Model nowego samolotu odbył pierwszy lot testowy
Trwają prace nad energooszczędnym samolotem przyszłości Flying-V, w ramach wspólnego projektu linii lotniczych KLM, oraz Politechniki w Delft w Holandii. Model samolotu w kształcie litery "V", który zaprezentowano po raz pierwszy w ubiegłym roku na 100-lecie przewoźnika, teraz odbył swój pierwszy lot testowy.
Flying-V prezentuje całkowicie odmienne podejście do projektowania pasażerskich statków powietrznych, której przyświeca maksymalna oszczędność paliwa, a tym samym wydajność i dążenie do bardziej przyjaznego planecie, zrównoważonego lotnictwa przyszłości. Całkowicie zmieniony, aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga mają pozwolić na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbus A350.
Tego lata zespół naukowców, inżynierów i pilot dronów z Politechniki w holenderskim Delft udał się do bazy lotniczej w Niemczech, aby przeprowadzić pierwszy lot testowy na modelu nowo projektowanego samolotu Flying-V. Model testowy o długości 2,76 m, rozpiętości skrzydeł 3,06 m i wadze 22,5 kg i jest sterowany zdalnie, podobnie jak dron. Po blisko dwuletnim okresie szeroko zakrojonych testów w tunelu aerodynamicznym i serii prób naziemnych nadszedł czas, aby sprawdzić, jak projekt zachowa się w locie. Test przebiegł pomyślnie, a zespół badawczy zdobył cenne dane dotyczące charakterystyki lotu, niezbędne do dalszych prac nad nowym samolotem. Kolejnym krokiem w liczącym 70 stron planie projektowym jest zapewnienie Flying-V zrównoważonego napędu.
Flying-V to projekt energooszczędnego samolotu długodystansowego, którego koncepcja powstała w firmie Airbus i bazuje na współcześnie wykorzystywanym modelu Airbusa - A350. Rzeczywistych rozmiarów Flying-V ma być krótszy od A350, ale ma posiadać tą samą rozpiętość skrzydeł. Podobne rozmiary do standardowego A350 umożliwią maszynie korzystanie z istniejącej infrastruktury na lotniskach, takich jak wyjścia z terminala do samolotu i pasy startowe. Samolot ten również bez problemu zmieści się hangarze przeznaczonym dla A350. Flying-V ma przewozić taką samą liczbę pasażerów - 314 osób w standardowej konfiguracji, a jego ładownie pomieszczą porównywalną objętość cargo - wynoszącą 160 m3. Flying-V będzie jednak mniejszy niż A350, co zapewni mu mniejszy opór aerodynamiczny.
Opływowa konstrukcja kadłuba samolotu w kształcie litery V zintegruje kabinę pasażerską i ładownię. Zbiorniki paliwa będą umieszczone w skrzydłach, a silniki - nie pod, a nad skrzydłami. Ulepszony, aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Polska podpisała umowę lotniczą z Arabią Saudyjską
Wypadek na K8 - ciężarówka wjechała w autokar z młodzieżą
Rusza kolejna edycja kampanii edukacyjnej dla touroperatorów
Północna Izba Gospodarcza: jesienią wiele firm gastronomicznych może upaść
Ruszyła przedsprzedaż biletów na targi ITB
UNWTO: ożywienie turystyki przyspiesza nierównomiernie
Wielka Brytania obniży VAT na usługi turystyczne
Handwritten Collection w planach 250 nowych hoteli
Włochy nieoczywiste - zachęta do podróży
Wizowe ułatwienia dla chińskich turystów przyniosą zyski dla Europy?
Emirates przywracają loty do pięciu krajów afrykańskich
Za posiłek z dostawą można zapłacić bitcoinami
LOT będzie kontynuował współpracę z linią Nordica
Pandemia utrudniła funkcjonowanie branży winiarskiej, ale nie wyrządziła jej większych strat
Orbis przedłuża umowę najmu hotelu
Włochy: do restauracji czy muzeum z certyfikatem COVID
Zapraszamy na Germany Travel Mart(tm)
Tyrol pozwany przez dużą grupę turystów
Pokoje z lazienkami w Hajduszoboszló