Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
IATA: Decyzja Komisji Europejskiej oderwana od rzeczywistości
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych uznało decyzję Komisji Europejskiej o ustaleniu progu wykorzystania zimowych przydziałów czasu na start lub lądowanie na poziomie 50% za "oderwaną od rzeczywistości" i stwierdziło, że KE zignorowała rady i dowody przedstawione przez państwa członkowskie UE i branżę lotniczą, które przemawiały za znacznie niższym progiem.
Zapowiedź KE oznacza, że od listopada do kwietnia linie lotnicze operujące na lotniskach objętych regulacją przydziałów czasu na start lub lądowanie muszą wykorzystać co najmniej połowę z każdej serii przydziałów, jakie posiadają. Nie ma ulgi w oddawaniu slotów na początku sezonu, co pozwala liniom lotniczym dopasować swój rozkład lotów do realnego popytu lub umożliwić działalność innym przewoźnikom. Ponadto w odniesieniu do operacji wewnątrzunijnych wyłączono zasadę dotyczącą "siły wyższej", zgodnie z którą zawiesza się zasady dotyczące przydziałów czasu na start lub lądowanie w przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności związanych z pandemią COVID.
Skutkiem tych zmian będzie ograniczenie zdolności linii lotniczych do działania ze sprawnością niezbędną do reagowania na nieprzewidywalny i szybko zmieniający się popyt, co doprowadzi do marnotrawstwa środowiska i niepotrzebnych lotów. Ponadto jeszcze bardziej osłabią one stabilność finansową branży i utrudnią odbudowę globalnej sieci transportu lotniczego.
Po raz kolejny Komisja pokazała, że nie ma kontaktu z rzeczywistością. Branża lotnicza nadal boryka się z najgorszym kryzysem w swojej historii. Komisja mogła wykorzystać rozporządzenie w sprawie przydziałów czasu na start lub lądowanie do promowania trwałego ożywienia linii lotniczych, ale nie udało jej się to. Zamiast tego okazała pogardę dla branży i dla wielu państw członkowskich, które wielokrotnie wzywały do przyjęcia bardziej elastycznego rozwiązania, uparcie realizując politykę sprzeczną ze wszystkimi przedstawionymi jej dowodami - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Komisja argumentuje, że ożywienie w ruchu wewnątrzunijnym, które nastąpiło latem tego roku, uzasadnia wprowadzenie progu 50% wykorzystania bez żadnych ulg. Zdaniem IATA stoi to w sprzeczności z istotnymi dowodami na niepewne perspektywy popytu na przewozy tej zimy, przedstawionymi przez najważniejsze państwa członkowskie UE.
IATA podkreśla, iż zakres wewnątrzunijnego ożywienia jest tylko częściowym wskaźnikiem zakresu ożywienia w portach lotniczych o ograniczonej liczbie slotów, gdzie kluczowe przydziały czasu na start lub lądowanie są potrzebne do obsługi globalnych połączeń komunikacyjnych, które jeszcze nie powróciły do normy. IATA szacuje, że do końca 2021 r. ruch międzynarodowy osiągnie jedynie 34% poziomu z 2019 r. IATA podkreśla, że popyt zimowy zawsze kształtuje się poniżej popytu letniego, nawet w dobrych latach, a rezerwacje lotów długodystansowych do UE wynoszą obecnie średnio 20% poziomu z 2019 r.
Przedstawiciele zrzeszenia przewoźników argumentują, ze pomimo wprowadzenia szczepionek, rządy nadal są bardzo ostrożne w otwieraniu granic, a ich reakcją na warianty niepokojące jest nadal zamykanie granic lub wprowadzanie środków kwarantanny, co natychmiast zabija popyt na podróże. W efekcie popyt na podróże lotnicze w Europie jest nadal bardzo słaby i nieprzewidywalny.
Inne organy regulacyjne na całym świecie zrozumiały te argumenty. Organy regulacyjne w Wielkiej Brytanii, Chinach, Ameryce Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku wprowadziły znacznie bardziej elastyczne środki. Jedynie UE dogmatycznie upiera się, że ruch powróci w tempie znacznie przekraczającym wszelkie rozsądne prognozy - przekonuje IATA.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Rekordowy rok na Lotnisku
Lotnisko w Radomiu podsumowuje rok
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Jest zgoda na większą pomoc dla małych przedsiębiorstw i mikrofirm
Które kierunki najmocniej drożeją?
Trasa turystyczna w Kopalni Soli Wieliczka zostanie ponownie otwarta
Za kilka dni rozpoczyna się GTM
PKP Intercity inwestuje w wagony restauracyjne
Hotel Campanile Łódź z wyższą kategorią
Jakość wody w europejskich kąpieliskach ciągle wysoka
Nowy turecki minister turystyki ujawnia swoje cele
Masters of Travel przewiduje spadek liczby podróży służbowych
ZUS wydał już ponad pół miliona bonów turystycznych
Mercure Szczyrk Resort wkracza w fazę pre-opening
LOT z ogromnym długiem do spłaty
Czechy podsumowują sezon narciarski
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: zostajemy pozostawieni bez wsparcia
Niepewna przyszłość linii Joon
UNWTO i UNESCO publikują wytyczne ponownego uruchomienia turystyki kulturowej
Litwini pokażą nowości na sezon turystyczny
Touroperatorzy zadowoleni z sezonu letniego