Ogłoszenia
Ogłoszenia
- poszukiwany pilot MALTA 8-15.10.2025
- ITAKA LUBLIN PLAZA / Doradca Klienta
- Specjalista ds. turystyki - ITAKA Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki (Back Office) - Poznań,...
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej-...
- Praca w galerii w Krakowie
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Pilot wycieczek Paryż/Toskania 6-11.10
- Szukam przewodnika po Pradze w dniu 20.09
- Lizbona- poszukujemu pilota 30.09-06.10


Enter Air: Lato na pełnych obrotach
2021-11-30Linia lotnicza Enter Air podała wyniki finansowe za trzy kwartały 2021 roku.
r e k l a m a
Przewoźnik w omawianym okresie osiągnął 844,6 mln zł przychodów. To wzrost o 103 proc. r/r. W samym trzecim kwartale przewoźnik osiągnął 536,9 mln zł przychodów i 75,6 mln zł zysku netto w samym III kw. 2021 r.
Enter Air zanotował 177 mln zł EBITDA i 21,1 mln zł straty netto. Bez uwzględniania niegotówkowych różnic kursowych spółka miała 231,8 mln zł EBITDA i 33,6 mln zł zysku netto
Gdyby nie otaczające nas informacje na temat pandemii mogłoby się wydawać, że działamy w całkowicie normalnych warunkach. Dzięki naszemu modelowi biznesowemu, dynamika wyników finansowych jest prawie taka sama jak przed pandemią. Strata z I półrocza 2021 r. została z nawiązką odrobiona w III kwartale. Oczywiście jak zwykle wpływ na wynik publikowany w PLN mają wirtualne różnice kursowe wynikające z tego, że zobowiązania leasingowe muszą być wyceniane po kursie z dnia bilansowego, natomiast samoloty, będące przedmiotem tego finansowania, nie są wyceniane po tym kursie. Zniekształcenie wyników przez kursy walutowe zwiększa się za każdym razem, kiedy powiększamy flotę. Dla nas najważniejsze jest jednak, że Enter Air realnie zarabia i spłaca zadłużenie zaciągnięte w PFR. Realizujemy swoje kontrakty terminowo i udowadniamy, że jesteśmy jedną z najbardziej stabilnych linii lotniczych na europejskim niebie - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
Wyniki finansowe Grupy Enter Air w I-III kw. 2021 r.:
Enter Air miał w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. 844,6 mln zł przychodów, tj. o ponad dwa razy więcej od obrotów osiągniętych w analogicznym okresie 2020 r. Wzrost ten spowodowany był wypracowaniem przez przewoźnika dobrych wyników w sezonie letnim w którym wykorzystywana była cała posiadana flota 26 samolotów, w tym dwa dodatkowe Boeingi 737-800, które dołączyły do floty w lipcu oraz obie maszyny 737 MAX 8, najlepsze i jedne z najbardziej ekologicznych obecnie samolotów na świecie, które wróciły do wykonywania operacji lotniczych we flocie Enter Air w marcu tego roku. Pasażerowie chętnie podróżowali i wybierali sprawdzone destynacje turystyczne.
Spółka odnotowała 177 mln zł EBITDA, 70,4 zysku operacyjnego i 21,1 straty netto. Negatywny wpływ na wynik I-III kw. 2021 roku oprócz trzeciej fali Covid-19 w okresie marzec-kwiecień 2021 r. miało również osłabienie złotego do głównych walut co spowodowało, że negatywne różnice kursowe, wyniosły minus 54,8 mln zł. Zobowiązania leasingowe muszą być wyceniane po kursie z dnia bilansowego, natomiast samoloty, będące przedmiotem tego finansowania, nie są wyceniane po tym kursie. Powstaje więc wirtualna różnica, która powiększa się wraz ze wzrostem liczby samolotów. Od czasu zmian w Międzynarodowych Standardach Rachunkowości, różnice kursowe zaburzają wyniki spółek raportujących w standardach MSR.
W samym III kw. 2021 wyniki Enter Air były zgodne z założeniami spółki i pozwoliły znacząco odrobić straty poniesione przez przewoźnika w I półroczu 2021 r. Spółka miała 536,9 mln zł przychodów (+184% r/r) i 75,6 zysku netto (+120% r/r).
W sezonie letnim lataliśmy do większości wakacyjnych destynacji w których samoloty z logo Enter Air pojawiały się także przed pandemią. Na wielu lotniskach nawet zwiększyliśmy naszą obecność, dzięki pozyskaniu dodatkowych slotów. Umowy, które podpisaliśmy z touroperatorami zakładają też intensywny program w sezonie zimowym. Wprowadzenie dodatkowych testów przed podróżą nie było do tej pory przeszkodą dla turystów, więc mamy nadzieję, że nadal tak będzie - dodaje Grzegorz Polaniecki.
Na koniec III kw. 2021 r. Grupa Enter Air miała 363 mln zł środków pieniężnych. W lutym 2021 r. Enter Air otrzymał wsparcie w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm w formie pożyczki płynnościowej w kwocie 287 mln zł. Uzyskane środki służą poprawie bieżącej płynności Spółki, spłata pożyczki następuje zgodnie z harmonogramem. 30 września 2021 r. Enter Air podpisał z PFR umowę pożyczki preferencyjnej w kwocie 78,1 mln zł, która jest elementem programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Jak zmieniają się oczekiwania wakacyjne
Zapraszamy na MICE EXPO w
Hiszpania zakazuje i kasuje ogromną liczbę mieszkań dla
Dział aktualności dnia:
IGHP: sierpień wypadł dobrze, ale wakacje średnio
Jak zmieniają się oczekiwania wakacyjne
Hiszpania zakazuje i kasuje ogromną liczbę mieszkań dla
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie dyrektywy
Starsze aktualności:
Dlaczego warto wykonywać badania
Coraz większy ruch na greckich granicach
Itaka nagrodziła
Włochy straciły pierwsze
ECTAA krytykuje Pakiet
Itaka szkoli i prezentuje
Długie weekendy listopadowe również
Zapał Europejczyków do podróży nie
Ostatni lot czeskiego
Arłamów gościł działaczy
Ponad 450 odwołanych lotów z Polski
Grecja zmodernizuje przejście graniczne w Evzoni
Michael O`Leary przestaje być prezesem linii lotniczej
POT zachęca do podróżowania śladami Jana Pawła II
Młodzi sommelierzy zmierzą się w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto
Poznaliśmy tegoroczną najlepszą destynację turystyczną w Polsce
Nowe maksymalne stawki podatków lokalnych
Jak rozwija się rynek incentive travel w Polsce?
Brussels Airlines odrabiają straty
Podsumowanie wyjazdów ubezpieczających się turystów
Ponad 2 mln turystów w Toruniu
Co drugi Polak pojedzie na wakacje bez ubezpieczenia
Brytyjska gazeta doceniła polskie miasta