Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Wizz Air spodziewa się zysku, ale zapowiada zwolnienia
Wizz Air przedstawił prognozę wyników finansowych za rok obrotowy zakończony 31 marca 2020 r.
Wizz Air ogłasza, że spodziewa się osiągnąć zysk netto w wysokości 350-355 mln euro.
Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, w marcu 2020 r. ruch w Wizz Air spadł o 34% w stosunku do roku poprzedniego. Obecnie Wizz Air eksploatuje 3% swoich samolotów.
Jednakże, w wyniku epidemii COVID-19 i zgodnie ze standardami MSSF, Wizz Air wykaże w IV kwartale nadzwyczajne straty w wysokości 70-80 mln EUR, w szczególności związane ze stratami hedgingowymi za miesiące od marca do maja 2020 roku. W rezultacie Wizz Air spodziewa się wykazać ustawowy zysk netto w wysokości 270-280 mln EUR za rok finansowy 2020.
W tym momencie Wizz Air nie jest w stanie przedstawić wytycznych na rok zakończony 31 marca 2021 r. Spółka posiada płynność finansową z 1,5 mld euro gotówki na koniec marca 2020 r.
Od momentu wybuchu koronawirusa Wizz Air współpracuje z różnymi rządami, oferując loty repatriacyjne w Europie, Azji Środkowej, Afryce Północnej i Ameryce Północnej. Spółka obsługiwała również szereg lotów między Chinami a Węgrami w celu dostarczenia materiałów medycznych, przy czym większość zamówień pochodziła od rządu węgierskiego.
W perspektywie krótkoterminowej Spółka nadal aktywnie dostosowuje zdolności przewozowe do warunków rynkowych i w miarę pojawiających się możliwości dokonuje przeglądu alokacji samolotów na poszczególnych rynkach. W miarę normalizacji rynków, Wizz Air oczekuje, że w pełni utrzyma swoje plany zwiększenia zdolności produkcyjnych średnio o 15% rocznie. Ponadto firma potwierdza, że rozpoczęcie działalności przez Wizz Air Abu Zabi postępuje zgodnie z początkowym harmonogramem.
Wprowadzono szereg dalszych środków w zakresie kosztów i płynności, aby złagodzić skutki finansowe pandemii. Wizz Air współpracuje z dostawcami w celu obniżenia zakontraktowanych stawek i poprawy warunków płatności. Ponadto, Spółka potwierdza, że do końca roku obrotowefo 2023, w miarę wygasania istniejących umów leasingu, stopniowo zwróci 32 starsze samoloty.
Spółka zapowiada zwolnienie 1 000 osób, co oznacza redukcję zatrudnienia o 19%. Dodatkowe środki związane z urlopem pracowniczym również zostały i zostaną podjęte w krótkim okresie, co jest konieczne ze względu na ograniczenia w podróżowaniu spowodowane pandemią COVID-19. Ogłoszono również, że przez cały rok obrotowy 2021 wynagrodzenia Dyrektora Generalnego, Zarządu i wszystkich wyższych urzędników zostaną obniżone o 22%, natomiast wynagrodzenia pilotów, personelu pokładowego i biurowego zostaną obniżone średnio o 14%.
Przede wszystkim chciałbym podziękować naszym ludziom za ich ogromne wsparcie dla pasażerów i społeczności we wszystkich krajach w tych bezprecedensowych czasach. Z wdzięcznością i determinacją podjęli oni wyzwania stojące przed Wizz Air i branżą, szczególnie jeśli chodzi o wykonywanie lotów repatriacyjnych dla obywateli uwięzionych przez COVID-19 na całym świecie i dostarczanie kluczowych artykułów medycznych, aby pomóc naszym krajom, społecznościom opiekunów i ich pacjentom. Podjęliśmy różne inicjatywy mające na celu ochronę pozycji Spółki w sposób kontrolowany w czasie pandemii COVID-19 oraz dokonujemy przeglądu konkurencyjności i alokacji aktywów Spółki. Pracujemy również nad dalszą poprawą naszej pozycji strategicznej, kosztowej i gotówkowej w następstwie tego kryzysu, aby zapewnić realizację naszego długoterminowego celu wzrostu. Firma oczekuje, że w nadchodzących latach zapewni znaczącą wartość dla akcjonariuszy, korzyści środowiskowe i możliwości zatrudnienia. - komentuje dyrektor generalny przewoźnika, József Varadi.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Lotnisko w jednej z europejskich stolic zostanie czasowo zamknięte
Air France wprowadza nową markę na rynek lotniczy
Riwiera Francuska walczy z ogniem
Brak zgody na zakaz wiz dla Rosjan
Wyjazd językowy to też czas wakacji
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: ustawa odszkodowawcza szansą na przetrwanie
Turecka turystyka skorzysta na rosnących kosztach życia w Europie?
Sieć hotelarska przystępuje do Lokalnej Organizacji Turystycznej
IGHP mianowała nowego dyrektora regionalnego
Wakacje.pl o wyjazdach w końcówce lata
AmRest przejmuje większość udziałów spółki Restaurant Partner Polska
Znamy zwycięzcę Konkursu Fair Play Turystyki Polskiej o Kryształowy Globus
Turysta domagał się 5 tys. za stan łazienki w hotelowym pokoju
Francja nałoży podatek ekologiczny na bilety lotnicze
Wakacje z dojazdem własnym - Skisun Travel zaprasza do współpracy
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej chronione
Polskie Koleje Linowe otwierają kolejne ośrodki
Chorwacka turystyka zaczyna się odradzać?
Dokąd polecą nowe inie lotnicze?