Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
Wyłoniono Mistrza Polskiej Wódki
Poznaliśmy laureatów barmańskiego konkursu o tytuł Mistrza Polskiej Wódki.
Ten tytuł zdobyła Natalia Kawa z krakowskiego koktajl baru Czeczotka. Laureatka pierwszej edycji konkursu barmańskiego organizowanego przez Muzeum Polskiej Wódki pokonała blisko 100 barmanów, którzy zmierzyli się z przygotowaniem koktajlu na polskiej wódce. Jednak żeby cieszyć się z wygranej, poza przygotowaniem doskonałego koktajlu, wymagana była wiedza o produkcji polskiej wódki, umiejętność rozpoznawania jej rodzajów, celny dobór potraw i alkoholi pod okiem Karola Okrasy oraz głosy publiczności.
Finałowa rywalizacja odbyła się w Barze 3/4, działającym w budynku pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki, a nagrodą główną był czek w wysokości 10 000 złotych. W jury zasiedli mistrz kuchni Karol Okrasa, Karim Bibars - manager Baru 3/4, Rafał Ciesielski, właściciel projektu edukacyjnego Barschool.pl oraz Maciej Starosolski, Globalny Ambasador Polskiej Wódki.
Barmani rywalizowali w czterech konkurencjach, sprawdzających ich najważniejsze umiejętności zawodowe. Pierwszym sprawdzianem był blind tasting, czyli odczytywanie smaków i aromatów alkoholi, które pozornie są identyczne. Ważna była również wiedza o produkcji Polskiej Wódki. Dlatego dzień przed finałem, barmani odwiedzili gorzelnię w Turwi, gdzie śledzili pierwszy etap produkcji narodowego trunku. Na finalistów czekała również wizyta w Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie, które od połowy czerwca jest otwarte dla zwiedzających.
Gospodarzem trzeciej konkurencji był Karol Okrasa. Food-pairing koktajlowy polegał na zaproponowaniu koktajli do pięciu potraw przygotowanych z wykorzystaniem wołowiny. Czwartym i decydującym zadaniem była prezentacja koktajlowa i ocena pracy barmanów przez jury i gości baru 3/4. Barmani serwowali koktajle, które zgłosili do konkursu w fazie rekrutacji - obowiązkowo na Polskiej Wódce i z co najmniej jednym składnikiem - produktem będącym chronionym oznaczeniem geograficznym, chronioną nazwą pochodzenia czy gwarantowaną tradycyjną specjalnością, bądź wpisanych na listę produktów tradycyjnych i regionalnych.
Decydująca rywalizacja z udziałem trzech najlepszych barmanów dnia - Natalii Kawy, Patryka Kowalskiego oraz Michała Stasiaka - rozpoczęła się późnym wieczorem . Przez godzinę barmani serwowali gościom Baru 3/4 swoje finałowe koktajle na Polskiej Wódce. Z kolei goście odwzajemniali się finalistom płacąc za konkursowe koktajle symbolicznymi banknotami.
Jak podkreśla Maciej Starosolski, Globalny Ambasador Polskiej Wódki, pierwsza edycja Mistrzów Polskiej Wódki spotkała się z dużym zainteresowaniem uczestników. Biorąc pod uwagę bardzo krótki etap rekrutacyjny oraz intensywny zawodowo okres, blisko 100 zgłoszeń to doskonały wynik. Jestem bardzo zadowolony z przebiegu konkursu i już nie mogę doczekać się kolejnej edycji Mistrzów Polskiej Wódki - dodaje.
W finale konkurowali barmani o bardzo różnym doświadczeniu zawodowym - dobrze znane nazwiska sceny barmańskiej oraz osoby dopiero od niedawna profesjonalnie zajmujące się sztuką barmańską. Jak się okazało, tym razem z najlepszej strony pokazała się jedna z młodszych uczestniczek. Mistrzynią Polskiej Wódki została Natalia Kawa, która na co dzień pracuje w krakowskim koktajl barze Czeczotka. To dla mnie olbrzymie zaskoczenie, dlatego że jestem kobietą i najmłodszą osobą wśród finalistów, a za barem pracuję od 1,5 roku. Rywalizacja z wiele bardziej doświadczonymi barmanami była sporym wyzwaniem i nie dawałam sobie dużych szans na wygraną. Ostatnia godzina za barem minęła jak dziesięć minut. To były zdecydowanie najlepsze chwile w moim życiu zawodowym - mówiła Natalia Kawa po odebraniu nagrody. Barmanka z Krakowa w finale serwowała koktajl na bazie żytniej wódki, z białym infuzowanym wermutem i kordiałem na bazie suski sechlońskiej, produktu regionalnego z Małopolski. Dodatkiem był chips z oscypka, a cały koktajl był dymiony drewnem wiśniowym, które podkreśla owocowe nuty. Kolor mojego koktajlu mylił. Był bladoróżowy, raczej kobiecy, ale miał mocno ziołowy i wytrawny smak - dodała laureatka
Konkurs Mistrzowie Polskiej Wódki był skierowany do wszystkich barmanów, którym zależy na silnej pozycji polskiej wódki. Przystępując do rywalizacji, barmani zgłaszali autorski przepis na koktajl, obowiązkowo ze składnikiem z listy produktów będących chronionym oznaczeniem geograficznym, chronioną nazwą pochodzenia czy gwarantowaną tradycyjną specjalnością, bądź wpisanych na listę produktów tradycyjnych i regionalnych. Koktajle musiały bazować na alkoholach zgodnych z definicją naszego narodowego trunku. Ich wyróżnikiem jest sposób produkcji, zgodny z prawną definicją polskiej wódki. Do jej produkcji można użyć wyłącznie pięciu tradycyjnych polskich zbóż (pszenicy, żyta, pszenżyta, jęczmienia i owsa) albo ziemniaków uprawianych w Polsce. Po drugie, poza krajowym pochodzeniem surowców, wszystkie etapy produkcji muszą odbywać się na terenie Polski.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział nagrody i wyróżnienia:
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na
Nowe gwiazdki Michelin w
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Starsze aktualności:
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Listopad na lotniskach stosunkowo spokojny
Profitroom: Wyjazdy biznesowe pod znakiem zapytania
Itaka przedłużyła okres wypowiedzenia umowy z Wakacje.pl
Przewoźnik ukarany za zmuszanie kandydatek do pracy do robienia testów ciążowych
Fiskus bacznie przygląda się gastronomii
Podróż - kolej transsyberyjska warto ? tanio ?
Ruszył nabór do kolejnej edycji akcji Polska zobacz więcej
UNWTO: 3 scenariusze dla turystyki
Wybrano najlepsze produkty turystyczne na Mazowszu
Rozpoczął się nabór wniosków o dofinansowanie z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych
Słowacja rozpoczęła znoszenie ograniczeń
Grupa Emirates zmniejsza straty
Amerykańskie lotnisko obsłużyło najwięcej pasażerów
Gmina Mielno zbadała turystykę
GPW zawiesza obrót akcjami Orbisu
Turcję odwiedza coraz więcej turystów zagranicznych
Air China zmniejszy częstotliwość lotów do Korei Północnej
Branża turystyczna wchodzi w nową erę obsługi płatności
Podróż do Mongolii co o tym myślicie?
Firmy przewozowe będą mogły zatrudniać tylko kierowców o spr