Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI ITAKA BEŁCHATÓW
- TUI Łomianki, specjalista d/s turystyki
- Rezydent w hotelu
- Specjalista ds. turystyki Wrocław
- Pilot z językiem portugalskim
- Reise hit- poszukujmy pracownika
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. podróży golfowych
- Pilot Berlin 18-20.06.2025
- KONTYNENT SZUKA PRACOWNIKA
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Popularna sieciówka ze spadkami
McDonalds zauważył niepokojący trend konsumencki, który wpłynął na jego wyniki finansowe. Raport za czwarty kwartał 2024 roku ujawnił, że globalna sprzedaż porównywalna wzrosła jedynie o 0,4 proc., natomiast w USA odnotowano spadek o 1,4 proc. To osłabiło wyniki koncernu, gdyż Stany Zjednoczone są jego najważniejszym rynkiem. Spadek sprzedaży stał się wyraźnym sygnałem, że klienci coraz ostrożniej wydają pieniądze.
Według prezesa Chrisa Kempczynskiego, głównym powodem spadku była rosnąca wrażliwość klientów na ceny. Badania wykazały, że 78 proc. Amerykanów postrzega fast food jako luksus, a 62 proc. ograniczyło wizyty w restauracjach z powodu wysokich cen. W rezultacie McDonald's stracił część klientów, którzy wybierali tańsze alternatywy. To zmusiło firmę do ponownego przemyślenia swojej strategii cenowej.
Dodatkowym ciosem dla sprzedaży w USA było zatrucie bakterią e.coli w październiku 2024 roku. Zanieczyszczona cebula od jednego z dostawców spowodowała zatrucie ponad 100 osób i śmierć jednej, co wywołało panikę wśród konsumentów. 25 października, w szczycie medialnego zainteresowania sprawą, liczba klientów w restauracjach McDonald's spadła o 9,4 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
Aby odzyskać klientów, McDonald's wprowadził od 7 stycznia 2025 roku ofertę McValue za 5 dolarów oraz promocję "kup jeden, dodaj za dolara". Już teraz firma zauważa pozytywne efekty tej strategii - klienci wydają średnio 10 dolarów na jednorazowy zakup McValue. Mimo to, wyniki czwartego kwartału 2024 roku były najsłabsze od drugiego kwartału 2020, gdy pandemia wymusiła zamykanie restauracji. McDonald's stoi przed wyzwaniem odbudowy zaufania i dostosowania cen do oczekiwań konsumentów.
W Polsce wyniki za 2024 poznamy za kilka miesięcy, jednak 2023 był dla spółki udany zysk operacyjny wzrósł z 342 (2022) do 472 mln zł, a zysk netto wzrósł z 273 (2022) do 384 mln zł.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Sposób Air France na cele
Będzie rozbudowa lotniska w
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Najlepszy styczeń w historii Katowice
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Rzecznik MŚP chce nowych
Pogoda nad Bałtykiem pomoże w sprzedaży wycieczek?
Apel o utworzenie unijnej grupy zadaniowej ds. hotelarstwa i gastronomii
IGHP: Hotele na dnie - tak źle jeszcze nie było
Co się działo na targach Meet The Bidder?
Spółka należąca do Rainbow zyskuje nowego inwestora