Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Zalecenia dla hoteli - zachowajmy zdrowy rozsądek
Hotele, które od 4 maja mogą otworzyć swoje podwoje dla gości, powinny przestrzegać wytycznych z Ministerstwa Rozwoju, ale przede wszystkim muszą myśleć o swoich gościach i pracownikach z rozsądkiem, którego żadne wytyczne nie zastąpią. Dbajmy o to, aby żaden obiekt w Polsce nie mógł zostać wskazany jako źródło wirusa, bo to znacząco obniży chęć do wyjazdów do wszystkich obiektów w Polsce!
Wytyczne ministerialne się mogą zmieniać, dlatego warto je zawsze sprawdzić u źródeł (link poniżej). Obecnie opublikowana wersja jest oznaczona datą 28.04.2020 i składa się z 4ch sekcji:
- Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze.
- Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie.
- Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi.
- Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.
Chyba najważniejszą informacją jest ustalenie maksymalnej liczby gości jako liczby dostępnych pokoi liczone jako liczba pokoi razy dwie osoby, co nie znaczy, że pokoje muszą być maksymalnie dwuosobowe! Wpisano także bezwzględny zakaz przebywania w hotelu/obiekcie/ pensjonacie osób tam niezakwaterowanych, co jest koniecznym posunięciem dla monitorowania osób.
Wytyczne z Ministerstwa Rozwoju:
www.gov.pl
Oprócz ministerialnych wytycznych warto też przemyśleć organizację pracy i sprawić, aby praca z zachowaniem zasad bezpieczeństwa była możliwa dla człowieka. Problemem stają się np. osłony twarzy w trakcie wysiłku fizycznego, jak i w trakcie długotrwałej pracy bez możliwości "złapania oddechu". Także jedzenie i picie w osłonie twarzy jest niemożliwe, a zdejmowanie osłony, czy jedzenie rękami w rękawiczkach jest proszeniem się o zakażenie. Brak uwzględnienia faktu, że z maską oddycha nam się gorzej i brak przerw na picie/jedzenie poskutkuje nieprzestrzeganiem procedur, a przecież żaden obiekt nie chciałby być wymieniany jako ognisko rozniesienie koronawirusa.
Przy maskach warto także zauważyć, że tylko ich prawidłowe noszenie (zasłonięcie ust i nosa) daje właściwy skutek. Przyłbice z przeźroczystego tworzywa są tylko uzupełnieniem masek i pomagają zmniejszyć szanse zakażenia drogą kropelkową bezpośrednio, ale nie chronią osób trzecich - mowa lub kaszlnięcie/kichnięcie uwalnia z naszych ust i nosów areozole, a przyłbica nie ogranicza ich rozprzestrzeniania (co najwyżej nieznacznie zmienia kierunek).
Jeśli chodzi o odkażanie pomieszczeń pomocne są tu np. ozonatory, jednak należy przestrzegać zaleceń producentów sprzętu - ozon jest toksyczny i pokój po ozonowaniu powinien przez 30-60 minut powinien być nieużywany (wietrzenie może skrócić ten czas). Konkretnie rozpisane informacje dot. ozonowania można znaleźć np. www.pl.wet.uwm.edu.pl Przy zakupie nowych urządzeń trzeba uważać na obecnie sprzedających ozonatory, gdyż wiele firm podaje produkcję ozonu nie w gramach, ale w miligramach na godzinę, czyli 10000mg/h to 10g/h co z trudem wystarcza na odkażenie samochodu, a pokoju o kubaturze kilkudziesięciu metrów sześciennych.
Warto też pamiętać o wskazówkach dotyczących przygotowania pomieszczenia. Zakryta pościel, czy też złożona kołdra nie na dadzą się w łatwy sposób odkazić ozonem bądź inną metodą. Jednak rzeczy przygotowane odpowiednio np. rozwieszone zostaną dużo skuteczniej odkażone. Podobnie jak szczelnie zamknięta szafka lub lodówka nie zostanie odkażona podczas ozonowania.
W przestrzeniach ogólnodostępnych warto rozważyć zmiany np. windy poruszające się w trybie automatycznym (postój na każdym piętrze bez wciskania przycisków), zablokowanie w pozycji otwartej drzwi, rezygnacja z wykładania informatorów
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Dbajmy o naszych gości i pracowników
[2020-04-30 13:13 178.37.201.*]
Wytyczne dopuszczają ograniczenie usług realizowanych w hotelu lub narzucają ich formę: praktyczna niedostępność basenu, rekreacji, kawiarni; zastąpienie bufetów obsługą kelnerską; brak codziennego sprzątania pokoi, wymiany ręczników itp. Jest to naruszenie wymagań kategoryzacyjnych.
Wobec urzędu marszałkowskiego można wykazać konieczność ograniczenia usług i nie będzie z tym problemu. A wobec gości? Reklamacje i roszczenia o niezgodność z ofertą zarezerwowaną wcześniej? Trudno nawet skalkulować jakąś obniżkę ceny, bo koszty pobytu i zabezpieczeń wzrosną. Mogą się zrobić spore problemy... odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej historii
Wejdą w życie nowe zasady nazewnictwa alkoholi w UE
Branża noclegowa niegotowa na Lex Kamilek
Schroniska młodzieżowe z Niemiec szukają nowych klientów
Popyt na razie zawodzi optymistycznie nastawionych organizatorów
Sprzedajesz polisy? Pamiętaj o OWU
Pinta: Cel crowdfundingowej zbiórki został osiągnięty
Berlińska grupa hostelowa podsumowuje 2018 rok
Emirates uruchamiają powietrzne taksówki
ERGO Ubezpieczenia Podróży chroni klientów również w pandemii
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i kultura
Nekera promowana przez nową gwiazdę
Włoskie regiony chcą większej samodzielności