TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Powodzianie mogą liczyć na wypłaty z TFP

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, obsługujący Turystyczny Fundusz Pomocowy, uruchamia procedurę wypłat dotacji w związku z imprezami turystycznymi odwołanymi z powodu stanu klęski żywiołowej. Został on wprowadzony w związku z powodzią w Polsce. Od 4 grudnia podróżni i organizatorzy turystyki mogą składać wnioski o wypłatę pieniędzy.


Wypłatę z Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP) mogą otrzymać podróżni, których miejsce zamieszkania znajduje się na terytorium, na którym wprowadzono stan klęski żywiołowej oraz podróżni, których impreza turystyczna miała odbyć się na takim terytorium.

Oczywiście ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem oraz organizowane przez podmioty wpisane do ewidencji przedsiębiorców turystycznych (przedsiębiorcę można sprawdzić na stronie ewidencja.ufg.pl). Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za samodzielnie wykupione, pojedyncze usługi turystyczne, takie jak np. bilet kolejowy, lot, nocleg, itp.

Jak składać wniosek o wypłatę dotacji z TFP?

Od 4 grudnia wnioski składamy tylko przez stronę tfg.ufg.pl. Wnioski można składać nie później niż przed upływem 14 dni od powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu od umowy lub powiadomienia przez organizatora turystyki o rozwiązaniu umowy o imprezę turystyczną ze względu na powódź/stan klęski żywiołowej. Do takiego powiadomienia powinno dojść w terminie od 25.11.2024 r. do 31.01.2025 r. (zgodnie z komunikatem wydanym przez Ministra Sportu i Turystyki w porozumieniu z Ministrem Finansów, www.gov.pl Tylko w takich przypadkach możliwa jest wypłata środków z TFP. Sam wniosek musi złożyć zarówno podróżny, jak i organizator jego imprezy turystycznej, a dane w obu wnioskach muszą być zgodne.

Fundusz będzie wypłacał środki bezpośrednio na konta podróżnych. Po potwierdzeniu kompletności i zgodności wniosków podróżnego i organizatora turystyki, Fundusz dokona ich weryfikacji w ciągu miesiąca po upływie okresu na składanie wniosków. Jeśli dane nie będą zgodne, konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowego postępowania wyjaśniającego, co może wydłużyć proces do 2 miesięcy. Wypłata z TFP trafi na konto podróżnego w terminie 7 dni od dnia pozytywnej weryfikacji.

Aby złożyć wniosek, podróżny oraz organizator muszą posiadać konta w portalu TFG. Z myślą o ich wygodzie Fundusz przygotował instrukcje zakładania konta i logowania się tfg.ufg.pl możliwości składania wniosków jakąkolwiek inną drogą.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
TFP wupłata UFG zwrot powódź powodzianie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję