Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Airhelp ocenił linie i lotniska
Pierwsza trójka polskich lotnisk to: Gdańsk, Warszawa i Kraków, a PLL LOT znalazły się w czołówce rankingu linii lotniczych.
W zestawieniu najlepszych światowych linii lotniczych LOT wyprzedziły tylko: katarskie linie Qatar Airways, które po raz kolejny okazały się liderem AirHelp Score oraz niemiecki przewoźnik Eurowings. Światową stawkę najlepszych lotnisk otwiera port lotniczy Muscat International Airport. A najlepszym polskim lotniskiem, podobnie jak i rok wcześniej, został Port Lotniczy Gdańsk. Światowy ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk - AirHelp Score publikowany jest od 2015 roku przez AirHelp.
Warto tu zauważyć, że Polskie Linie Lotnicze LOT wypadły dużo lepiej na tle uznanych, europejskich marek lotniczych takich jak: Air France (25. miejsce), Lufthansa (57. miejsce), KLM (16. miejsce), British Airways (przedostatnie, 82. miejsce). Jednocześnie LOT uzyskał bardzo dobre noty cząstkowe w trzech kategoriach, które były brane pod uwagę do łącznej oceny w AirHelp Score, czyli: punktualności, opinii pasażerów oraz sprawności w obsłudze wniosków o odszkodowanie.
Jednak samą punktualnością i oceną pasażerów wiele linii lotniczych przebija LOT (pozycje 4., 6., 14., 15., 23., 28., 34., 47. z zestawienia), ale mają one jednak gorszą ocenę w zakresie obsługi wniosków, które dla firmy AirHelp jest ważna i stanowi 1/3 oceny końcowej w zestawieniu. Pełne zestawienie: www.airhelp.com
W tym roku nie było niespodzianek, jeśli chodzi o lidera rankingu. Światową listę liderów AirHelp Score 2023 otwieraja Qatar Airways (to lider AirHelp Score od wielu edycji). Z kolei drugie miejsce przypadło niemieckiemu Eurowings, który poprawił swój wynik w rankingu o sześć pozycji.
Polskie Lonie Lotnicze LOT to także najlepszy przewoźnik na swoim macierzystym rynku - w krajowym wydaniu AirHelp Score zajął pierwsze miejsce. Kolejne miejsca w tym zestawieniu przypadły w tym roku: holenderskim KLM oraz Wizz Air.
W kategorii portów lotniczych w AirHelp Score 2023 ujęto pięć polskich lotnisk. Pierwsze miejsce w zestawieniu krajowym, podobnie jak poprzednio, zajął Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy - w globalnym zestawieniu gdańskie lotnisko zajęło 28. pozycję. Taką samą ocenę rankingową AirHelp Score, czyli 7,82 osiągnęły dwa polskie lotniska: warszawskie lotnisko Chopina oraz lotnisko Kraków-Balice - w rankingu światowym te porty lotnicze zajęły 52. i 53. pozycję. Na czwartym i piątym miejscu w Polsce uplasowały się lotniska nienotowane w poprzedniej edycji rankingu - to odpowiednio: Wrocław (62. w zestawieniu globalnym) i Katowice (86. lokata na świecie).
Globalną stawkę portów lotniczych rozpoczyna w 2023 roku lotnisko Muscat International Airport w Omanie (poprzedni zwycięzca - lotnisko Tokio-Haneda - spadło na 14. pozycję). Co ciekawe, w tym roku, w pierwszej dziesiątce, zdominowanej przez lotniska Japonii i Brazylii, nie znalazł się ani jeden europejski port lotniczy. Najlepszy wynik pośród europejskich lotnisk uzyskało hiszpańskie Bilbao Airport, które uplasowało się na 21. pozycji (rok wcześniej ulokowało się na 24. miejscu).
Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp powiedział Bardzo się cieszę, że w naszym światowym rankingu najlepszych linii lotniczych na podium widzę w tym roku naszego krajowego przewoźnika. Polskie Linie Lotnicze LOT osiągnęły wysoką pozycję w rankingu AirHelp Score na poziomie 8,11, co lokuje je w czołowej trójce najlepszych linii lotniczych na świecie. LOT uzyskał także bardzo dobre noty w tak ważnych kategoriach, jak: punktualność i opinia pasażerów. Jest to tym większy sukces, ponieważ w tym roku nasze światowe badanie ma dużo szerszy zakres - uwzględniliśmy opinie ponad 5 300 pasażerów, 83 linie lotnicze, prawie 200 lotnisk z całego świata, co pozwoliło na zebranie jeszcze pełniejszych danych i opinii pasażerów.
Dzisiaj dysponujemy jednym z najbardziej wiarygodnych i dokładnych globalnych zbiorów danych o lotach. Ranking AirHelp Score to miarodajne i ważne narzędzie, które mogą wykorzystać podmioty działające w branży lotniczej. Na jego podstawie linie i porty lotnicze mogą ocenić swoją pozycję na rynku i określić obszary usługowe, które wymagają doskonalenia - ponieważ są one oceniane przez podróżujących. Jako największa na świecie firma chroniącą prawa pasażerów linii lotniczych, edukujemy pasażerów w zakresie ich praw, ale jednocześnie przypominamy podmiotom działającym w branży lotniczej, że to opinie podróżujących - ich doświadczenia i wrażenia z lotu - są najważniejsze. Jest to wiodąca idea, która stoi za AirHelp Score.
O rankingu AirHelp Score
AirHelp Score to globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, publikowany od 2015 roku przez AirHelp, największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych. W latach 2020 i 2021 ranking zawieszono - z powodu wpływu pandemii COVID-19 na rynek lotniczy niemożliwe było wówczas opracowanie rzetelnych danych. Stosowany do tworzenia rankingu wskaźnik AirHelp Score ma możliwie najlepiej odzwierciedlać ogólne wrażenia pasażerów z korzystania z linii i portów lotniczych, dlatego powstaje on na podstawie kilku danych składowych - w przypadku linii lotniczych są to: punktualność, opinia pasażerów oraz sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie (ważone równo), a w przypadku lotnisk: punktualność, opinia pasażerów oraz jakość lotniskowych sklepów i restauracji (tu składowa punktualności waży 60 proc. wskaźnika, pozostałe ważą po 20 proc.).
Ranking AirHelp Score 2023 powstał na podstawie danych ruchu lotniczego z całego świata za okres od 1 stycznia do 31 października br. oraz opinii pasażerów o liniach i portach lotniczych, z których usług ostatnio korzystali.
W tym roku uwzględniono opinie 5,319 pasażerów z 58 krajów, co przełożyło się na 15 305 ocen ratingowych (dla porównania: w 2022 roku uwzględniono opinie 3 068 pasażerów z 32 krajów, co dało nam ok. 9300 ocen ratingowych).
W tym roku AirHelp Score uwzględnił 83 linie lotnicze (por. 64 linie w 2022) oraz 194 lotniska (por. 151 lotnisk w 2022 r.), z których w tym czasie najwięcej korzystano oraz dla których możliwe było zebranie najpełniejszych danych i opinii pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Średnie ceny letnich wyjazdów niższe niż przed tygodniem
Accor tworzy fundusz pomocowy dla hotelarzy
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy Schengen
Jak Polacy spędzą swoje urlopy?
Bułgaria zmienia system opłat drogowych
NIK: W przyszłym roku będą szczegółowe kontrole pomocy dla przedsiębiorców
Turyści pozwali organizatora o zaginiony bagaż
Enter Air pozyskał nowy samolot
Wybrano nowego prezesa świętokrzyskiej ROT
UNWTO nagradza startupy poświęcone turystyce aktywnej
Orbis zapowiada otwarcie nowych hoteli
CPK wskazuje preferowaną lokalizację
Trzy nowości w zimowym rozkładzie Ryanair z Polski
Koleje Dolnośląskie wyposażą wszystkie pociągi w defibrylatory
MICEadvice Poland kończy działalność
Flixbus: 55 mln podróżnych w Europie
Turyści pozwali agenta za nieudzielenie informacji o wymaganych dokumentach
Pilot/przewodnik PRAGA 29.04-02.05.2017r.
Co potrzeba, by założyc biuro turystyczne z uprawnieniami or