Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s/turystyki ŁÓDŹ
- Przewodnik turystyczny
- Doradca Turystyczny
- Szkolenie Animacja Czasu Wolnego
- Salon franczyzowy Tui Sochaczew
- ITAKA Pruszków Galeria Nowa Stacja
- Przewodnik wycieczek - Albania
- Praca w Bułgarii w sezonie 2025 - Rezydent
- Specjalista ds turystyki Itaka
- Specjalista ds. turystyki - Warszawa, Mokotów,...


Ministerstwo Rozwoju startuje z drugą edycją projektu`Polskie Marki Turystyczne`
2021-07-19Wiceministrowie rozwoju, pracy i technologii Iwona Michałek i Andrzej Gut-Mostowy ogłosili drugą edycję projektu "Polskie Marki Turystyczne".
r e k l a m a
Zdaniem ministra Guta-Mostowego, marka turystyczna, czyli atrakcyjne - kulturowo, geograficznie i przyrodniczo - miejsce, powinna być łatwo identyfikowalna przez potencjalnych turystów i wyróżniać się swoją ofertą, reprezentując wysoki poziom jakości oraz skutecznie wspomagając ruch turystyczny na danym obszarze. W proces tworzenia marki turystycznej powinni być zaangażowani przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, organizacji turystycznych oraz branży turystycznej.
Jak podkreśla Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, celem projektu "Polskie Marki Turystyczne" jest stymulowanie współpracy w zakresie rozwoju turystyki na poziomie lokalnym, czego efektem byłoby ukonstytuowanie tzw. regionów turystycznych - jednostek kompleksowo zarządzających rozwojem i promocją turystyki na wyznaczonym obszarze. To przykład rozwiązania, który wpisuje się również w zasady zrównoważonego rozwoju turystyki.
Tytuł "Polska Marka Turystyczna" ma się docelowo stać prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i unikalność oferowane przez dany obszar. Będzie to narzędzie osiągania przewagi konkurencyjnej i kształtowania ruchu turystycznego, ponieważ na znaczeniu będzie zyskiwać jakość, a nie tylko skala ruchu turystycznego.
O tytuł mogą ubiegać się: organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki. Zgłoszenia do II edycji projektu należy dokonać przy użyciu formularza zgłoszeniowego, który będzie opublikowany na stronie internetowej polskiemarkiturystyczne.gov.pl.
Uruchomienie naboru wniosków planuje się na pierwszy tydzień sierpnia 2021r.
MRPiT oferuje laureatom projektu wsparcie o charakterze ekspercko-doradczym, udział w szkoleniach z zakresu zarządzania, promocji, aspektów prawnych, RODO prezentację w broszurze informacyjnej o laureatach projektu, możliwość korzystania z systemu identyfikacji wizualnej projektu, udział w działaniach promocyjnych realizowanych przez Polską Organizację Turystyczną m.in.. prezentacje w ramach podróży dla mediów, w tym bloggerów, publikacje w mediach POT, udział w kampaniach promocyjnych na ryku krajowym, włączenie do kampanii "Turystyczna Szkoła"
Projekt "Polskie Marki Turystyczne" został uruchomiony w 2018 roku. Jego pierwszymi laureatami, uhonorowanymi tytułem Polskiej Marki Turystycznej, zostały: Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń. Przyznano także 6 tytułów Polska Marka Turystyczna - kandydat, tym obszarom, które posiadają potencjał, aby w przyszłości stać się rozpoznawalną marką turystyczną. Należały do nich: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Ziemia Świętego Krzyża, Zamość, Szlak wokół Tatr oraz Puszcza Białowieska.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair pozwał przed polskim
Itaka: który salon okazał się
Rick Steves pokazuje Ameryce nasz
Dział hotele, pensjonaty:
Sieć a&o osiągnęła kolejny
Travelist wybiera najlepsze
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Rick Steves pokazuje Ameryce nasz
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Starsze aktualności:
Hotel Gołębiewski nie ruszy w
Turystyka dużo lepiej oceniana przez
Czy lato w Grecji będzie
Polacy jadą chętnie na kolejny długi
Niewielkie spadki cen
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Liczba przyjazdów do Turcji ciągle
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach
Opóźnienia w wakacyjnych
Polska zyskuje w
eSky pokazuje pakiety na
Rośnie zainteresowanie małymi obiektami
Hotel Campanile Łódź z wyższą kategorią
Jakość wody w europejskich kąpieliskach ciągle wysoka
Coraz lepsze perspektywy dla rekordowego wyniku branży
Klienci biur podróży zainteresowani Egiptem
Komisja Europejska przedstawiła strategię rozwoju transportu
Tarcza antykryzysowa osłoni przedsiębiorców?
KLM zainaugurował loty z Wrocławia
LOT z ogromnym długiem do spłaty
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw podróżnych
Komisja Europejska proponuje dodatkowe ograniczenia podróży spoza UE
Piwa Grupy Żywiec w lokalach Sfinks Polska
Wenecja idzie dalej z restrykcjami
Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
Touroperatorzy zadowoleni z sezonu letniego
Egipt zezwoli na wykonanie testów PCR po przylocie na 4 lotniskach
Kraków coraz bardziej widoczny na mapie turystyki kongresowej
Greckie porty lotnicze obsługują coraz więcej pasażerów
Nowe połączenie autobusowe do Katowice Airport
Bankructwo pośrednika rezerwacji hotelowej