Branża turystyczna wchodzi w nową erę obsługi płatności
Firmy z sektora turystycznego wydają rocznie 74,5 mld USD na zarządzanie płatnościami. Z nowego badania przeprowadzonego przez PYMNTS na zlecenie Amadeus wynika, że branża turystyczna chętnie wprowadza innowacje w płatnościach w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanej obsługi i ograniczenia kosztów.
Innowacje w dziedzinie płatności nabierają tempa. W latach 2008-2016 w branży technologii finansowych (tzw. fintech) powstało przeszło 5000 firm, które przyciągnęły ponad 60 mld USD kapitału. Pomogło to wprowadzić szereg innowacji w dziedzinach takich jak: płatności zbliżeniowe i zabezpieczone kryptograficznie waluty cyfrowe do natychmiastowych płatności. Badanie przeprowadzone przez PYMNTS pokazuje, że branża turystyczna jest już gotowa na wejście w nową erę obsługi płatności.
W ramach badania przeprowadzono 78 rozmów z kierownikami ds. płatności pracującymi w hotelach, liniach lotniczych i u pośredników turystycznych. Wynika z nich, że istnieje coraz większa potrzeba innowacji w płatnościach. Ponad 95% respondentów planuje wprowadzenie w najbliższej przyszłości nowych rozwiązań płatniczych, a 14% chce wdrożyć "wiele takich rozwiązań". Wyjście naprzeciw potrzebom klientów oraz zapewnienie im bardziej indywidualnej obsługi to zdaniem respondentów główne czynniki napędzające innowacje.
Pomimo tych obiecujących perspektyw kierownicy ds. płatności za usługi turystyczne wskazują na dużą złożoność, jako barierę dla innowacji. Aż 85% firm odnotowało wzrost liczby akceptowanych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Respondenci przyjmują średnio płatności realizowane za pomocą 9 metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodały przeciętnie 3 nowe sposoby. Analogicznie, zdecydowana większość biur podróży (ponad 80%) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność.
Branża turystyczna ma bardziej globalny charakter niż jakakolwiek inna. Wymaga zatem metod płatności dostosowanych do potrzeb klientów z różnych części świata oraz zgodności z lokalnymi przepisami prawa. Pomimo tych wyzwań jest jasne, że bardziej spersonalizowana obsługa klienta oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze mogą zapewnić firmom działającym w branży przewagę nad konkurencją- mówi Tompkins.
Z badania wynika również, że firmy z branży turystycznej wydają średnio 5,3% swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld USD. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W przypadku firm osiągających przychody do 15 mln USD prowizje te stanowią 7,5% przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld USD przychodu rocznie, płacą 3,8%.
Badanie zostało zrealizowane przez portal PYMNTS w pierwszej połowie 2018 r. Rozmowy telefoniczne przeprowadzono z 78 kierownikami ds. płatności pracującymi w liniach lotniczych (9), hotelach (41) i u pośredników turystycznych (28). Respondenci pochodzili z przedsiębiorstw różnej wielkości, z których ponad 60% generuje przychody rzędu ponad 100 mln USD rocznie. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Amadeus Payments, która obsługuje płatności o wartości ponad 117 mld USD rocznie dla ponad 1000 biur podróży.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział aktualności dnia:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Fiskus bacznie przygląda się gastronomii
Kraków Airport wprowadza dogoterapię dla bojących się latać
POT rusza z nową kampanią kulinarną
Ferie na stoku, czy pod palmami?
Rekordowy 2018 rok na Heathrow
Grupa Emirates zmniejsza straty
Enter Air wchodzi na rynek brytyjski
Pierwsze food trucki przyjechały pod Tatry
Rosyjscy turyści wrócą do Egiptu?
Kayak analizuje dodatkowe usługi w LCC
Nowy trend szansą dla obiektów
Jest szansa na dobre wyniki touroperatorów w sezonie
Rada Przedsiębiorczości: Rząd naruszył umowę społeczną
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Mniej procentów, więcej jakości - jakie piwo wybierali Polacy?
Wydarzenia dla branży na Tour Salonie
Niewielki efekt strajku pilotów Ryanaira w Niemczech
KARTHAGE AIRLINES proszę o opinie!!