Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Kto tak naprawdę stracił na kosztownym wyjeździe do Egiptu?
Grupa turystów na długo zapamięta swój pobyt w Hurghadzie. Zostali oskarżeni o zniszczenie telewizora i obsługa hotelu przy wykwaterowaniu zażyczyła sobie z tego tytułu 500 euro.
Ta historia krąży już w mediach od poniedziałku. Nie ma w niej nic niezwykłego - takie rzeczy się zdarzają. Przed wymeldowaniem z hotelu grupy polskiej młodzieży (lat 18+) na telewizorze obsługa wskazała białą plamkę (uszkodzenie matrycy?), który jednak wedle relacji turystów był tam już wcześniej. Turystom skonfiskowano bagaż, autobus na lotnisko pojechał bez nich. Zdenerwowani i znajdujący się pod presją czasu ostatecznie zapłacili żądaną kwotę 500 euro. Szerzej opisano to np. wiadomosci.gazeta.pl
Problem w tym, że przeciętni turyści po przeczytaniu tej historii, wyciągają dość proste wnioski np. że na biuro podróży nie można liczyć w kłopotach. Takie sytuacje z nie rzutują dobrze ani na opinie o biurach podróży, ani na opinie o hotelu, czy kraju. Rozgoryczeni turyści szeroko podzielili się historią w mediach społecznościowych, a teraz prawie wszystkie duże media o tym napisały. Turyści twierdzili, że rezydent nie udzielił im pomocy, zostali zdani na siebie w obcym kraju, gdzie policjanci nie mówili po angielsku, a oni nie znali przepisów miejscowego prawa. W dodatku znajdowali się pod presją czasu.
Poprosiliśmy organizatora wyjazdu, biuro TUI o komentarz, ale mimo upływu dwóch dni go nie otrzymaliśmy. W samej relacji poszkodowanych zastanawia bierność rezydenta i jego brak pomocy. W stosunku do turystów martwić może też komentarz PIT dla gazeta.pl: Organizator oczywiście odpowiada za wyjazd. Wyjątkiem są sytuacje, w których wydarzyło się coś z winy podróżnego lub osób trzecich, przykładem może być choćby opóźnienie transportu z powodu wypadku na drodze. Jeśli podróżni przedłużyli dobę hotelową można powiedzieć, że to staje się ich pobytem własnym, ta doba nie wynika już z wyjazdu zakupionego w biurze podróży. W takiej sytuacji organizator wycieczki też ma w pewnym sensie mniej do powiedzenia - dodaje rzecznik PIT Ewa Kubaczyk.
Próba przerzucenia odpowiedzialności na klienta wydaje się być nieusprawiedliwiona, bowiem z punktu widzenia klienta to organizator decyduje o porach wylotów i wyborze dostępnych w ofercie hoteli. Skoro doba hotelowa się kończy o 12:00, a wylot jest w porze wieczornej to rozsądnym i prawdopodobnym jest, że klienci jednak mogą oczekiwać dostępu do jakiegoś pokoju, gdzie można chwilę odpocząć i się odświeżyć. Uważanie, że poza ścisłymi ramami usługi partner handlowy organizatora (hotel) może zrobić z klientem, co mu się podoba jest skandaliczne.
Można mieć nieodparte wrażenie, że cała akcja stanowi skuteczną antyreklamę Egiptu, może trochę biura TUI i ale przede wszystkim ogólnie wyjazdów zorganizowanych. W kategoriach skuteczności odniesiono sukces - za niewielką kwotę 500 euro przekaz dotarł do kilkuset tysięcy ludzi. Tylko chyba nie o to chodziło?
I podobnie jak przy wpadce PR Itaki z początku 2017 roku Tajlandzki kryzys Itaki i nie tylko, przypominamy, że milcząc i oddając pole rozżalonym turystom i dziennikarzom szukającym sensacji branża turystyczna sama hoduje sobie problemy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-12 08:55 5.184.63.*]
Zupełnie nie rozumiem milczenia TUI odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-12 10:21 89.239.97.*]
I dobrze , to tylko w Polsce można zniszczyć wyposażenie pokoju, ukraść drobne przedmioty i jest się bezkarnym. Bo TURYSTA TO DOBRODZIEJ , który łaskawie odwiedził hotel/dom wczasowy/ pensjonat odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-17 15:13 83.5.132.*]
co dobrze, zrozumiałeś treść, którą przeczytałeś? masz pewność, że zniszczyli, bo z tekstu wcale to nie wynika... odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-12 11:06 79.187.180.*]
Przykro jest,że cała branża dostaje od razu baty.A przez złą organizację imprezy w biurze TUI pisze się od razu źle o wszystkich biurach.Biuro TUI powinno się odnieść do tej sytuacji a nie milczeć. odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-12 11:31 77.253.226.*]
Byłam w tym czasie w Egipcie. Nasza rezydentka powiedziała , że Ci turyści nie pamiętali poprzedniego wieczoru i byli naćpani. Jest to skandal, że powiedziała takie słowa. Też przejechałam się własnie na tym pobycie na biurze TUI. odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-17 14:35 91.231.36.*]
Skandalem to jest to, ze turyści byli naćpani i niczego nie pamiętali... odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-17 15:11 83.5.132.*]
a byli naćpani czy to tylko takie tłumaczenia rezydentki, która wolała od wszystkiego umyć ręce? odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-07-17 18:14 31.183.192.*]
Po co ta dyskusja ,po co obwinianie wszystkich wokoło.Byłam długie lata rezydentem i pilotem ,i wiem jak nasza kochana młodzież potrafi narozrabiać. Oczywiście nie wszyscy, są to wypadki jednostkowe, ale są i to dość często.A tu jest krótka piłka . Niech udowodnią ze telewizor był uszkodzony.Nie mają dowodów. A hotel pokazuje im ze JEST uszkodzony. I wszelka dalsza dyskusja nie ma sensu. Biuro podróży ? Trzeba zrozumieć ze dla dużych obcych kapitałowo biur jesteśmy niczym.Jedyne co możemy to nie kupować wycieczek. Lubimy Turcję, Egipt, Tunezję ale kupując do nich wyjazdy, pamiętajcie wszystko jest w ich rękach,ludów Islamu, od początku do końca.Cała organizacja. Nie ma zmiłuj się. Nie znam na rynku turystycznym Polskiego Biura które by organizowało wyjazdy do Turcji, Tunezji...My tylko sprzedajemy ich ofertę.Jeśli jest nawet rezydent z Polski, to i tak ma opiekuna miejscowego bez którego nic nie może zrobić. I tego naprawdę nie da się przeskoczyć. Ściana.Trzeba sobie z tego zdawać sprawę.Tak było z Magdą zamordowaną w Egipcie. Nawet nasz rząd stał przed taką ścianą. odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-08-08 17:48 91.112.69.*]
Jestem wlascicielem malego hotelu-czesto niektozy(na szczescie mala grupa) goscie specjalnie dewastuja pokoje-dlaczego o tym sie nie mowi i jeszcze sie takich gosci broni?gdzie jest obrona praw wlasciciela i obrona od naduzywania goscinnosci.Agata odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-08-24 11:01 178.37.136.*]
Nigdy z biurem TUI odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-08-24 11:02 178.37.136.*]
Polityka TUI to chyba taka, klient kupił i niech się martwi sam odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-08-27 10:37 37.248.209.*]
TUI - biuro które kiedyś kojarzyło mi się z wysoką jakością usług, niestety spada na psy ! Stare samoloty, lekceważenie klientów, ciągle jakieś problemy.Zastanawiam sie nad zmianą buira. Ostatnio Byłam na wycieczce z Rainbow, bez zastrzezen, polecam.Pamietajcie organizatorzy wycieczek, aby nie lekceważyć klientów i zachowywać wysoką jakość usług, bo szybko stracicie klientów. odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-10-30 14:58 159.205.202.*]
Ponieważ to TUI jest winne to w tym przekazie autor wybiela to biuro jak tylko może i winę rozkłada tez na inne biuro. Gdyby to było polskie biuro to grom uderzył by jak z jasnego nieba i nie byłoby rozmydlania winy np. na TUI. odpowiedz »
Kto straci na haraczu dla hotelu?
[2018-12-22 00:03 79.184.252.*]
Ja miało zachowac się biuro ? Zapłacić 500 Eur za szkodę ??? odpowiedz »
Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL
[2019-01-03 11:40 193.42.154.*]
Nie zapłacić, ale próbować rozwiązać ten problem. Rezydent reprezentuje touroperatora oraz dba o bezpieczeństwo klientów w miejscu rezydentury. Jeżeli rezydent pozostawił klienta na pastwę losu i pozwolił by nie znalazł się w transferze na lotnisko to ta jego misja nie ma sensu. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Branża piwowarska liczy na odbicie
Muzeum Stutthof zmienia zasady dla przewodników
Nocowanie.pl: Nad morzem sporo turystów w weekendy, w środku tygodnia nieco gorzej
Jakie kierunki rezerwowali użytkownicy RateHawk?
Jeszcze w tym tygodniu rząd przedstawi plan dalszego luzowania ograniczeń
Nowe maksymalne stawki podatków lokalnych
Oslo - przywiozę polskie papierosy
10 regularnych nowości w nowym rozkładzie z Wrocławia
Cypr idealny dla niepełnosprawnych nurków?
Grecja przyjęła rekordową liczbę turystów
Neckermann wstrzymuje sprzedaż
Dofinansowania wycieczek dla szkół za 70 mln złotych
Enter Air: Lato na pełnych obrotach