IATA: liczba pasażerów lotniczych wzrośnie dwukrotnie
Świat musi przygotować się na podwojenie liczby pasażerów w ciągu najbliższych 20 lat - twierdzi Alexandre de Juniac, Dyrektor Generalny IATA. Z uwagi na tak dużą liczbę pasażerów i ogromny wzrost branży lotniczej, mogą wystąpić pewne zagrożenia.
Według przewidywań opublikowanych na oficjalnej stronie Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), spodziewa się, że w 2036 r. podróżować będzie 7,8 mld pasażerów, zaznaczając, że w tym roku liczba podróżujących wyniosła ok. 4 mld. Prognoza opiera się na ze stawieniu średnich rocznych notowań opublikowanych w ostatniej 20 letniej prognozie Air Passenger Forecast.
Wszystkie dane wskazują na rosnące zapotrzebowanie na międzynarodowe połączenia lotnicze. Świat musi przygotować się na podwojenie liczby pasażerów w ciągu najbliższych 20 lat. To fantastyczne wieści szczególnie dla branży innowacji, która jest siłą napędową dla całego lotnictwa. Oczywiście będzie to również ogromne wyzwanie dla rządów, które muszą sprostać wyzwaniom wynikającym z tak dużego rozwoju branży lotniczej-powiedział Alexandre de Juniac, Dyrektor Generalny i CEO IATA.
Największy wzrost przewidywany jest w region Azji i Pacyfiku. W ciągu najbliższych dwóch dekad region ten będzie skupiał ponad połowę wszystkich pasażerów. Prognozy przewidują, iż w 2022 roku Chiny zastąpią Stany Zjednoczone w kategorii największego rynku lotniczego. Wielka Brytania spadnie na piąte miejsce, w 2025 r. wyprzedzając Indie, a w 2030 r. Indonezję. Tajlandia i Turcja znajdą się w czołówce największych rynków lotniczych, podczas gdy Francja i Włochy spadną odpowiednio na jedenastą i dwunastą lokatę.
Pięć najszybciej rozwijających się rynków pod względem liczby pasażerów w 2036 r. w stosunku do roku 2016, według IATA, to Chiny (921 mln nowych pasażerów), Stany Zjednoczone (401 mln), Indie (337 mln), Indonezja (235 mln) i Turcja (119 mln). Jeśli chodzi o rozwój regionalny, do 2036 r. na trasach obrębie regionu Azji i Pacyfiku liczba pasażerów w ciągu roku wzrośnie o 2,1 mld rocznie. Natomiast w regionie Ameryki Północnej wzrośnie o 2,3% rocznie, Bliski Wschód osiągnie 5% wzrost, a Afryka zanotuje 5,9% wzrost. W odniesieniu do Europy prognoza przewiduje wzrost na poziomie 2,3 %, co oznacza dodatkowe 550 mln pasażerów rocznie.
Niestety z tak wzmożonego ruchu lotniczego mogą wynikać pewne dysfunkcje. Zidentyfikowano szereg zagrożeń wynikających z tak ogromnej liczby podróżnych. Maksymalizacja potencjalnych korzyści z rozwoju lotnictwa zależeć będzie od obecnego poziomu liberalizacji handlu i utrzymania ułatwień wizowych. Jeśli wprowadzony zostanie protekcjonizm handlowy i ograniczenia podróżowania, korzyści płynące z połączeń lotniczych spadną, ponieważ wzrost gospodarczy może spaść do 2,7 %, co oznacza 1,1 mld mniej podróży pasażerskich rocznie w 2036 r. Natomiast w przypadku nasilenia działań na rzecz liberalizacji roczny wzrost mógłby być o ponad dwa punkty procentowe większy, co doprowadziłoby do trzykrotnego wzrostu liczby pasażerów w ciągu najbliższych 20 lat.
Planowanie wzrostu gospodarczego będzie wymagało wzmocnienia partnerstw między podmiotami przemysłu lotniczego a władzami państw w celu rozbudowy i modernizacji infrastruktury. Pasma startowe i terminale będą podlegać coraz większym obciążeniom. Potrzebne będą również innowacyjne rozwiązania związane z bagażem i ochroną na lotniskach. Natomiast zarządzanie ruchem lotniczym wymaga pilnej reformy w celu ograniczenia opóźnień i kosztów.
Rosnący popyt będzie stanowił poważne wyzwanie w zakresie infrastruktury. Rozwiązanie nie polega na budowaniu coraz bardziej złożonych procesów czy większych lotnisk, lecz na wykorzystaniu potencjału nowych technologii do przenoszenia działalności poza port lotniczy. Dzięki partnerstwu wewnątrz branży i poza nią jesteśmy przekonani, że można znaleźć trwałe rozwiązania zachowując przy tym dobre wskaźniki powiedział de Juniac.
Przemysł lotniczy przyjął solidną strategię, która ma celu zmniejszenie wpływu na środowisko, w szczególności emisji dwutlenku węgla. Żaden sektor przemysłu nie zrobił więcej, aby wypełnić swoje zobowiązania w zakresie ochrony środowiska niż lotnictwo. Nasze ambitne plany dotyczące osiągnięcia wzrostu gospodarczego są poparte kompleksową strategią. Naszym najbliższym celem jest współpraca z rządami w celu zwiększenia produkcji paliw lotniczych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz zapewnienia efektywności zarządzania ruchem lotniczym. Od 2020 r. plan redukcji i kompensacji emisji dwutlenku węgla w międzynarodowym lotnictwie lotniczym (CORSIA) będzie odgrywał ważną rolę w realizacji naszego celu- powiedział de Juniac.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Tunel szansą dla zachodniopomorskiej turystyki
PHH ponownie uruchamia dwa izolatoria
IGHP: hotele tańsze, a i tak mają problem z wypełnieniem pokoi
Strzelanina w holenderskim mieście
Przewoźnik może odpowiadać za oblanie się kawą przez pasażera?
Podróżni nie znają swoich praw
Grecja powoli przywraca aktywności wewnątrz lokali
Emirates zacznie pobierać opłaty za rezerwacje przez GDS
Zmiana na stanowisku szefa IATA
Grecja nie zniesie ograniczeń w przemieszczaniu się na majówkę