Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Bankructwo pośrednika rezerwacji hotelowej
Internetowa platforma rezerwacji hotelowej zaprzestała działalności i ogłosiła upadłość.
W sobotę tj. 14 września 2019 roku serwis rezerwacji hotelowej Amoma.com przestał przyjmować rezerwacje, a na stronie internetowej pojawiło się oświadczenie o zakończeniu działalności.
Większość rezerwacji złożonych za pośrednictwem serwisu zostało anulowanych, o czym podróżni nie zostali poinformowani z wyprzedzeniem.
Amoma.com jako powód zakończenia działalności wskazała nieuczciwe praktyki biznesowe stosowane przez witryny porównujące ceny.
Od swojego powstania nasz serwis z sukcesem działał na zasadzie wyszukiwania hoteli, które oferowały najlepszą jakość w stosunku do ceny. Podmioty twierdzące, że działają jako porównywarki, są w rzeczywistości agencjami marketingowymi, które przekierowują klientów do pośredników takich jak my. Odbywa się to w zamian za opłaty za kolejne kliknięcia. Agencje te są także często własnością firm działających w tym samym co my segmencie, co prowadzi do zaburzeń wolnej konkurencji. Rezultatem jest koncentracja rynku, na którym przetrwa jedynie niewielkie grono internetowych biur podróży. Obecnie władze wielu krajów prowadzą już dochodzenia przeciwko niektórym takim podmiotom zwłaszcza w Australii, Hiszpanii a ostatnio także w USA. Narzucone nam jednostronne praktyki handlowe uniemożliwiają kontynuowanie działalności. Dlatego też żałujemy, że musimy poinformować Państwa o zakończeniu naszej działalności ze skutkiem natychmiastowym - można przeczytać na stronie w oświadczeniu Amoma.com.
Platforma rezerwacji hotelowej zaleca poszkodowanym kontakt z hotelem w celu ustalenia czy rezerwacja na pewno została odwołana oraz ze swoim bankiem (chargeback), ponadto klienci mogą skorzystać z ubezpieczenia podróżnego, jeżeli takowe zostało wykupione.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Dział aktualności dnia:
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
KLM zainaugurował loty z Wrocławia
Uzupełnienie odpływu pracowników wyzwaniem dla turystyki
POLREGIO przystąpiło do klastra Luxtorpeda 2.0.
Wyłoniono Mistrza Polskiej Wódki
Amerykańskie lotnisko obsłużyło najwięcej pasażerów
Gmina Mielno zbadała turystykę
GPW zawiesza obrót akcjami Orbisu
Podróż - kolej transsyberyjska warto ? tanio ?
Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
Zarażenie chorobą przez owada w pracy - co warto wiedzieć
Przewoźnik lotniczy wstrzymuje reklamę w amerykańskich mediach
Listopad na lotniskach stosunkowo spokojny
Profitroom: Wyjazdy biznesowe pod znakiem zapytania
Itaka przedłużyła okres wypowiedzenia umowy z Wakacje.pl
Gowin: Chcemy nadać bonowi turystycznemu trwały charakter
Branża spotkań gotowa do działania, lecz skrępowana limitami
Ruszył nabór do kolejnej edycji akcji Polska zobacz więcej
UNWTO: 3 scenariusze dla turystyki
Podróż do Mongolii co o tym myślicie?