Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Nowe technologie pomogą organizacjom turystycznym
Nowe portale z promocjami, oferty "last minute", pojawienie się tanich linii lotniczych i wzrost gospodarczy na rynkach wschodzących wszystko to sprawia, że osoby planujące podróże mają dziś znacznie większy wybór.
Klienci zyskali nowe możliwości i narzędzia, a konkurujące ze sobą firmy działają dużo efektywniej. W rezultacie proces planowania podróży jest w trakcie wielkich zmian. Tradycyjne kierunki podróży rywalizują z lokalizacjami, które jeszcze niedawno nie stanowiły dla nich konkurencji. Organizacje wyspecjalizowane w marketingu kierunków podróży muszą ciężko pracować, aby zachęcić gości do przyjazdu.
Organizacje DMO (np. Polska Organizacja Turystyczna) odgrywają ważną rolę w branży turystycznej. Wzbudzają zainteresowanie klientów tradycyjnymi i nowymi kierunkami podróży na całym świecie oraz przyczyniają się do wzrostu gospodarczego w swoich krajach poprzez rozwój turystyki. Muszą jednak dostosowywać się do zmian na rynku, podobnie jak wszyscy jego uczestnicy.
Dzięki coraz bardziej zaawansowanym metodom analitycznym, w tym narzędziom do inteligentnej analizy danych, organizacje DMO zyskały nowe sposoby przyciągania uwagi klientów. Choć mają oni dziś praktycznie nieograniczony wybór kierunków podróży, można ich zainspirować, a tym samym rozwijać turystykę przyjazdową, dzięki znajomości trendów i intencji.
W nowym raporcie przygotowanym przez Amadeus, pt. Smart decisions for smart destinations using big data ("Inteligentne podejmowanie decyzji dotyczących kierunków podróży z wykorzystaniem analizy wielkich zbiorów danych"), który nawiązuje do ubiegłorocznego dokumentu pt. Defining the future of travel through intelligence ("Wyznaczanie przyszłości branży turystycznej poprzez inteligentną analizę danych") analitycy z Amadeusa objaśniają, w jaki sposób organizacje turystyczne mogą wykorzystać zaawansowane metody analityczne. Zawarte w tym dokumencie opinie specjalistów branżowych pokazują możliwości wykorzystania danych przez DMO w celu wprowadzania innowacji i wyznaczania nowych standardów na rynku oraz testowania pomysłów, które skutecznie przyciągną klientów.
Dziś organizacje DMO mają dostęp do ogromnych ilości danych, na podstawie których mogą uzyskiwać informacje pomocne w rozwoju działalności.
Biorąc pod uwagę popularne trendy, takie jak chęć doświadczenia "autentycznego" lokalnego życia czy łączenie podróży służbowych z wypoczynkiem, organizacje, zdaniem autorów raportu, powinny dziś dogłębniej analizować przyczyny, dla których klienci wybierają określone kierunki podróży. Wzorce pogodowe lub imprezy sportowe również mają wpływ na liczbę rezerwowanych biletów. Dostęp do historycznych danych dotyczących rezerwacji może pomóc w określaniu sezonowych trendów i odkrywaniu nowych możliwości przyciągania turystów.
Pojawiły się nowe technologie, które umożliwiają wykorzystanie bieżących i historycznych danych w celu wyznaczania trendów odwiedzin według pochodzenia gości oraz prognozowania zachowań podróżnych. Wiedząc, skąd przybywają i czego oczekują turyści, organizacje DMO mogą opracowywać bardziej efektywne kampanie marketingowe, a następnie korygować je na podstawie oceny rezultatów.
Dostęp do wiarygodnych i aktualnych informacji na temat konkurencji ułatwia organizacjom DMO doskonalenie swoich strategii oraz skuteczniejsze konkurowanie o uwagę klientów w odpowiednim miejscu i czasie.
Być może największą korzyścią z analizy danych jest możliwość wykrywania korelacji między działaniami i ich rezultatami. W przeszłości specjaliści ds. marketingu kierunków podróży musieli polegać na abstrakcyjnych wskaźnikach, takich jak liczba próśb o przysłanie broszur czy odwiedzin w serwisie WWW, które nie miały bezpośredniego związku z faktycznymi podróżami. Dziś można sprawdzić, kto szuka informacji o danym kierunku podróży (lub kierunku konkurencyjnym) i przeprowadzić ukierunkowaną kampanię przed rezerwacją biletów, a następnie zbadać wpływ kampanii na wzrost liczby gości.
Dostęp do danych otwiera przed organizacjami DMO duże możliwości w zakresie komunikowania się z podróżującymi. Za pomocą nowoczesnych technologii dane można przekształcić w użyteczne informacje, które zachęcą klientów do wyboru określonych kierunków podróży.
Więcej na ten temat można przeczytać w raporcie dostępnym do pobrania ze strony www.amadeus.com
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział centra informacji i promocji:
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Restauratorzy wprowadzą historyczne dania z okazji rocznicy odzyskania niepodległości
Spore środki na promocję szlaku Green Velo
Port lotniczy Radom zamknięty dla samolotów cywilnych
Dobra passa biur podróży podtrzymana?
Grupa Interferie i Polska Grupa Uzdrowisk w akcji Weekend za pół ceny
Polska utrzymuje stabilną pozycję w rankingu ICCA
FlixBus wprowadza system rozrywki pokładowej
Dobiegają końca eliminacje do kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie
NEKERA - liczne nowości na zimę 2024/25
Przewoźnicy lotniczy mierzą się ze strajkami
Ceny wyjazdów turystycznych zbliżają się do poziomów sprzed roku
Wyjazdy lotnicze zwiększają swój udział w rynku
UNWTO bada ograniczenia podróży
Włoski region chce uratować sezon narciarski
Kraków obniża opłaty za ogródki gastronomiczne
Rośnie zapotrzebowanie na kontrolerów ruchu lotniczego
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
Itaka umożliwi kontakt z rezydentem online
Proszę o opinie na temat Lufthansy