Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Skycop przeciwko strajkom w liniach lotniczych
Prawo UE określa zasady, na których pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowania za opóźnione bądź odwołane loty, a także w przypadku nie wpuszczenia na pokład samolotu. Wyjątkiem jest jednak zakłócenie spowodowane okolicznościami pozostającymi poza kontrolą linii lotniczych. W takim przypadku pasażerowie pozostają bez odszkodowań.
Jak informują przedstawiciele Skycop, strajki pracowników linii lotniczych, w tym pilotów czy personelu pokładowego, uznawane są za "nadzwyczajną okoliczność", poza kontrolą i odpowiedzialnością przewoźnika. To wyklucza wypłatę odszkodowań na mocy rozporządzenia WE 261/2004. Dzieje się tak, pomimo że większość strajków można znacznie wcześniej przewidzieć, a część z nich jest nawet uzgadniana pomiędzy związkami zawodowymi i liniami lotniczymi.
Według danych zebranych przez firmę Skycop, w latach 2010-2015 w całej Unii Europejskiej miało miejsce 95 takich zdarzeń, obejmujących łącznie 176 dni strajków. W efekcie opóźnienia, odwołania i przekierowania lotów dotknęły nawet 1,5 mln pasażerów rocznie.
Jeszcze bardziej szokujące jest wyliczenie wysokości odszkodowań, jakie powinni otrzymać pasażerowie, gdyby prawo chroniło ich przed takimi zdarzeniami. Szacujemy, że w ciągu ostatnich sześciu lat strajki w całej UE doprowadziły do wzrostu liczby odwołanych lotów i opóźnień lotów, a ich skutkiem były dodatkowe 24 miliony minut opóźnień. To można przeliczyć na 6 miliardów euro niezapłaconych odszkodowań. Na międzynarodowej platformie Avaaz przygotowaliśmy stosowną petycję, która może być podpisana przez każdego podróżnego. - mówi Marius Stonkus, dyrektor generalny Skycop.
Skycop zapowiada, że jeśli zdobędzie odpowiednią liczbę podpisów, przekaże petycję do unijnych prawodawców.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Włoscy piloci Ryanair wypowiedzieli się w sprawie nowego układu pracy
Travelplanet.pl: Turyści, którzy skorzystali z first minute są wygrani
eSky celuje w klientów biur podróży
Gdańska Organizacja Turystyczna: szczepienia to szansa dla turystyki
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży Turystycznej
Krakowskie lotnisko z nową siatką połączeń
Egipt i Bułgaria w coraz lepszych cenach
Atrakcje turystyczne powiatu poznańskiego mogą wziąć udział w programie certyfikacji
Air France KLM rozszerza współpracę z China Eastern Airlines
Liga Mistrzów na pokładach samolotów Emirates
Turyści kupią ubezpieczenia w bankomacie
City break - jak wybierają Polacy