funkcjonuje w tkance miasta w sposób organiczny. Dlatego zachęcanie gości do zwiedzania i korzystania z ofert Warszawy i Krakowa jest dla nas naturalne. Nasze hotele znajdują się w dogodnych punktach tych miast, co stanowi świetną bazę wypadową, ale także pozwala zobaczyć unikatową część miejscowości już w okolicy samego hotelu komentuje Iwona Furtek, Cluster Poland Marketing Manager, Leonardo Hotels Polska.

Badanie przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie Leonardo Hotels Polska w maju 2024 roku. Metoda badawcza: wywiady on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza i respondenci: przeprowadzono 802 ankiet z reprezentatywną próbą Polek i Polaków powyżej 18 roku życia, zgodnie z rozkładem płci, wieku i klasy wielkości miejscowości.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
city break motywacja Polacy wybór czynniki wyboru




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję