Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Ministerstwo Rozwoju startuje z drugą edycją projektu`Polskie Marki Turystyczne`
Wiceministrowie rozwoju, pracy i technologii Iwona Michałek i Andrzej Gut-Mostowy ogłosili drugą edycję projektu "Polskie Marki Turystyczne".
Zdaniem ministra Guta-Mostowego, marka turystyczna, czyli atrakcyjne - kulturowo, geograficznie i przyrodniczo - miejsce, powinna być łatwo identyfikowalna przez potencjalnych turystów i wyróżniać się swoją ofertą, reprezentując wysoki poziom jakości oraz skutecznie wspomagając ruch turystyczny na danym obszarze. W proces tworzenia marki turystycznej powinni być zaangażowani przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, organizacji turystycznych oraz branży turystycznej.
Jak podkreśla Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, celem projektu "Polskie Marki Turystyczne" jest stymulowanie współpracy w zakresie rozwoju turystyki na poziomie lokalnym, czego efektem byłoby ukonstytuowanie tzw. regionów turystycznych - jednostek kompleksowo zarządzających rozwojem i promocją turystyki na wyznaczonym obszarze. To przykład rozwiązania, który wpisuje się również w zasady zrównoważonego rozwoju turystyki.
Tytuł "Polska Marka Turystyczna" ma się docelowo stać prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i unikalność oferowane przez dany obszar. Będzie to narzędzie osiągania przewagi konkurencyjnej i kształtowania ruchu turystycznego, ponieważ na znaczeniu będzie zyskiwać jakość, a nie tylko skala ruchu turystycznego.
O tytuł mogą ubiegać się: organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki. Zgłoszenia do II edycji projektu należy dokonać przy użyciu formularza zgłoszeniowego, który będzie opublikowany na stronie internetowej polskiemarkiturystyczne.gov.pl.
Uruchomienie naboru wniosków planuje się na pierwszy tydzień sierpnia 2021r.
MRPiT oferuje laureatom projektu wsparcie o charakterze ekspercko-doradczym, udział w szkoleniach z zakresu zarządzania, promocji, aspektów prawnych, RODO prezentację w broszurze informacyjnej o laureatach projektu, możliwość korzystania z systemu identyfikacji wizualnej projektu, udział w działaniach promocyjnych realizowanych przez Polską Organizację Turystyczną m.in.. prezentacje w ramach podróży dla mediów, w tym bloggerów, publikacje w mediach POT, udział w kampaniach promocyjnych na ryku krajowym, włączenie do kampanii "Turystyczna Szkoła"
Projekt "Polskie Marki Turystyczne" został uruchomiony w 2018 roku. Jego pierwszymi laureatami, uhonorowanymi tytułem Polskiej Marki Turystycznej, zostały: Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń. Przyznano także 6 tytułów Polska Marka Turystyczna - kandydat, tym obszarom, które posiadają potencjał, aby w przyszłości stać się rozpoznawalną marką turystyczną. Należały do nich: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Ziemia Świętego Krzyża, Zamość, Szlak wokół Tatr oraz Puszcza Białowieska.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Dział hotele, pensjonaty:
POT promuje Polskę w Europie i
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
POT promuje Polskę w Europie i
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Hotel Campanile Łódź z wyższą kategorią
Jakość wody w europejskich kąpieliskach ciągle wysoka
Coraz lepsze perspektywy dla rekordowego wyniku branży
Klienci biur podróży zainteresowani Egiptem
Komisja Europejska przedstawiła strategię rozwoju transportu
Tarcza antykryzysowa osłoni przedsiębiorców?
KLM zainaugurował loty z Wrocławia
LOT z ogromnym długiem do spłaty
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw podróżnych
Komisja Europejska proponuje dodatkowe ograniczenia podróży spoza UE
Piwa Grupy Żywiec w lokalach Sfinks Polska
Wenecja idzie dalej z restrykcjami
Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
Touroperatorzy zadowoleni z sezonu letniego
Egipt zezwoli na wykonanie testów PCR po przylocie na 4 lotniskach
Kraków coraz bardziej widoczny na mapie turystyki kongresowej
Greckie porty lotnicze obsługują coraz więcej pasażerów
Nowe połączenie autobusowe do Katowice Airport
Bankructwo pośrednika rezerwacji hotelowej