Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Pyszne.pl: coraz większe zainteresowanie daniami wegetariańskimi
Co trzeci mieszkaniec Warszawy, Krakowa czy Wrocławia zna już smak roślinnych zamienników mięsa. Liczba wegetarian w Polsce pozostaje od zeszłego roku na stałym poziomie, zwiększa się jednak odsetek osób, które rozważają wykluczenie mięsa z diety. Wpływ na ten stan rzeczy ma między innymi poszerzająca się oferta dla wegetarian w restauracjach. Wzrost zainteresowania daniami bezmięsnymi potwierdzają dane Pyszne.pl.
Według sporządzonego na zlecenie Pyszne.pl raportu "Rozwój Kultury Kulinarnej w Polsce 2010-2020", wegetarianizm i weganizm znalazły się wśród trendów o najsilniejszym wpływie na zwyczaje żywieniowe Polaków w ostatnim dziesięcioleciu. O ile w skali Polski wskazało je 9% respondentów, to prawie dwa razy większe znaczenie mają dla osób w grupie wiekowej 18-24 lata czy dla mieszkańców największych miast. W środowiskach tych trend wege wziął górę chociażby nad popularyzacją nad Wisłą nowych kuchni, takich jak azjatycka czy gruzińska. W ciągu ostatniego 10-lecia jeden na pięciu Polaków skosztował roślinnych zamienników mięsa, przy czym w największych miastach doświadczenie takie stało się udziałem co trzeciej osoby.
O ile różnego rodzaju diety stosuje 37%3 Polaków, to wegetarianami jest 4%. Oznacza to, że ponad 1 mln Polaków w wieku 18-65 lat nie jada mięsa. 7 na 10 wegetarian nie ukończyło 35 roku życia, a 6 na 10 wegetarian to kobiety. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców wegetarianie stanowią 8%, jednak występują duże różnice między poszczególnymi ośrodkami. Mięso odstawił więcej niż co dziesiąty mieszkaniec Warszawy i Krakowa, ale na przykład tylko 3% wrocławian.
Przejście na dietę wegetariańską rozważa 9% Polaków - o jeden punkt procentowy więcej niż rok temu. W grupie tej znajduje się dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a najsilniej reprezentowaną grupą wiekową są osoby dorosłe poniżej 24 lat. Głównymi powodami są osobiste przekonania i coraz większy dostęp do zamienników mięsa w sklepach - obie odpowiedzi uzyskały po 37% wskazań. 36% potencjalnych wegetarian liczy, że odstawienie mięsa pomoże im schudnąć - co ciekawe w grupie tej znajduje się dwukrotnie więcej panów niż pań.
Na popularyzację wegetarianizmu wpływa też istotnie coraz szersza przeznaczona dla nich oferta w restauracjach, ważna dla 31% potencjalnych wegetarian. Restauracje doceniają znaczenie rynkowe trendu wegetariańskiego. Spektakularne sukcesy odnoszą koncepty gastronomiczne oparte w całości na daniach bezmięsnych, takie jak Krowarzywa czy Tel Aviv. Ofertę dla wegetarian wprowadza także wiele restauracji serwujących mięso, które chcą dostosować menu do ducha czasów, aby odpowiadać na potrzeby nowoczesnego konsumenta - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Według danych serwisu najpopularniejsze w Polsce dania wegetariańskie należą do kategorii obiadowej - są to pierogi ruskie i pizza margherita. Po kuchnię polską czy włoską sięga na co dzień najwięcej użytkowników Pyszne.pl. Zestawienie najczęściej zamawianych dań nie ukazuje jednak w pełni różnorodności dań wegetariańskich dostępnych z dostawą, takich jak hummus, falafel, dania azjatyckie na bazie tofu i soi czy niezliczone wegetariańskie warianty lubianych w Polsce potraw, takich jak sushi, ramen, pad thai czy burgery. - komentuje Katarzyna Makowska, brand manager Pyszne.pl.
Liczba dań wegetariańskich zamówionych na Pyszne.pl wzrosła w lipcu 2020 o 55% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Liczba zamówień wegetariańskich posiłków idzie w górę
[2020-10-01 14:31 83.17.160.*]
wszystko by było dobrze , jak by były to ich restauracje. Namawiają restauracje do współpracy pobierają / haracz -prowizję/ i to nie małą, proponuje iść do restauracji i bezpośrednio zjeść.Dużo by na ten temat pisać . Jednym słowem nie polecam. odpowiedz »
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
NIK sprawdził, jak Policja chroni turystów nad wodą
Igrzyska stworzą dodatkowy rynek najmu krótkoterminowego
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z UEFA
Berlińska grupa hostelowa podsumowuje 2018 rok
V Gala Premierowa Żółtego Przewodnika Gault&Millau już wkrótce
Dobre wyniki Grupy Accor za 2022 rok
Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google
Zalecenia dla hoteli - zachowajmy zdrowy rozsądek
Na turystyce krajowej też można zarobić