Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Na turystyce krajowej też można zarobić
Turystyka krajowa nie musi być zarezerwowana dla turystów indywidualnych - przekonywał wiceprezes Polskiej Izby Turystyki, Dariusz Wojtal, w trakcie konferencji poświęconej komercjalizacji produktu turystycznego i współpracy z biurami podróży, która została zorganizowana przez Polską Izbę Turystyki i Polską Organizację Turystyczną w trakcie targów TT Warsaw.
Prezes Wojtal przekonywał, że turystyka krajowa i może być turystyką zorganizowaną i, że widzi wzrost ilości biur zajmujących się tą gałęzią turystyki. Podkreślał, że potrzebna jest lepsza współpraca pomiędzy branżą, a podmiotami, które tworzą atrakcje turystyczne. Spora część produktów turystycznych tworzona jest w oderwaniu od rynku. Tworzona jest z pomysłów lokalnych, często bardzo dobrych, natomiast bez brania pod uwagę, że to jeszcze trzeba sprzedać - mówił wiceprezes PIT. Dariusz Wojtal przekonywał, że wsparcie branży, określenie potrzeb touroperatorów w stosunku do tych, którzy tworzą produkty turystyczne, dałoby ten skutek, że nowe produkty byłyby szerzej rozpropagowane i podniosłyby swój poziom jeśli chodzi o stronę handlową. Zaznaczył, że w przypadku wielu produktów, ich problemem nie jest jakość, która jest wysoka, a właśnie sprzedaż.
Sebastian Nasiłowski, właściciel biura Tourist Polska przekonywał, że na turystyce krajowej da się zarobić i to porównywalne pieniądze jak na turystyce zagranicznej. Przekonywał, że wycieczka do Krakowa, to taki sam produkt turystyczny, jak wycieczka do Pragi, czy Wilna. Wskazywał, że agentom turystycznym często brakuje świadomości, że ofertę krajową także można z sukcesem sprzedawać. Nasza firma ma ponad 800 biur agencyjnych, ale sama ich ilość nie przekłada się na sprzedaż. Ponad 70 proc. oferty sprzedajemy za pomocą własnych kanałów sprzedaży. Naszym partnerom brakuje jeszcze świadomości, że krajowy produkt turystyczny można sprzedać, ale to się zmienia. - komentował. Właściciel Hotelu Tajty i prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Mazury, Marek Szmit wskazał na to, że agenci nie sprzedają oferty krajowej także dlatego, ze jej nie znają i wskazał na potrzebę organizowania wyjazdów studyjnych, na których agenci mogliby wzbogacać wiedzę produktową.
Nasiłowski zwracał uwagę na to, że klient często oczekuje gotowych pakietów, bo nie ma czasu na to, żeby siedzieć i samemu tworzyć sobie wyjazd. Podkreślał, że kilkanaście lat temu, pakietami w turystyce krajowej interesowali się wyłącznie seniorzy. Natomiast od paru lat z gotowych pakietów korzystają także młodzi ludzie. Turysta potrafi liczyć i wie, że jeśli zarezerwuje sobie samodzielnie hotel, przez jeden z serwisów hotelowych, pójdzie na miasto i kupi sobie kolację, czy obiad, jeszcze sam ma wynająć przewodnika to okazuje się, że jesteśmy ekonomicznie uzasadnionym wyborem. Jesteśmy w stanie zaoferować więcej, lub taniej - argumentował Nasiłowski.
Dariusz Wojtal dodał, że turysta, jadąc samodzielnie bardzo często nie zobaczy wszystkiego, co dany region oferuje. Czasem z powodu braku biletów, na akurat ten dzień, czasem z powodu braku świadomości, że przysłowiowe 20 km dalej jest warta zobaczenia atrakcja. Wskazywał na to, że celem branży powinien być wzrost świadomości turystów, że kupując pakiet, mogą zobaczyć więcej nie tracąc czasu na przygotowania. Podkreślał, że turyści wyjeżdżają nie po to, żeby przespać się w jakimś hotelu, tylko po to, żeby coś zobaczyć, a wtedy biuro podróży staje się pomocne i potrzebne.
Żeby przekonać touroperatora, do przyjazdu, trzeba go przekonać, że jest to miejsce, któremu można zaufać i wysyłać grupy - uważa Elżbieta Szumska, właścicielka kopalni złota Złoty Stok. Podkreśla jak ważna dla wzajemnej współpracy jest rzetelność. Jeśli coś oferujemy turystom, to to musi być na bardzo wysokim poziomie. - przekonywała. Dodała, że ważne, aby zatrudniać pracowników z pasją, wówczas obsłużą oni turystów tak, że ci wyjadą zadowoleni.
Andrzej Olszewski, właściciel Żywego Muzeum Piernika w Toruniu, wspominając początki swojej działalności, opowiadał, że obdzwaniał biura podróży, pytając o wskazówki, warunki jakie powinien spełniać, wszelkie aspekty techniczne. Mówił, że w ten sposób uświadomiono mu wiele rzeczy, o których wcześniej nie miał pojęcia, takich np. jak wymagana ilość miejsca na przyjęcie autokaru, wielkość szatni. W tych czasach, biura do współpracy pozyskiwano dzwoniąc i wysyłając oferty listownie. Jak informował Andrzej Olszewski, w tej chwili Żywe Muzeum Piernika współpracuje z około 400 biurami.
Marek Szmit zwracał uwagę na to, że turystyka to system naczyń połączonych. Zwracał uwagę na konieczność, zarówno większej współpracy pomiędzy podmiotami oferującymi usługi turystyczne, jak i potrzebę szkoleń dla branży. Jeśli biuro wyśle do mnie wycieczkę, u mnie przenocują, pójdą gdzie indziej i tam zdarzy im się niemiłe spotkanie, czy niewystarczająca jakość usług, to już nie będą pamiętać tego, że u mnie było fajnie, tylko będą pamiętali region, że jest słabo, że jest źle, że nie warto do Polski przyjeżdżać - przekonywał. Dodawał, że należy stworzyć modę na polskie atrakcje turystyczne, zwłaszcza na te mniejsze.
Dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Krystyna Hartenberger-Pater wskazywała, że nie ma jednej recepty na tworzenie produktów i zainteresowanie nimi turystów. Jej zdaniem wszystko należy dostosować do swojej specyfiki, do tego, co oferuje dany region.Dla nas punktem wyjścia do zaangażowania się we współpracę z branżą, było to, żeby cała nasza opowieść o regionie była wspólna z tym, co turysta może kupić. Nie ma nic gorszego jak zainspirowanie kogoś do poznania, a potem niemożność odnalezienia tej rzeczy na rynku - przekonywała. Dodała, że współpraca z szeroko pojętą branżą turystyczną (organizatorami turystyki, hotelarzami, restauratorami, atrakcjami turystycznymi itd.) powinna się opierać na partnerskich relacjach budowanych na zaufaniu i zrozumieniu. Wskazała, że organizacji turystycznej łatwiej pracuje się z zagranicznymi touroperatorami, którzy są bardziej otwarci i elastyczni. Zaznaczała, że organizacja turystyczna, często jest dla nich pierwszym źródłem informacji na temat atrakcji i możliwości spędzania czasu w danym regionie. W Polsce cały czas się tego uczymy. Cieszę się, że touroperatorzy zaczynają się uelastyczniać i zaczynają widzieć w nas partnera, który odpowie na wiele pytań i ułatwi logistykę. - zauważyła.
Elżbieta Szumska przekonywała, że dla zarządcy atrakcji turystycznej, współpraca z biurem podróży jest dużo wygodniejsza i dużo bardziej efektywna, niż choćby współpraca z konkretnymi szkołami przy wycieczkach szkolnych. Wskazywała na to, że w szkołach, organizacją wyjazdów zajmują się często osoby, które nie mają o tym pojęcia i tworzą przeładowane, nierealne do realizacji programy. Efektem tego jest to, że uczniowie niewiele wynoszą z wycieczki.
Sebastian Nasiłowski wskazał, że dobrze się współpracuje z obiektami, które mają podział miejsc udostępnianych do sprzedaży, część w gwarancjach, część w allotmentach i część dla klientów indywidualnych. Andrzej Olszewski dodał, że największym problemem jest to, że muzeum nie zawsze jest w stanie przyjąć wszystkich zainteresowanych turystów, a ci, którzy odchodzą z kwitkiem od kasy często wystawiają negatywne recenzje.
Wszyscy dyskutanci byli zgodni co do tego, że w turystyce krajowej jest miejsce dla biur podróży i potrzeba jak najlepszej współpracy pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku turystycznego, aby zaoferować turystom jak najlepszy produkt i zachęcać ich do korzystania z ofert turystyki krajowej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Turystyka krajowa potrzebuje lepszej współpracy
[2018-11-27 15:13 5.226.97.*]
NO niestety nie zgadzam się , biura które mają swoje obiekty to ok ew drozsze sieciowe hotele natomiast obiekty nie chcą dawać prowizji dla biur podróży, klient dzowni sam do obiektu i dostaje lepszą cenę bo bez f-ry , osobna kwestia to portale nawet w zaprzyjaźnionych obiektach czasem nie mogę dostac ceny lepszej niż na portalu odpowiedz »
Turystyka krajowa potrzebuje lepszej współpracy
[2018-11-28 09:03 79.188.171.*]
Biurom ciężko konkurować z działającą z błogosławieństwem wszystkich urzędów tzw "sferą niekomercyjną". Stąd touroperatorom pozostają kierunki trudne na które trudno zarezerwować miejsca w obleganych obiektach ( patrz Centrum Kopernik ). Czasem biuro jest traktowano jak "showroom". nauczyciel rzekomo zleca wycieczkę , prosi o program po czym po jego przygotowaniu przez biuro rezygnuje i sam wycieczkę realizuje . odpowiedz »
Turystyka krajowa potrzebuje lepszej współpracy
[2018-11-28 16:18 83.12.119.*]
kto jest w branży ten wie, że biura podróży są wykorzystywane przez hotele, restauracje itp jako darmowe narzędzie reklamy i bezpłatnego pozyskiwania klientów. Schemat już standardowy czyli biuro ma zdobyć klienta za wyższą cenę, aniżeli ta, ktorą hotel/restauracja zaoferuje bezpośrednio klientowi. Zatem przestroga dla biur, aby nie dać się wykorzystywać i wpędzać w plajtę ! odpowiedz »
Turystyka krajowa potrzebuje lepszej współpracy
[2018-12-10 17:50 83.4.245.*]
WIEEELKA RACJA. Przeżyłem to kilkadziesiąt razy. Czasem nawet obiekt dawał prowizję (5%) ale tylko do chwili wypromowania, czyli 2 - 3 lata. Póżniej obiekt rozkwitał a my musieliśmy tłumaczyć się z cen wyższych niż w obiekcie, a w końcu znów wydawaliśmy pieniądze na reklamę następnego. Do tego szara strefa nieobjętych ustawą i podatkami, i wszystko jasne. Jasne jest także, że utracony VAT z turystyki to mniej więcej (obliczali to fachowcy) 30% tego VATu, którym tak bardzo PIS obciąża poprzedników. A miód i mleko w rzekach zaczynają wysychać .... To oznacza, że od 1 stycznia będzie mnóóóóóstwo podwyżek cen, składek i podatków. odpowiedz »
Turystyka krajowa potrzebuje lepszej współpracy
[2018-11-29 22:33 109.173.219.*]
To sobie pogadali. Pobożne życzenia.Interesy hoteli i gestorów atrakcji z biurami są rozbieżne.
I będą. My to nie Niemcy czy Grecy. odpowiedz »Na turystyce krajowej też można zarobić
[2018-12-06 16:20 83.17.160.*]
szkoda gadać u nas 90% szarej strefy. Wszyscy wszystko wiedzą , nikt z tym nic nie zrobi.
Władza głucha.Do puki . Księża i szkoły będą organizować ,, przewozy okolicznościowe,,- na czarno, do puki kwatery prywatne , nie będą zmuszone,wystawiać r-k, to tak będzie, są równi i równiejsi. Ci co mają legalnie prowadzone działalności są ,, chłopcami do bicia,,kontrole,ustawy, to dla nas . Dla całej reszty kasa i się z nas śmieją. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Branża noclegowa niegotowa na Lex Kamilek
Schroniska młodzieżowe z Niemiec szukają nowych klientów
Popyt na razie zawodzi optymistycznie nastawionych organizatorów
Sprzedajesz polisy? Pamiętaj o OWU
Pinta: Cel crowdfundingowej zbiórki został osiągnięty
Nowa siedziba łódzkiej informacji turystycznej
Emirates uruchamiają powietrzne taksówki
ERGO Ubezpieczenia Podróży chroni klientów również w pandemii
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i kultura
Nekera promowana przez nową gwiazdę
Włoskie regiony chcą większej samodzielności
Linie Emirates wracają na Mauritius
Luwr najchętniej odwiedzanym muzeum
Czy lipiec był przychylnym miesiącem dla branży turystycznej?
Egipt zacznie wymagać testów PCR także od turystów
British Airways odwołują kolejne loty z Heathrow
Ceny w hotelach w styczniu szły w górę
RIU inwestuje w hotele w Zanzibarze
Club paria da rocha w Portugalii